200 felett Focust és Golfot aláz az új Civic Type R

Csak elöl hajt, gyengébb, kézi váltós, plusz meg kéne tanulni vele elindulni... Csupán néhány ok, ami miatt nem a leggyorsabb az egyenesben az új Civic Type R. A Ford Focus RS és a Golf R méltóbb ellenfelek lehetnek, mint a királykategória előszelét képviselő Mercedes-AMG és Audi RS modellek.

200 környékén szépen behozza meghajtásából adódó hátrányait a Honda Civic Type R. Noha kifejezetten több a tapadás az első kerekeken és papíron 10 lóerővel erősebb elődjénél a 10. generáció, azért százra még verhető a riválisok által. Lássuk a videót!

A Civic Type R-ről

A vadonatúj Honda Civic Type R-t nem meglévő kivitelek átalakításával alkották meg a tervezők, hanem a Civic 10. generációjának megtervezésekor párhuzamosan ügyeltek a hétköznapi és a sportos igényekre. Ezért születhetett meg egy olyan család, amely már az 1,0 literes, háromhengeres motorral is páratlan élménnyel jutalmaz, sőt, kifejezetten libabőr kategóriát nyit a 182 vagy 320 lóerős erőforrásokkal. Stabil úttartás, egyszerre kényelmes és sportos rugózás, páratlan helykínálat, a legújabb információs és vezetéstámogató rendszerek: röviden, egy autó az embereknek, egy autó a világnak.

Továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 2.0 VTEC TURBO motorja 320 lóerős csúcsteljesítményt ad le 6500-as percenkénti főtengelyfordulaton, 2500 és 4000 között jelentkező legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 400 Nm-t. Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és végsebessége is lenyűgöző: 272 km/h. Ezek a kimagasló adatok teszik a kategória legdinamikusabban gyorsuló, egyszersmind legnagyobb végsebességű modelljévé az új Honda Civic Type R-t.

Teszten a legforróbb ferdehátú, a Civic Type R

Immáron 25 év telt el az első Honda Type R bemutatása óta. Az évek során a Type R modellek mindig hűek maradtak az eredeti elgondoláshoz, azaz alacsony tömeg, kimagasló teljesítmény, gyors gázreakció, elképesztő úttartás és erős fékrendszer jellemzi őket.

 

 

Sárgában virít az új Civic Type R

Csurgass velünk egy kis nyálat! Egyszerűen lenyűgöző az újdonság, nagyon merész ez a szín, a szárny meg az élek nagyon vadak… És a 20 colos felnik? Igen, egy Civic-en! És hogy tetszik sárgában? Fúj vagy bejön? Hangorkán lejjebb.

HÍRLEVÉL - a legfrissebbek a HondaNetről