Mikulás-ajándék: vadonatúj NSX

Mikulás előtt egy nappal, december 5-én adták át az első NSX hibrid szupersportautót Ausztráliában, mindössze hat hónappal a sorozatgyártás megkezdését követően.

A csúcskategóriás gyártóközpont egyébként Amerikában, az Ohio-beli Marysville-ben található. Innen a tél első hónapjára már a távoli földrészre is eljutottak az első példányok. A vadonatúj, második generációs Honda NSX nemrég tartotta nemzeti bemutatóját odakint.

A koncepciót a 2012-es detroiti bemutatkozását követően folyamatosan fejlesztették. A kezdeti tervekben egy erős belsőégésű motor és egy 1400 kg-nál nem nehezebb autó szerepelt, azonban 2014-ben hibrid hajtásláncot csempésztek a lemezek alá a mérnökök, hogy a 25 év után újjáéledő legenda ne csak a világon egyedüli 9 fokozatú dupla kuplungos automata váltójával, egyedi erősítésű és ultra-vékony A-oszlopával, vagy a kategória legalacsonyabb tömegközéppontjával, hanem a teljesen önálló működésre képes, vektorvezérelt első elektromotorokkal és különleges összkerékhajtásával is kitűnhessen a sorból.

Mikulás-ajándék: vadonatúj NSX

A Honda-rajongó Allen Cheng az első pillanattól fogva figyelemmel kísérte az újdonságot és az őt övező híreket, pletykákat. Lelkesedése és anyagi helyzete lehetővé tette, hogy a helyi piacon elsőként kaphassa meg a VIN-001-es jelzésű szuperautót, úgy hogy az Ausztráliának szánt hivatalos bemutató darabnak is csupán csak 002-es végződés jutott.

"Az új NSX sokkal, de sokkal exkluzívabb, mint sok más európai szupersportautó a piacon" - mondta Cheng. "Amint hivatalosan is bemutatták az NSX-et, azonnal feliratkoztam a várólistára."

A világon évente korlátozott számban elérhető hibrid, úttörő technológiát hordozó autó tehát ritka darab marad az ausztrál utakon is.

Mikulás-ajándék: vadonatúj NSX

Az átadást kisebb ünnepség övezte, ahol a Yarra Honda márkakereskedés vezetője mellett a japán vállalat helyi igazgatója is feltűnt egy 1:18 arányban kicsinyített, polcra szánt, szintén hófehér NSX-szel, hogy rögtön két modellel távozhasson az újdonsült tulajdonos.

"Az összkerékhajtású, hibrid NSX az úttörő technológiák valóságos megtestesítője. Alapjaiban felülírja  a hagyományos szupersportautókról alkotott képzeteket, éppen úgy, ahogyan az első generáció tette 1990-ben. Biztosak vagyunk benne, hogy élvezni fogja Cheng tág határait, sziporkázó teljesítményét és egyszerű mindennapi használhatóságát. Örömmel köszöntjük Allent az NSX család szűk tulajdonosainak körében" - tette hozzá Robert Thorp.

Allen Cheng a kezdetektől fogva nagy rajongója a japán márkának. Honda tulajdonosként több mint 10 modellje volt az elmúlt években. Az NSX-szel tovább gazdagodott a Civic Type R, Integra Type R, S2000 és Odyssey VTi-L autókból álló gyűjteménye.