1139 Budapest, Fáy utca 43.
Telefon: +36 1 340 2378
E-mail: info@hondanet.hu
A CR-V a Honda legnépszerűbb modellje a nemzetközi piacon. Legújabb változata merészebb, magabiztosabb megjelenéssel lép színre, méghozzá páratlanul magas használati értékkel, kifinomult mobilkommunikációs és menetbiztonsági rendszerrel, valamint minden eddiginél kényelmesebb utastérrel.
A kompakt szabadidő-autók méretosztályába sorolható CR-V ezentúl e:HEV teljes értékű és – Európában először – e:PHEV plug-in hibrid változatban is elérhető lesz, így a modellcsalád minden tagjáról elmondható, hogy kimagasló menetteljesítmény és hatékonyság jellemzi. A kibővített hajtásláncválaszték egyértelműen mutatja, hogy a Honda elkötelezett az elektromos átállás mellett és vásárlók széles rétegének biztosítja a lehetőséget, hogy megtalálja a számára ideális autót.
A már bevált e:HEV hajtáslánc átdolgozott, frissített formában kerül az új CR-V-be, ami egyebek mellett azt jelenti, hogy nagyobb energiasűrűségű, ámde kisebb méretű az akkumulátorcsomag és a villanymotor is hatékonyabb. A vadonatúj e:PHEV a megnövelt akkuk révén megközelítőleg 82 km-t is megtehet tisztán elektromos üzemben.
Hogy az új nemzedék minden szempontból tökéletes legyen, a Honda szakemberei a legapróbb részleteket is precízen kidolgozták. Erőfeszítéseiknek hála korszerű és sportos lett a CR-V, nincs olyan helyzet, amiben ne brillírozna. A kifinomultabb működésű menetbiztonsági és vezetést segítő eszközök, valamint a kimagasló színvonalú, kellemes, lágy érintésű utastéri anyagok nagyban hozzájárulnak a messze átlagon felüli minőségérzethez.
A CR-V – első európai modellként – megkapta a minden irányba figyelő, Honda SENSING 360 névre keresztelt menetbiztonsági és vezetéstámogató rendszert, ezáltal új mércét állított szegmensében az aktív menetbiztonságot illetően. A modern elektronika a holtterek monitorozásával, a balesetek elkerülésével és a vezetői hibák kiszűrésével nyújt védelmet.
A vadonatúj CR-V körvonalai a kifutó modelléhez hasonlítanak, de a frissített formavilág még látványosabb megjelenést szavatol. A leginkább feltűnő részlet kétségtelenül a merész, nagy, stílusos légbeömlővel feltűnőbbé tett orr-rész. Ez az e:HEV és az e:PHEV kivitelnél kissé eltér egymástól, mindkét modellnél garantált tehát az egyedi arculat.
Hátul nem csak a függőleges féklámpa-irányjelző összeállítás árulkodik a modell átgondolt fejlesztéséről, a különleges, LED lámpatestek ugyancsak hozzájárulnak a jellegzetes megjelenéshez.
A nagyobb tengelytávnak és a szélesebb kocsitestnek köszönhetően a beltér helykínálata a D méretosztályú szabadidő-autókéval áll egy szinten. A megnövelt méretnek több előnye is van: a kategória legtágasabb lábtere várja a hátul utazókat, nagyobb a csomagtér és biztosabb az úttartás fokozott tempónál.
– A vadonatúj CR-V arra építkezik, amire az ikonikus elődmodellek is. Progresszív stílusával, prémium színvonalú, kényelmes utasterével, praktikus kialakításával, hatékonyságával és közvetlenségével bárkit elvarázsol – tudhatjuk meg Tom Gardnertől, a Honda Motor Europe alelnökétől. – Ez ennek az átfogó szabadidő-autós csomagnak a legújabb, legmodernebb változata, ami olyan egyedi és dinamikus termékké áll össze, ami tökéletesen megfelel az európai piac elvárásainak – fűzi hozzá.
A vadonatúj Honda CR-V e:PHEV és e:HEV modellekre a hazai márkakereskedések a rendeléseket már fölveszik– az előbbieket szeptember végén, az utóbbiakat pedig az év végén vehetik át az ügyfelek.
A Honda első – európai piacra szánt – plug-in hibrid hajtáslánca, az e:PHEV a vadonatúj Honda CR-V-ben mutatkozik be, nem kevesebb, mint 82 km-es tisztán elektromos üzemű hatótávolságot ígérve a vásárlóknak. Akárcsak a frissített e:HEV rendszer, az e:PHEV is csendes működés, valamint alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett nyújt lenyűgöző teljesítményt.
Mindkét verziónál 2,0 literes, négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezésű, Atkinson-ciklusú, benzines erőforrás adja az alapot, amelyet ugyancsak átdolgoztak a Honda mérnökei, hogy a maximumot nyújtsa a vállalat SUV-kínálatának zászlóshajója.
Új a nagy nyomású, több fázisú, közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer, miként az alacsony hőmérsékleten aktiválódó, nagy teljesítményű, környezetkímélő autózást biztosító katalizátor is. A kipufogócsatornák felületét és a főtengely merevségét egyaránt megnövelték a nagyobb teljesítmény érdekében, és poliuretán motorburkolatot, valamint hatékonyabb zaj- és rezgésszigetelő szigetelést alkalmaztak, hogy még nyugodtabb és csendesebb legyen a beltér.
e:HEV
A CR-V e:HEV-ben a Honda ultramodern, díjnyertes e:HEV hajtáslánca dolgozik, amelynek középpontjában egy kivételesen hatékony, benzines erőforrás és két kis tömegű, nagy teljesítményű villanymotor áll.
A továbbfejlesztett automatikus váltóval egységbe kovácsolt rendszernél a belső égésű – a meghajtásért felelős – motor és a generátor külön tengelyre került, így 6,5%-kal 335 Nm-re nőtt a legnagyobb forgatónyomaték. Ez a maximális fordulatszám, ezáltal a végsebesség növekedését is magával vonta, előbbi 1 500-zal 14 500 f./percre nőtt, míg utóbbinál +7%-os érték mérhető.
További fontos változás, hogy egy másodlagos, kisebb áttételt is beépítettek a „váltóba”, ami akkor jut szerephez, mikor a belső égésű motor és a kerekek között közvetlen a kapcsolat. Ezzel a megoldással sikerült elérni, hogy a CR-V minden közlekedési helyzetben ideális teljesítményt nyújtson, azaz lassú és gyors haladásnál egyaránt erős és rugalmas legyen, sőt végsebessége is nőjön. Mindezt a motor fordulatszámának emelése nélkül oldották meg a fejlesztők.
A hibrid hajtásláncot érintő módosítás a Teljesítményszabályozó Egység (Power Control Unit, PCU) és az Intelligens Energiatároló Egység (Intelligent Power Unit) méretének csökkentésével vált teljessé. Bár mindkettő kisebb és könnyebb lett, az energiasűrűség és a hatékonyság maradt a régi.
Erről tanúskodik, hogy az elsőkerék-hajtású CR-V 9,0, az összkerékhajtású (AWD) kivitel pedig mindössze 9,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás tempót, a végsebesség pedig 194, illetve 187 km/h.
Elismerésre méltó teljesítménye ellenére az e:HEV rendszer hihetetlenül hatékony. A fronthajtású CR-V esetében a kombinált CO2-kibocsátás mindössze 134 g/km, és a kombinált üzemanyag-fogyasztás is csak 5,9 l/100 km, míg az AWD 151 g/km-es, illetve 6,7 l/100 km-es értékre lehet büszke.
e:PHEV
A Honda által fejlesztett, és igen hatékonynak bizonyult e:HEV hajtáslánc adja az alapját az e:PHEV névre keresztelt, plug-in hibrid rendszernek, melyet jóval nagyobb, 17,7 kWh kapacitású akkumulátorral és kis tömegű, nagy teljesítményű fedélzeti töltővel társít a vállalat. Az elektromos rásegítés mértékének növelése azt jelenti, hogy a belső égésű motor sokkal alacsonyabb fordulatszámon üzemelhet, mint korábban, tehát még csendesebb, kifinomultabb és üzemanyag-takarékosabb lehet a CR-V, tisztán elektromos hatótávolsága pedig eléri a 82 km-t.
Ugyancsak az e:PHEV kiválóságát bizonyítja, hogy – teljesen feltöltött akkumulátor esetén – kombinált CO2-kibocsátása csupán 18 g/km, és kombinált üzemanyag-fogyasztása is csak 0,8 l/100 km. Amikor az akkumulátor teljesen lemerült, , a fogyasztása továbbra is rendkívül kedvező marad, mivel a jármű hagyományos hibriddé válik, amely az elsőkerék meghajtású e:HEV változathoz hasonló teljesítményt nyújt.
Az elektronikai rendszer összetevőinek méretcsökkentésével és átgondolt elhelyezésével, valamint az akkumulátorcsomag padlólemez alá költöztetésével sikerült a lehető legnagyobb teret felszabadítani az utasoknak és poggyászaiknak. A csomagtartó befogadóképessége már alaphelyzetben is eléri az 617 litert, amiben az is közrejátszik, hogy a – nagyobb energiasűrűségű – akkumulátor hűtőrendszerét is kompaktabbá tették, sőt mivel háza és szerkezete javarészt alumíniumból készül, tömege is csökkent.
Maga a töltőaljzat a bal első sárvédőre került, ha a felhasználó megnyomja fedelét, máris hozzáférhet a csatlakozóhoz. Az e:PHEV egyik nagy előnye, hogy a töltésvezérlés az akkumulátormelegítővel együtt lehetővé teszi, hogy hideg környezetben jobban boldoguljon, valamint javítja a regenerációs képességet alacsonyabb hőmérsékleten. Amennyiben az akkumulátorcsomag hőmérséklete 25˚C, teljesen lemerült állapotról 2,5 óra alatt tölthető fel 100%-ra, hála a 6,8 kW-os töltőteljesítménynek.
Az e:PHEV fejlett elektronikai és mobilkommunikációs rendszerével a töltési folyamat és a légkondicionáló is vezérelhető távolról. Ez a szolgáltatás fokozza a hatékonyságot és a kényelmet, egyszersmind csökkenti a költségeket, hiszen a CR-V-tulajdonosok mindig abban az időszakban vételezhetnek áramot, mikor az a legolcsóbb, a klíma pedig mindig az előre beállított hőmérsékletre hűti le, illetve fűti fel az utasteret.
A vadonatúj CR-V-t arra törekedve tervezték, hogy menetbiztonsági szempontból is a legjobb legyen az iparágban, ezért elsőként kapta meg Európában az Advanced Driver Assistance Technologies (ADAS) rendszer legújabb változatát, a Honda SENSING 360-at. A fejlett vezetéstámogató, ütközéselkerülő és éberségfigyelő rendszerek, valamint az erősebb karosszériaszerkezet jóvoltából az aktív menetbiztonság és a balesetek során nyújtott védelem terén is élen jár a modell.
Erős alapok
Az átlagon felüli menetbiztonság alapja a kivételesen merev és masszív, új szerkezeti elemekkel megerősített platform, melynek révén minden irányból védve vannak az utasok. Az e:PHEV padlólemeze további keresztmerevítőket kapott, így oldalirányú ütközésnél az utasok és az IPU védelme is magasabb szintű.
A 11 légzsákot magába foglaló rendszer részeként új térdlégzsák óvja az elöl utazók lábát, mi több az első ülések közé is szereltek egyet, ami megakadályozza, hogy a vezető és a mellette ülő utas teste egymásnak csapódjon.
Honda SENSING 360
A Honda SENSING 360 egy 100˚-os látószögű első kamerára, milliméter-hullámos radarra épül – egy elöl, középen és négy a sarkokra helyezve -, így 360˚-os szögben tarthatja szemmel az autó környezetét. A kép- és radaralapú megfigyeléssel a gyalogosokat, az útburkolati jeleket, az útpálya széleit és a motorosokat-kerékpárosokat is könnyedén képes azonosítani a CR-V.
Segítség a mindennapokban
A Honda SENSING 360 alkalmazásával számos olyan új, illetve frissített funkció is elérhetővé vált, ami még magasabb szintre emeli a menetbiztonságot és a vezető kényelmét.
Első Honda modellként kapta meg a CR-V például az autó előtti Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető Rendszert, mellyel jelentősen csökken a balesetek kockázata a nehezen belátható kereszteződésekben. Ha a vezető megáll, majd újra elindul, esetleg huzamosan kis sebességgel halad, az intelligens eszköz felhívja figyelmét a balról és a jobbról érkező járművekre.
A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer (Traffic Sign Recognition) automatikusan beazonosítja a közúti jelzőtáblákat, és megjeleníti őket a kormány mögött elhelyezett, digitális műszeregységen, valamint a Head-up kijelzőn. Fejlett vezérlőegysége együttműködik az Adaptív Sebességrögzítővel (ACC), így egy gombnyomással az aktuális sebességhatárhoz igazítható a tempó. Ráadásul – Európában most először – már arra is képes, hogy előre észrevegye a jelzéseket (például a stoptáblát), így a pilóta hamarabb értesülhet róla, milyen táblák állnak az út szélén, és felkészülhet a rá váró közlekedési szituációkra.
Tovább fejlesztették magát az Adaptív Sebességrögzítőt (ACC) is, ami immáron az irányjelzők működését is figyeli, ezáltal „felkészülhet” az előzésekre, és még kifinomultabb lehet a művelet. A megújult ACC kis sebességnél is használható, sőt a kanyarokban, valamint az emelkedőkön és a lejtőkön automatikusan fékez, hogy az előre beállított értéknek megfelelő, egyenletes tempóval haladhasson a CR-V.
A Sávváltáskori Ütközés Esélyét Csökkentő Rendszer (Lane Change Collision Mitigation) sávváltás közben segíti a kormányzást, hogy elkerülje az ütközést a hátulról közeledő másik sávban haladó járművel és erről figyelmeztető hangjelzéssel értesíti a vezetőt.
Az Ütközés Erejét Mérsékelő Fékrendszer (Collision Mitigation Braking System, CMBS) segít megállítani az autót, ha rendszer úgy érzékeli, hogy elkerülhetetlen a frontális baleset. Működés közben hangokkal figyelmezteti a vezetőt és – szükség esetén – önműködően fékez.
Szintén a CR-V-ben debütál a Torlódássegéd (Traffic Jam Assist). Ez számottevően mérsékeli a vezető terhelését, hiszen már 0 km/órától használható, automatikusan követi a CR-V előtt haladó autót és a sávot is tartja. Ha a forgalmi dugó megszűnik, a Forgalmi Torlódás Asszisztens észrevétlenül átadja a munkát a Sávtartó Asszisztensnek.
A CR-V-ben most először elérhető az Aktív Sávváltást Segítő Rendszert úgy tervezték,
hogy sávváltáskor segítse a kormányzást mely az irányjelző aktiválásával kapcsolható be. Ha a vezető benyomva tartja az egyérintéses irányjelzőt, a radarrendszer megbizonyosodik róla, hogy a szomszédos sáv üres-e a sávváltás előtt.
Ugyancsak újdonság a modell esetében a Honda Automata Parkolást Segítő Rendszer (ti. Honda Parking Pilot), ami megkeresi a CR-V befogadására alkalmas parkolóhelyeket, és megmutatja az infotainment rendszer kijelzőjén, milyen helyzetbe álljon a vezető ahhoz, hogy a rendszer megkezdhesse az automatikus manővert. A folyamat során a vezetőnek semmit nem kell tennie, a radarok és az ultrahangos érzékelők segítségével a CR-V önműködően kormányoz, halad és áll meg be- és kiparkolásnál. Az autó teljes környezetét ellenőrző rendszer három egyszerű lépéssel – a hozzárendelt kapcsoló és az érintőképernyő használatával – aktiválható, és nagyban csökkenti a szabadidő-autó parkolásával járó nyűgöket.
Hála a korábbinál is kellemesebb tapintású felületeknek és a logikusan elrendezett, könnyen felismerhető és használható kezelőszerveknek, a CR-V beltere egyértelműen luxus színvonalat képvisel és prémium élményt nyújt.
A letisztult, zavaró részletektől mentes, alacsony műszerfalat nemcsak a „faltól falig” szaladó, különleges levegőzőrostély teszi jellegzetessé, hanem a két nagyméretű digitális kijelző is. A kormány mögötti, 10,2”-os digitális műszeregységet és az infotainment rendszer 9,0”-os képernyőjét úgy helyezték el, hogy ne akadályozza a vezetőt a kilátásban.
Színek, alapanyagok és kárpitok
Az e:HEV és e:PHEV modelleket egyedi stílusjegyek különböztetik meg egymástól. Ilyen például az e:HEV középkonzolján megfigyelhető, exkluzív, méhsejtrácsos mintázat, ami a levegőzőrostélyt is díszíti – ezzel még szebb és sportosabb a CR-V beltere.
Persze felfedezhetőek közös vonások is, például sötét, illetve fekete színű, prémium hatású részletek a műszerfalon és a kabin egyéb pontjain. Szintén feketék az alapáras bőrülések is, melyeket merész varrásokkal tettek még látványosabbá és színvonalasabbá a Honda alkotói.
Szériafelszereltség az első ülésfűtés is, sőt az Advance szinten ülésszellőztetés teszi még kényelmesebbé az utazásokat.
A CR-V is megkapta a Honda által fejlesztett, úgynevezett teststabilizáló első üléseket. Ezeknél feszes, műgyanta alapú szivacs borítja az ülőlapot, ami remekül tartja az egész alsótestet, beleértve a derekat és a gerincet is. Alkalmazásával a csípőpozíció is ideálisabbá vált, így még könnyebb a be- és kiszállás.
A hátsó sort illetően ugyancsak a felsőbb, D méretosztályba sorolható SUV-kat idézi a CR-V. Korábbinál 16 mm-rel nagyobb lábtere a kategória legnagyobbja, és – a 8 lépcsőben állítható – hátsó támlák 10,5%-kal jobban megdönthetőek, mint a kifutó modellnél.
A sokoldalúság jegyében pohártartó és számos pakolórekesz került az utastérbe, továbbá méretes tárolódobozt ékeltek be az első ülések közé. Itt kapott helyet a letisztult és ergonomikus elektronikus üzemmód-választó gomb is, mellyel minden fontos funkciót elérhet menet közben a vezető, s mivel az újonnan tervezett, félig automatikus – elektromosan 60˚, kézzel további 30˚-os szögben felhajtható – kartámasz roppant kényelmes, mindig teljes komfortban utazhat.
Maximális használati érték – az aktív életvitel minden igényét kielégíti
Az új CR-V befogadóképesség, variálhatóság és használhatóság terén is új mércét állít a kategóriában, ezáltal minden szempontból igazodik az aktív életvitelhez. Raktere például osztályának egyik legnagyobbja: az e:HEV változatnál 587 literes.
A hátsó ülések 190 mm-t előre csúsztathatóak, a támlák ledöntése nélkül is betehetőek hosszabb tárgyak, s mivel a padló egy darabból készül, teljesen sík és alacsonyra került, a bepakolás is egyszerű.
Mindezt továbbfejlesztett, motoros mozgatású csomagtérajtóval fejelték meg, amit új, csendesebb, gyorsabban nyitó-záró emelőmodullal láttak el. Az elektromos mozgatású ötödik ajtót nemcsak automatikus lecsukódásra is képes. Ha az „Elsétálás követő ajtózárás” funkció aktív, önműködően lehatja a motor és zárja is reteszel.
A vadonatúj Honda CR-V formaterve átfogó frissítésen esett át, hogy még sportosabbá váljon és még inkább prémium minőségérzetet keltsen. Szélesebb, hosszabb és még stílusosabb lett, így komolyabb, céltudatosabb benyomást kelt.
Sportos kiállás
A legújabb CR-V 10 mm-rel szélesebb és 80 mm-rel hosszabb, mint elődje, egyúttal sziluettjét is átrajzolták kissé, hogy még sportosabb legyen az összhatás. A megnövelt tengelytáv révén hátrébb kerülhettek az A-oszlopok és hosszabbá válhatott a motorháztető, tovább fokozva a dinamikus megjelenést. A merész vízszintes vonalak és a 40 mm-rel nagyobb tengelytáv dacára a CR-V hű maradt felmenőihez, de van egy kortárs művészi csavar a koncepcióban.
Ezt hangsúlyozza ki a feltűnő, agresszív orr-rész, valamint a nagyobb, méhsejtrácsos hűtőrács, ami magasfényű, fekete bevonatot kap. Akárcsak az utastérben, a karosszérián is megfigyelhetőek olyan egyedi stílusjegyek, melyek megkülönböztetik egymástól az e:HEV és az e:PHEV modellt. Utóbbinál például szélesebb, nyitottabb méhsejtrácsos légbeömlő díszíti az autó orrát, hogy még agresszívebb és sportosabb legyen a CR-V.
A körvonal fejlődése
Az alacsonyabbra helyezett ablak- és övvonal még letisztultabbnak láttatja a CR-V-t oldalirányból. A minimalista megjelenés érdekében dolgozták ki a különleges kilincset is, amelynél nincs kulcslyuk, a zár és maga a kilincs pedig egységet alkot, s közösen simul bele a formavilágba.
A határozottabb alsó vonalak és a kettős kerékjárati ívek jóvoltából még nagyobbnak és karakteresebbnek tűnik a CR-V, míg hátul a függőleges féklámpák és irányjelzők kombinációja ad tanúbizonyságot a szofisztikált átalakulásról, azon túlmenően persze, hogy azonnal felismerhetővé teszi a típust.
A Honda mérnökei sokat dolgoztak rajta, hogy a merész karosszéria aerodinamikai szempontból is optimális legyen. A hűtőrács alatt megcsodálható, alacsony és széles alsó lökhárító egyszerre hasznos és sportos, pláne, hogy az e:HEV modelleken automatikusan nyílik, illetve záródik a rostély, hogy minél kisebb legyen a légellenállás és az üzemanyag-fogyasztás. Két szélén apró légbeömlők nyílnak, melyek átvezetik a levegőt a lökhárítón, a kerékjárati első végére pedig kis terelőlapkákat szereltek, hogy megakadályozzák a légörvények kialakulását a kerekek körül. Ezeket optimalizált légáramlású A-oszlopokkal, sík alsó padlólemez-borítással és speciális hátsó légterelővel egészítették ki, hogy ideális legyen a CR-V alatti és körüli légáramlás, és nagy sebességnél is stabilan fusson.
Kifejező fényezések
Az új CR-V vásárlói hatféle fényezés közül választhatnak, közöttük olyan álomszép, a CR-V-nél először elérhető színekkel, mint a Canyon River Blue Metallic, a Diamond Dust Pearl és a Gold Titan Metallic. A Premium Crystal Red Metallic, Platinum White Pearl és Crystal Black tónus már az előző modellhez is elérhető volt, s most is szerepel a palettán.
A kibővített színpaletta mellett számos egyéb díszítőelem fokozza az összhatást. Az e:HEV modelleken matt fekete bevonatot kapnak a díszlécek és lökhárítók alsó részei, míg az e:PHEV esetében magasfényű fekete festés vonzza a tekintetet a hátsó légterelőre, a külső tükrökre és a hűtőrácsra.
A 18”-os, könnyűfém kerekek minden modellváltozathoz alapáron járnak, annyi különbséggel, hogy az e:HEV-nél Shark Gray, az e:PHEV-nél pedig Berlina Black színben tündökölnek.
A vadonatúj CR-V e:HEV és e:PHEV karosszériájának, illetve futóművének fejlesztésekor az utasok maximális kényelme és biztonsága volt a legfőbb szempont. Az átdolgozott kormánymű és felfüggesztés nem csak a vezetési élményt fokozza, a kormányvisszajelzések is pontosabbá váltak és csökkent az alulkormányozottsági hajlam is.
Megnövelt merevség
A könnyebb, erősebb alapanyagok használata még merevebbé tette a CR-V platformját, különösképpen, hogy a B-oszlopot, valamint a C-oszlop alját is jelentősen erősebbé tették. A Civic és a HR-V esetében is használt szerkezeti ragasztókat immáron a CR-V-nél is alkalmazza a Honda, ebből fakadóan a teljes kocsitest merevebb.
Elöl vadonatúj, présöntésű, alumínium segédkeret jutott szerephez, amivel 5 kg-ot faragtak a CR-V tömegéből, egyszersmind elősegítették, hogy az első futómű-geometria szélsőséges helyzetben se változzon számottevően, azaz a kerekek tapadása mindig maximális legyen.
Hátul szintén vadonatúj, nagy merevségű segédkeret „állt szolgálatba”, két merevítővel kiegészítve a C-szelvényeknél, hogy ne deformálódjon a szerkezet és az abroncsok mindig egyenletesen feküdjenek fel az útra. Mindemellett új hátsó gumiágyazásokat építettek be, melyek csillapítási képessége 15%-kal jobb, mint a korábbi szilentblokkoké.
A Honda szakemberei arra is nagy gondot fordítottak, hogy a kormányzás – nagy sebességnél is – pontos visszajelzéseket adjon és a vezető biztosnak érezze az autó irányítását. Új például az elektronikus szervokormány vezérlőegysége, melynek rásegítését is optimalizálták a mérnökök. A módosítás eredményeként nagy tempónál is komoly biztonságérzetet nyújt a CR-V, kis sebességnél pedig könnyed, kiszámítható és azonnal reagál a vezető utasításaira, akárcsak a Honda alacsonyabb építésű személyautói.
Lengéscsillapító-szabályozás
A CR-V-t úgy tervezték, hogy rossz minőségű aszfalton és terepen is könnyedén elboldoguljon, s ne „hintázzon” vagy okozzon meglepetést a nagyobb úthibáknál se. Az e:HEV esetében olyan lengéscsillapítókat alkalmaztak, melyek feszessége az összenyomódás, illetve az útburkolat okozta rezgés mértékétől függ.
Ezzel szemben az e:PHEV modelleket adaptív lengéscsillapító rendszerrel vértezik fel, aminek működését az aktuális menetadatok (pl. a sebesség, a kereszt- és hosszirányú gyorsulás, a dőlés mértéke) határozzák meg. „Normal” üzemmódban stabilitás és menetkomfort tökéletes egyensúlya jellemzi az autót, míg Sportba kapcsolva feszesebb lesz a csillapítás, nő a működési tartomány és még keményebb, precízebb a futómű, hogy igazán magával ragadó legyen a vezetési élmény.
Összkerékhajtás
A nagyobb biztonságérzet és használati érték érdekében a CR-V e:HEV továbbfejlesztett, vadonatúj vezérlőegységgel szabályozott összkerékhajtással is megvásárolható. Szemben a CR-V-nél korábban alkalmazott, nagyobb sebességnél – a hajtási veszteségek elkerülése és a nagyobb hatékonyság miatt – lekapcsoló összkerékhajtási rendszerrel, az új szerkezet fokozott tempónál is bevonhatja a hátsó kerekeket a hajtásba, így gyors haladásnál, kanyargós utakon is maximális lehet a tapadást. Ez azt jelenti, hogy az új, aktív vonóerő-elosztású AWD rendszer minden körülmények között biztos úttartást garantál, nem mellesleg a kedvezőbb NVH-érték (ti. zaj, vibráció és nyersség) elérésében is közrejátszik. A kardáncsukló átmérőjének csökkentésével sikerült visszafogni a forgási sebesség ingadozását, ami a zajkibocsátás csökkenésével, illetve a menetkomfort növekedésével járt.
Hajtási módok és elektromos rásegítés
A legújabb CR-V Normal, Sport és Econ üzemmódot kínál fel, ehhez társul az e:PHEV esetében az EV (tisztán elektromos üzem) és az Eco-Assist (Hatékonyságot Növelő Asszisztens) menetprogram. Mindemellett új Snow, azaz Hó üzemmód segíti a téli közlekedést – ezt aktiválva még lágyabbá válik a teljesítményleadás, azaz kisebb a kerék kipörgésének, valamint megcsúszásának esélye.
A vontatási kapacitást kis áttételű áthidaló tengelykapcsolóval és új Vontatási (Tow) üzemmóddal fokozták a Honda szakemberei.[1] Munkájuk gyümölcseként a fékezett vontatmány tömege az e:HEV-nél 750, az e:PHEV-nél pedig 1500 kg lehet, következésképpen még rugalmasabb és sokoldalúbb lett a CR-V. Vontatási üzemmódba kapcsolva1 még könnyebb az emelkedők leküzdése, ugyanis a motor fordulatszámát alacsonyan tartja, és az áthidaló tengelykapcsoló, valamint elektromos rásegítés fokozza a kapacitást. A lejtőkön a Lejtmenet Szabályozó a vezető támasza: ha bekapcsolja, elég a gázpedált kezelnie a biztonságos ereszkedéshez.
Az e:PHEV sajátossága a gázpedálba integrált kapcsoló mechanika, ami jelzi a vezetőnek, hogy elérte a tisztán elektromos gyorsítás határát. Ha ezen a határon túlnyomja a pedált, a belső égésű – a meghajtásért felelő – motor automatikusan bekapcsol és zökkenőmentesen bekapcsolódik a hajtásba, hogy maximális legyen a vonóerő. Ha erre a sofőr nem tart számot, haladhat lassabban, és maradhat az elektromos tartományon belül. (A vezető használhatja ezt a kapcsoló mechanikát figyelmeztetésként, így kizárólag az EV tartományon belül is maradhat.)
A vadonatúj CR-V észrevétlenül simul bele a tulajdonosok pörgős hétköznapjaiba, átfogó, tovább fejlesztett mobilkommunikációs és infotainment rendszert magában foglaló elektronikai csomaggal óvva, segítve és szórakoztatva a felhasználókat.
A frissített HMI-t úgy tervezték, hogy a vezetőnek a lehető legrövidebb időre keljen levennie szemét az útról, így még egyszerűbb és természetesebb a rendszer kezelése. A Head-up kijelző immáron a szélvédőn jeleníti meg az információkat, így a vezető anélkül értesülhet a menetadatokról, hogy levenné szemét az útról. Az új eszköz felbontása nagyobb, mint a korábbié, és a vezetést segítő eszközök, valamint a navigációs rendszer üzeneteit is megmutatja.
A navigációs rendszert úgynevezett Predictive Eco Assist-tal azaz Prediktív Hatékonyságsegédlet egészítették ki, ami az útvonalon található lejtős útszakaszokat előre monitorozza, figyelve azt, hogy az energia-visszanyerő fékrendszert hol lehet aktiválni, hogy a lehető leghatékonyabb legyen a működése.
A CR-V e:PHEV szintén kiaknázza a navigációs rendszerben rejlő lehetőségeket, és úgy osztja be az akkumulátorban tárolt energiát az út során, hogy minimális legyen az üzemanyag-fogyasztás.
A CR-V e:HEV Elegance modellek kiváló hangzású, nyolc hangszórós hifivel gördülnek le a gyártósorról, míg az e:HEV Advance és az e:PHEV Advance egyenesen a paradicsomba repíti a zene szerelmeseit, ugyanis 12 hangszórós, prémium BOSE audiorendszeren szólalhatnak meg a muzsikák.
A vezetővel szemben látható, 10,2”-os TFT-műszeregység rendkívül kifinomult. Minden szükséges adatot megoszt a pilótával, s képes önműködően kiválasztani az éppen fontos információkat, hogy ne a vezetőnek kelljen menet közben állítgatnia a rendszert.
Sötétben a – megnövelt teljesítményű – töltőpontok (1 Type A és 1 Type C elöl, valamint 2 Type C hátul) és a főbb gombok világítanak, hogy a lehető legegyszerűbb legyen a CR-V használata.
Ezenfelül 15 W-os indukciós töltőt integráltak a műszerfali polcba, ami háromszor nagyobb teljesítményű, mint a kifutó CR-V-é. Hogy a töltési teljesítmény állandó legyen, külön ventilátort építettek be, ami segíti a gyors hőleadást.
Az e:PHEV modellnél a Honda által fejlesztett Digitális Kulcs névre keresztelt okostelefon-alkalmazás új kommunikációs szolgáltatásokat tesz elérhetővé. A felhasználó többek között távolról nyithatja-zárhatja a járművet, mi több, akár be is indíthatja az autót, akárcsak a hagyományos kulccsal. Ráadásul a tulajdonosnak a Digitális Kulcs biztonságos megosztására is lehetősége van, így több ember kaphat jogosultságot a kocsi kezelésére.
Végül, de nem utolsó sorban a középkonzol, a lábterek és a kilincsek kiváló minőségű, lágy, LED megvilágítása a teljes utasteret hangulatosabbá teszi és a minőségérzetet növeli.