Japán látogatás a Royal Motornál

IMG 2265

Nem telt eseménytelenül a pénteki nap itt a Royal Motornál. A Honda Deutschland magas rangú, japán képviselői látogatták meg szalonunkat. Mellettük jelen voltak a Honda Motor Europe és a Honda Hungary munkatársai is. A vendégeket Horváth Miklós ügyvezető igazgató köszöntötte. Külön dicséretet vívott ki magának színes blogunk is, a hondanet.hu.

A Brexit révén nemcsak az autóipar, hanem különböző márkák képviselete is átalakulás előtt áll. A szigetországban zuhantak az autóipari beruházások, ugyanakkor az angolok központosított akkumulátorgyártásban látnák jövőjüket. A Honda szempontjából az Egyesült Királyságbeli Honda Motor Europe központ és a swindoni gyártású 10. generációs Civic szempontjából érdekes a Brexit. A ferdehátú kivitelért teljes egészében a Honda of the UK Manufacturing (HUM) felel, amely világpiacra termel.

A Civic a Honda legkelendőbb modellje a világpiacon. A 10. generáció az elmúlt 40 év legsokoldalúbb termékcsaládját alkotja. A négyajtós kivitel három éve nyáron debütált az Egyesült Államokban, majd megnyerte az Észak-Amerikai Év Autója díjat.

Az európai piacra 2016 vége felé kezdtek gyártani az Egyesült Királyságban, így az újdonság értékesítése 2017 első negyedévében megkezdődhetett. A HUM a fontosabb piacokat is ellátja az ötajtós variánssal.

A vadonatúj Civic 30 mm szélesebb, 20 mm-rel alacsonyabb és 130 mm-rel hosszabb a jelenlegi változatnál. A nagyobb és szélesebb kerekek és abroncsok magabiztos kiállást, a hosszú tengelytáv, a rövid túlnyúlások és a karcsú utastér pedig dinamizmust sugároznak.

105755 Honda Civic 1 5 VTEC Turbo Sport Plus Static
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Sport Plus

A meghajtásról három erőforrás gondoskodik. Az 1,0 és 1,5 literes  VTEC TURBO benzinmotorok mellett választhatjuk az átdolgozott 1.6-os i-DTEC dízelmotort is. A Civic lesz az első európai modell, amely megkapja a vadonatúj turbós benzines blokkokat.

A Honda 200 millió fontot költött egy új, fejlett technológiával és folyamatokkal rendelkező gyártósor elkészítésére, amely fokozza az európai létesítmény hatékonyságát. A nagyvállalat így összesen 2,1 milliárdot fektetett be a HUM-ba 1989 óta.