Sárgában virít az új Civic Type R

Csurgass velünk egy kis nyálat! Egyszerűen lenyűgöző az újdonság, nagyon merész ez a szín, a szárny meg az élek nagyon vadak... És a 20 colos felnik? Igen, egy Civic-en! És hogy tetszik sárgában? Fúj vagy bejön? Hangorkán lejjebb.

Az új CTR az első piros emblémás modellként került piacra Amerikában. Gyártásáért a Honda angliai részlege felel, innen még Japánba is termelnek exportra. A nagy érdeklődés és egész egyszerűen különlegessége miatt másfélszeres áron is kínálnak belőle az USA-ban, fittyet hányva a Honda által kiadott ajánlott fogyasztói árra.

Piros, kék, fehér, fekete, már megszokhattuk a szépet. Azonban szürkében vagy ebben a sárgában még vadabb a forró ferdehátú! Utóbbi nem gyári természetesen. Szerinted?

A 10. generációs Civic modellcsaládról

A vadonatúj Civic-családot úgy fejlesztették ki a mérnökök, hogy hozza a vállalat által támasztott magas követelményeket a vezetési élményfaktor terén. A vásárlók tehát felső kategóriás, élménydús vezetéssel gazdagodnak útjuk során a C-szegmensben. Az alapjaiban új platformnak köszönhetően a Civic mutatós, lapos és széles formát öltött, összhangot teremtve a funkcionalitás és a szépség között. Közvetlen benzinbefecskendezéses VTEC Turbo motorjai egyaránt nyújtanak lendületes gyorsulást és kedvező emissziót.Az új modellcsalád három tagot számlál - a szofisztikált és magas minőségű vezetési élményt garantáló szedán, a sportos karaktert kiemelő ötajtós, illetve a páratlan gyorsaságú, utcai versenyautót, a Type R változatot.

A Civic Type R-ről

A vadonatúj Honda Civic Type R-t nem meglévő kivitelek átalakításával alkották meg a tervezők, hanem a Civic 10. generációjának megtervezésekor párhuzamosan ügyeltek a hétköznapi és a sportos igényekre. Ezért születhetett meg egy olyan család, amely már az 1,0 literes, háromhengeres motorral is páratlan élménnyel jutalmaz, sőt, kifejezetten libabőr kategóriát nyit a 182 vagy 320 lóerős erőforrásokkal. Stabil úttartás, egyszerre kényelmes és sportos rugózás, páratlan helykínálat, a legújabb információs és vezetéstámogató rendszerek: röviden, egy autó az embereknek, egy autó a világnak.

Továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 2.0 VTEC TURBO motorja 320 lóerős csúcsteljesítményt ad le 6500-as percenkénti főtengelyfordulaton, 2500 és 4000 között jelentkező legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 400 Nm-t. Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és végsebessége is lenyűgöző: 272 km/h. Ezek a kimagasló adatok teszik a kategória legdinamikusabban gyorsuló, egyszersmind legnagyobb végsebességű modelljévé az új Honda Civic Type R-t.

A CTR-ek összeszerelése 2017 nyarán kezdődik a Honda swindoni üzemegységében (HUM), ami a tizedik generációs Civic gyártásának globális központja. Hazánkban októbertől forgalmazzák a Honda hivatalos márkakereskedői, de a Civic Type R már előjegyezhető, az alábbi felszereltséggel és áron:

Modell Motor Váltómű Listaár regisztrációs adóval
Civic Type R 2.0 VTEC TURBO 6 fokozatú manuális 11 499 000 Ft
Civic Type R GT 2.0 VTEC TURBO 6 fokozatú manuális 12 399 000 Ft

Az új Civic Type R-t egyazon program keretein belül fejlesztették, mint a tizedik generációs Honda Civic család többi tagját. Ez volt minden idők legnagyobb, legátfogóbb modellfejlesztési projektje a Honda történetében.

HÍRLEVÉL - a legfrissebbek a HondaNetről