AutókHonda hírekTesztekType R

Teszten a legforróbb ferdehátú, a Civic Type R

A tervek szerint 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe az a vadonatúj és alapjaitól újratervezett Honda Civic Type R, amely a legátütőbb vezetési élményt nyújtja, mind közúton, mind a versenypályákon a hot hatch-kategóriában. A továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 320 lóerős, 2.0 VTEC TURBO motorral rendelkező autót kétféle felszereltséggel kínáljuk.

Immáron 25 év telt el az első Honda Type R bemutatása óta. Mindeközben a Type R elnevezés a kiemelkedő teljesítményű, motorsportban szerzett tapasztalatok alapján épített közúti sportautó szinonimájává, egyszersmind a vezetés szerelmeseinek hívószavává vált. Az évek során a Type R modellek mindig hűek maradtak az eredeti elgondoláshoz, azaz alacsony tömeg, kimagasló teljesítmény, gyors gázreakció, elképesztő úttartás és erős fékrendszer jellemzi őket.

Népes család. Gonosz kérdés: melyiket választanád? Nos, a gyorsaság és a forma fontos tényező, de érdemes anélkül meghalni, hogy ne forgattuk volna bele a 8500-ba a békalámpás motorját?

Az újoncra különösen nagy feladat hárul, hiszen ez lesz az első „globális” Type R modell, azaz nem lesz külön japán vagy európai változat, mint a korábbi nemzedékek esetében. Az új Civic Type R kizárólag Európában készül, Angliában, innen exportálják a világ minden tájára.

Mivel az új ötajtós Civic-kel együtt fejlesztették, így az alapmodell minden jó tulajdonságát magáénak tudhatja, beleértve a sportos habitust és a kifinomultságot is. A modell hű maradt a nagy teljesítményű, ferdehátú Hondák örökségéhez, tehát a könnyű vezethetőséghez agresszív formavilág és alacsony légellenállás társul, ami az elsőkerék-hajtású modellekre jellemző.

Az új, „szimpla” lendkerék és az optimalizált, hatfokozatú kéziváltóval 25 százalékkal csökkent a tengelykapcsoló tehetetlenségi nyomatéka, a végáttétel pedig 7 százalékkal rövidebbé vált. A fordulatszám-szabályozóval kiegészített sebességváltó még kifinomultabb működést szavatol, ugyanis mindig a megfelelő fordulatszámra pörgeti a főtengelyt a visszakapcsolások során. Ez élvezetesebbé teszi az autó vezetését és a minőségérzetet is növeli.

A kis tömegű, nagy merevségű kocsitest új, innovatív tervezési és gyártási folyamatok révén jött létre, legfőbb ismérve az alacsony súlypont, illetve, hogy olyan szofisztikált futómű alkalmazását tette lehetővé, ami jelentősen fokozza a vezetési élményt és a menetkomfortot.

Hatalmas szárny, hármas kipufogóvégződés. A középső cső szívni is tud, nem csak fújni!

A fejlett, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés nagy sebességnél és csúszáshatáron vett kanyarokban egyaránt stabillá teszi a modellt. A hátul alkalmazott, vadonatúj, multi-link lengőkarrendszer a menetkomfortot és a nagy sebességű stabilitást is a legmagasabb színvonalra emeli.

A dupla fogasléces, változó áttételű elektromos szervokormány azonos az alapmodellben alkalmazottal, de az áttételezés optimalizálásának köszönhetően még közvetlenebb és biztosabb érzetet nyújt.

Hamar a pirosba lehet forgatni a 2 literes turbót

Továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 2.0 VTEC TURBO motorja 320 lóerős csúcsteljesítményt ad le 6500-as percenkénti főtengelyfordulaton, 2500 és 4000 között jelentkező legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 400 Nm-t. Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és végsebessége is lenyűgöző: 272 km/h. Ezek a kimagasló adatok teszik a kategória legdinamikusabban gyorsuló, egyszersmind legnagyobb végsebességű modelljévé az új Honda Civic Type R-t.

Hihetetlen menetteljesítményeiről árulkodik, hogy minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású szériaautójának bizonyult a Nürburgring Nordschleifén – 7 perc 43,8 másodperc alatt ért körbe.

Homogén. Megvan az összhatás, nem érheti az a kritika mint elődjét. Nem tűnnek utólag felszerelt, felragasztott elemeknek a kiegészítők, szélesítések, szépen a tervezés első percétől foglalkoztak ezzel a kérdéssel. Szép!

A 2017-es Type R vezetője immáron három menetprogram közül választhat, a Sport és a +R mellett ugyanis megjelent a Comfort üzemmód is. Ezek jelentősen eltérő futómű-beállítást, kormány-geometriát és gázreakciókat kínálnak fel a pilótának, aki mindig kedvének, illetve az időjárási és útviszonyoknak megfelelően autózhat. Az előző Type R-hez viszonyítva a szélesebb tartományban állítható húzó- és nyomófokozati csillapítás jelenti a legfőbb különbséget, az új, Comfort névre keresztelt üzemmódban például a jobb menetkomfort és kevésbé gyorsak a kormányreakciók.

A céltudatos sziluett sziklaszilárd állásfoglalás a sportos karakter mellett, csak úgy, mint a jelentős méretváltozás, tudniillik az új Civic szélesebb, hosszabb és alacsonyabb elődjeinél. Mindemellett rövid túlnyúlásai és „feszes” vonalai aerodinamikai hatékonyságáról árulkodnak, akárcsak az agresszív orr-rész, a hangsúlyos kerékjárati ív, valamint a markáns első és hátsó légbeömlő.

A tető végén is vannak légterelők, amelyek a helyes áramlást segítik. A felnik 20 colosak.

Az összetett aerodinamikai csomag számos újítást hordoz. A padlólemez-borítás egyenletesebb, az első légfüggöny pedig hatékonyabb lett. Erre tesz rá egy lapáttal a különleges vonalú hátsó tetőél, ami minden helyzetben ideálisan szabályozza a légörvényeket. Mindez felhajtó- és leszorítóerő tökéletes egyensúlyát nyújtja, biztos útfekvést garantálva igazán nagy sebességnél is.

A vadonatúj Civic kabinja minőség, kényelem és kifinomultság terén is nagyot lépett előre. Az utastér elöl és hátul egyaránt tágasabb, szellősebb lett, a nagy poggyásztér és az innovatív, oldalirányban felcsévélhető csomagtérroló pedig a hot hatch-szegmens legpraktikusabb és legsokoldalúbb modelljévé teszi a Type R-t.

A gyorsításnál, fékezésnél és kanyarodásnál is biztos útfekvést biztosító Menetstabilizáló Rendszer és az abroncsokat figyelő Guminyomás-ellenőrző Rendszer szintén szériafelszereltség.

A Honda Civic Type R GT további műszaki csemegéket is felvonultat, ilyen például a Kitolatást Segítő Rendszer, a Keresztirányú Forgalmat Figyelő Rendszer, a Garmin navigációval kiegészített Honda CONNECT, a vezeték nélküli telefontöltő*, az 542 wattos, 12 hangszórós audiorendszer, a LED-es ködfényszóró, a kétzónás légkondicionáló és az automatikusan elsötétedő belső tükör.

Igényes belső tér, már tavasszal ültünk a jó oldaltartású ülésekben Monzában. Szép pedálok, jó fogású kormány, a könyöklő, a váltógomb és a tetőkárpit is egyedi.

Az új Civic Type R-ek összeszerelése 2017 nyarán kezdődik a Honda swindoni üzemegységében (HUM), ami a tizedik generációs Civic gyártásának globális központja. Hazánkban októbertől forgalmazzák a Honda hivatalos márkakereskedői, de a Civic Type R már előjegyezhető, az alábbi felszereltséggel és áron:

Modell Motor Váltómű Listaár regisztrációs adóval
Civic Type R 2.0 VTEC TURBO 6 fokozatú manuális 11 499 000 Ft
Civic Type R GT 2.0 VTEC TURBO 6 fokozatú manuális 12 399 000 Ft
A LED-ek miatt kevésbé karakteres a tekintet. Azonban egész utunkat tökéletes fényár kíséri éjjel-nappal. Az index és a ködlámpa is LED-es.

A Honda Civic-ről

A vadonatúj, 10. generációs Civic-családot úgy fejlesztették ki a mérnökök, hogy hozza a vállalat által támasztott magas követelményeket a vezetési élményfaktor terén. A vásárlók tehát felső kategóriás, élménydús vezetéssel gazdagodnak útjuk során a C-szegmensben. Az alapjaiban új platformnak köszönhetően a Civic mutatós, lapos és széles formát öltött, összhangot teremtve a funkcionalitás és a szépség között. Közvetlen benzinbefecskendezéses VTEC Turbo motorjai egyaránt nyújtanak lendületes gyorsulást és kedvező emissziót. Az új modellcsalád három tagot számlál - a szofisztikált és magas minőségű vezetési élményt garantáló szedán, a sportos karaktert kiemelő ötajtós, illetve a páratlan gyorsaságú, utcai versenyautót, a Type R változatot.

A vadonatúj Honda Civic Type R-t nem meglévő kivitelek átalakításával alkották meg a tervezők, hanem a Civic 10. generációjának megtervezésekor párhuzamosan ügyeltek a hétköznapi és a sportos igényekre. Ezért születhetett meg egy olyan család, amely már az 1,0 literes, háromhengeres motorral is páratlan élménnyel jutalmaz, sőt, kifejezetten libabőr kategóriát nyit a 182 vagy 320 lóerős erőforrásokkal. Stabil úttartás, egyszerre kényelmes és sportos rugózás, páratlan helykínálat, a legújabb információs és vezetéstámogató rendszerek: röviden, egy autó az embereknek, egy autó a világnak.

Mesteri ecsetvonással született az ajtók alsó részén látható, hátrafelé emelkedő ív.

A Hondáról

A Type R és a Fireblade szimbolizálja a Honda nagy múltú hagyományait és tapasztalatait a versenyzés világából. A márka megszületése nem valósulhatott volna meg versenysportbeli aktív részvétel nélkül. Az alapító, Soichiro Honda szerint a Hondának lételeme a versenyzés.

A világ top 20 márkájába tartozó Honda széles termékpalettával büszkélkedhet. Ide tartoznak a személyautók, a motorkerékpárok, a kisgépek (csónakmotorok, generátorok, fűnyírók, kvadok), továbbá a repülőgépek is. A vállalat az első japán gyártóként alapította meg luxusmárkáját, az Acurát 1986-ban.

Legjobb Forró Ferdehátú díjnyertes a Civic Type R

Az angol építésű, következő generációs Honda Civic Type R nyerte meg a Legjobb Forró Ferdehátú elismerést az Auto Express új autó díjai közül. A CTR augusztusban érkezik a szigetországi kereskedésekbe.
Fotó: Honda Civic Type R

Extrém sportolók hajtották az új Civic Type R-t

A WTCC-ből már jól ismert Tiago Monteiro, valamint négy extrém sportot űző sztár tette próbára az új Honda Civic Type R-t a Lausitzringen. Vajon egy túraautós pilótával az anyósülésen Te hogyan teljesítenél?

HÍRLEVÉL - a legfrissebbek a HondaNetről