A Top Gear-féle Civic Type R teszt

Az új Honda Civic Type R nyerte a BBC Top Gear magazin Év Autója díját. A különleges, összetettbeli siker mellett a forró ferdehátúak és a nemzetközi zsűri által bírált külön kategóriában is jeleskedett a CTR, vagyis összesen három díjjal gazdagodott révén a Honda.

A BBC Top Gear, a világ legnagyobb havi autós magazinja minden évben górcső alá veszi az újdonságokat. 2017-ben 22 szerkesztő szavazott a világ minden tájáról, így a Civic Type R győzelmei ezért különlegesnek számítanak. Ezúttal Chris Harris a volán mögött, lássuk csak:

A Honda forró ferdehátúja különleges évet tudhat maga mögött eddig. Áprilisban körrekorddal kezdett a Nürburgringen kategóriájában, majd két hónappal később az Auto Express, az Autocar, a Whar Car?, a Car Magazine és az Evo szerkesztőinek csavarta el fejét és hódította meg szívét. S most nem is egy, hanem rögtön három Év Autója díj a neves Top Geartől már olyan teljesítmény, amely előtt fejet kell hajtani.

"A Civic Type R nemcsak az év legjobb forró ferdehátúja, hanem az év legjobb autója" - állítja a BBC Top Gear magazin. "Függővé tesz, ritmikus és pusztítóan gyors; egy igazi hős azok számára, akik az elérhetőség és őrültség kombinációját keresik egy csomagban. Izgalma egyedi szellemiségéből származik."

113018 2017 Honda Civic Type R FK8

"Különösen kiváló, hogy három Év Autója díjat nyertünk a BBC Top Gear Magazintól" - tette hozzá Phil Webb, a Honda UK autós részlegének elnöke. "A mostani egy valóban világszintű elismerés, hiszen a nemzetközi zsűri is szavazott az autóra. Az ütőkártyák, amely révén mindhárom díjat megszereztük, a designereknek, a mérnököknek és a gyár munkatársainak tulajdoníthatók: ez nélkülük nem valósulhatott volna meg. Csodás évzárás 2017-re!"

A Civic Type R 320 lóerő és 400 Nm leadására képes, közvetlen benzinbefecskendezéses, négyhengeres, 2,0 literes VTEC Turbo® motorja révén dinamikus vezetéssel jutalmazza sofőrjét. Váltója pontos, rövid úton jár, s továbbra is 6 fokozattal gazdálkodik. A 10. generációs Civic-családba tartozó Type R három módban állítható lengéscsillapítókat kapott, így egyaránt a hétköznapok és a versenypályák aktív részvevője maradhat. A rugózás mellett a gáz- és kormányreakciók is változnak.

A Civic Type R-ről

Hogy miben is rejlik az új CTR különlegessége? Az alábbi videóban a Honda egy vezető mérnöke enged betekintést a forró ferdehátú látványos és hasznos megoldásaiba. A versenymotor és az egyedi futómű mellett akad még pár érdekesség a tarsolyban!

HÍRLEVÉL - a legfrissebbek a HondaNetről