Frissült a Honda NSX

Frissült a Honda NSX
  • Módosított felfüggesztése, tovább fejlesztett Sport Hybrid hajtáslánca, valamint új anyagkeverékű abroncsa is hozzájárul, hogy az NSX dinamikusabb és kezesebb, mint valaha
  • Átdolgozott karosszériája még csábítóbb, különösen az új, Thermal Orange Pearlescent fényezéssel
  • Az új Honda NSX európai értékesítése máris megkezdődött

A Honda bemutatta a 2019-es NSX-et, melynek fejlesztései még élvezetessebbé teszik ennek az innovatív sportautónak a mindennapi használatát, valamint a pályákon is izgalmasabb vezetési élményt nyújt.

A fejlesztések célja nem más, mint az autó dinamikájának fokozása, úgy, hogy a megőrizzék a mindennapi használhatóságát. A Honda ezért az 2019-es NSX-et olyan első és hátsó stabilizátorrúddal szerelte föl, aminek növelte a merevségét – 26 illetve 19%-kal – valamint változtatott a hátsó kerékagyak, illetve lengőkarok perselyezésén is. Az új, merevebb alkatrészek révén a vezető még pontosabb visszajelzéseket kap az útról.

Frissült a Honda NSX
Honda NSX 2019 Blue | Royal Motor | hondanet.hu. Éppen tegnap konfiguráltam egyet 250 ezer euróért. Régen voltam ennyire szerelmes! 😉

A mélyreható fejlesztésekhez persze nélkülözhetetlen volt az NSX páratlan szerkezeti merevsége, ami kiváló alapod adott a futómű és kormányzás beállításainak tökélyre csiszolásához. Emellett a mérnökök tovább tökéletesítették a Sport Hybrid SH-AWD® hajtáslánc, az elektromotoros szervokormány, valamint a menetstabilizáló (VSA - Vehicle Stability Assist) elektronikus vezérlőrendszerét, miként még kifinomultabbá váltak az autó aktív lengéscsillapítói is. Ez utóbbi fejlesztés révén az NSX egyszerre hihetetlenül kényelmes, illetve sportautóhoz méltóan stabil nagy sebességnél, versenypályán – ahogy a vezető szeretné.

Mindezt megkoronázzák az – új alkatrészekhez és vezérlőszoftverekhez tökéletesen illő – Continental SportContactTM 6 abroncsok, melyek alapáron járnak a modellhez. Összességében spontánabbá váltak a gázreakciók, illetve még pontosabb visszajelzések segítik a sofőrt gyorsítás, kanyarodás és fékezés közben, legyen szó száraz vagy nedves aszfaltról.

Frissült a Honda NSX
Honda NSX 2019 Orange | Royal Motor | hondanet.hu

Még nagyobb stabilitás, élménytelibb vezetés és gázzal kontrollálható sodródás extrém helyzetekben, pályanapokon is – ezt ígéri a kívül-belül átdolgozott, új Honda NSX. Mi sem bizonyítja ékesebben a fejlesztések hasznát, mint az új modell tempója a legendás suzukai pályán, ahol két másodperccel gyorsabb volt az NSX jelenlegi változatánál.

Immáron továbbfejlesztett befecskendezők dolgoznak az autóban, kiegészítve egy új részecskeszűrővel, illetve a feltöltő hatékonyabb hőleadását biztosító megoldásokkal, ezek eredményeként az NSX továbbra is rendkívül dinamikus és teljesíti az Euro 6d-TEMP szigorú környezetvédelmi előírásait.

Már első ránézésre feltűnik, hogy a 2019-es modell áll előttünk, hiszen az átdolgozott futómű és hajtáslánc mellett az NSX külseje is megújult. Elérhetővé vált az új, gyöngyháznarancs (Thermal Orange Pearlescent) fényezés és ugyanilyen színben tündökölnek a – felárért – karbon-kerámia tárcsákhoz társított féknyergek is. Ezen túlmenően a hűtőrács krómozott kerete is a karosszéria színére fényezett, míg a lökhárítókba süllyesztett rácsok ragyogó fekete bevonatot kaptak.

Komoly változások zajlottak az utastérben is, tudniillik a vásárlók ezentúl vörös bőrkárpitozással vagy indigókék Alcantara® és bőr bevonat kombinációjával is átvehetik új Hondájukat.

A 2019-es Honda NSX értékesítése máris megkezdődött, s az első – idén augusztusban gyártott – példányok 2018 év végén megérkeznek a kijelölt márkakereskedésekbe.

A Honda NSX-ről

Az NSX-et a New Sport eXperience jelige ihlette. Meghajtása ennek megfelelően egyedi: 3,5 literes, V6-os, biturbó benzinmotorjához három elektromotor és egy 9 fokozatú, dupla kuplungos automata váltó kapcsolódik. Az 581 lóerős rendszerteljesítmény és a hibrid összkerékhajtás révén három másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, végsebessége 307 km/óra. Az irányítás, a gázreakció, a kapcsolási idő és a motorhang, egyszóval az autó egész viselkedése négyféle vezetési módban variálható, így a tisztán elektromostól a pályahasználatra való beállításokig minden kiválasztható.