A pokol gyermeke: Civic Type R 2017

  • A 2016-os Párizsi Autószalonon leplezik le az új Civic Type R-t
  • A prototípus széles, agresszív lökhárítókkal, megnövelt kerékjáratokkal és megdöbbentő hátsó szárnnyal érkezik
  • A karosszéria alumíniumhatású felülete egyedülálló megjelenést kölcsönöz a tanulmányautónak

A 2016-os Párizsi Autószalonon ünnepli világpremierjét az új Civic Type R prototípusa, ami lehetőséget biztosít a látogatók számára, hogy képet kapjanak a jövőre várható szériagyártású változat formavilágáról.

78608 New Civic Type R Prototype Breaks Cover In Paris Másolata

Alapjait az új ötajtós Civic adja, így a Type R Prototype is alacsony és széles, annyi különbséggel, hogy még izmosabb, erőteljesebb benyomást kelt, s aerodinamikai szempontból is hatékonyabb. A karosszéria további különlegessége, hogy felülete polírozott alumíniumra hasonlít, így mágnesként vonzza a tekinteteket, különösképp, hogy előre agresszív, karbonszálas koptatóval és piros díszcsíkkal kiegészített lökhárító került, amit hatalmas, gyémántráccsal fedett légbeömlők tesznek feltűnőbbé.

A Type R modellek jellegzetes, piros H-logója az autó orrán, az új levegőzőnyílás alatt kapott helyet. Ez nem az egyetlen új légbeömlő, a motorháztető közepére szintén került egy, hogy még hatékonyabb legyen a hűtés. A füstüvegek mögé bújtatott, LED-es fényszórók, valamint első és oldalsó irányjelzők még brutálisabbá teszik az összhatást, csak úgy, mint a küszöbszoknya, a 20 colos, piros részletekkel megspékelt, pianofekete könnyűfémfelni-garnitúra és a négy 245 milliméter széles, nagy teljesítményű abroncs. Utóbbiak tették szükségessé a nagyobb kerékjáratokat is, amelyekkel még vadabbá vált a modell kisugárzása.

Hátulról szemlélve a széles lökhárító, a karbonszálas diffúzor és a három kipufogó hívja fel a figyelmet a Civic Type R Prototype-ra. A kipufogóvégek nemcsak díszek, hanem valóban részt vesznek a motor gázcseréjében, és esztétikai szerepük is fontos, hiszen a középső cső átmérője kisebb, mint a két szélsőé, nem mellesleg metálpiros színben pompázik. Persze a hátsó traktus leginkább feltűnő eleme a légterelőszárny – ezzel válik teljessé a koncepció.

Az új Civic Type R-t egyazon program keretein belül fejlesztették a Honda mérnökei, mint az új Civic család többi tagját, a sorozatgyártású változat várhatóan a jövő év második felében jelenik meg a márkakereskedésekben. Gyártása a Honda Angliában üzemegységében (Honda of the UK Manufacturing, HUM), Swindonban zajlik majd, innen exportálják a nemzetközi piacokra, beleértve az Egyesült Államokat is. Érdekesség, hogy ez lesz az első Honda-emblémás Type R, amit hivatalosan forgalmaznak Észak-Amerikában.