Világelső elektromos NSX koncepció a 100. hegyi versenyen

  • Két Acura NSX és egy új, elektromos NSX koncepció áll rajthoz a 100. Pikes Peak International Hill Climb versenyen
  • Az NSX, a TLX és az MDX hivatalos felvezetőautóként teljesít szolgálatot

Az új NSX-szel áll rajthoz a Honda luxusmárkája a híres hegyi menet 100. évfordulóján. Az Acurának jó lehetősége nyílik bemutatni Precizitás alkotta teljesítmény jelmondatának legkülönlegesebb megtestesítőjét, az egyetlen szupersportautót, amely Amerikában készül.

A Time Attack 1 és 2 kategóriában versenyző modelleket a James és Nick Robinson testvérek vezetik majd, akik a vállalat észak-amerikai mérnökcsapatának tagjai. Ezen felül az Acura az elektromos autók szériájában is rajthoz állít egy 4 különálló elektromotorral ellátott prototípust, amelynek meghajtása tavaly már bizonyított itt, díjat nyert egy CR-Z-ben. A testvérpilóták az előző generációs NSX-szel versenyeztek 2012 és 2015 között a hegyi meneten.

2017 Acura NSX Pikes Peak Time Attack Vehicles Side Profile

"A Pikes Peak semmihez sem fogható verseny a világon, egyedi alkalmat biztosít, hogy bemutassuk teljesítményorientált termékeinket" - mondta Jon Ikeda, az Acura divízió alelnöke. "Izgatottan várjuk az idei Verseny a felhőkig eseményt, hogy tesztelhessük az NSX képességeit és fejlett erőforrás technológiáinkat - ezzel együtt kifejezzük versenyszellemiségünket."

Az észak-amerikai kutatásfejlesztő részleg mérnökeiből álló csapat készítette fel mindkét NSX-et, amelyek a sorozatgyártású kivitelhez hasonlóan három elektro- és egy belső égésű motorral rajtolnak (Sport Hybrid Super-Handling All-Wheel Drive erőforrás). A V6-os, biturbós benzinmotor 500 lóerő leadására képes. Hozzá kapcsolódik a 9 fokozatú automata váltó és a hátsó elektromotor. Továbbá az első kerekek hajtásáért egy-egy elektromos egység felel, amelyek a világon először nyújtanak vektorvezérelt működést. A kategória szabályainak megfelelően súlycsökkentésen esett át és egyedi kipufogót kapott az egyik NSX. A második kategóriába a sorozatgyártású modell nevezett a szükséges biztonsági módosításoknak eleget téve.

008 Acura EV Concept NSX 1

A 4 motoros, elektromos koncepció volánját Tetsuya Yamano kapja, aki a tavalyi CR-Z-alapú prototípust vezette. A tanulmány a világon először alkalmazott technológiát rejt, nevezetesen a négy keréken teljesen független nyomatékleadást. Az Electric SH-AWD meghajtás teljesítménye immáron a háromszorosára hízott az NSX-ben.

Hivatalos szponzorként az Acura három modelljét is felajánlja a versenyhez - az NSX, a hétszemélyes MDX és a TLX sportszedán lesznek a kísérőautók. A megmérettetésen olyan neves alakok is feltűnnek majd, mint például Kazunori Yamauchi, a Gran Turismo szériák szülőatyja. Korábbi Pikes Peak-i legendák, Randy Schranz és Leonard Vahsholtz fogják vezetni a 100 fős menetet a 14 115 láb magas coloradói csúcsra.

A különleges felvezetőautók a hagyományoknak megfelelően a városi fesztivál keretén belül is látogathatók lesznek június 24-én.

Acura Future Vehicles Precision Concept Hero Block Image Three Quarter View New Car E1481826444169

Az Acuráról

Az Acura egy meghatározó luxusmárka az autós világban. Precizitás alkotta teljesítményt nyújt olyan innovatív technológiákon keresztül, mint az összkerék-kormányzás vagy a különleges összkerékhajtás. 2016 márciusában volt 30 éve annak, hogy a Honda létrehozta luxusmárkáját.

Az Acura termékpalettája öt modellt ölel fel - az RLX zászlóshajót, a teljesítményorientált TLX és az ILX sportszedánokat, továbbá az ötszemélyes RDX és a hétüléses MDX szabadidő-autókat. Utóbbi Amerika minden idők legkelendőbb három üléssoros luxus SUV-ja. Idén tavasszal csatlakozott a modellkínálathoz az NSX szupersportautó, a márka Precizitás alkotta teljesítmény jelmondatát megkoronázva.

Az Edmunds.com immáron az ötödik egymást követő évben ítélte a legjobb minősítést az Acurának a luxusautó-gyártók közül, mivel ezen modellek értéktartása a legkiemelkedőbb egy ötéves intervallum után. 2015-ben az Amerikában értékesített Acurák majdnem 98%-a helyben készült hazai és világpiaci alkatrészek felhasználásával.