Cserélhető akkumulátorok szabványosítását célzó konzorciumot készül létrehozni a Honda, a KTM, a Piaggio és a Yamaha. Motorkerékpárokhoz és könnyű elektromos járművekhez szánt, cserélhető akkumulátorok szabványosításának érdekében készül konzorciumot alakítani a Honda Motor Company, a KTM AG, a Piaggio & C SpA és a Yamaha Motor Co., Ltd. A közös szándéknyilatkozatot aláíró vállalatokat a Párizsi Klímaegyezmény és a mobilitás átalakulása ösztökélte az együttes fellépésre, s nem egyebet tűztek ki célul, minthogy fenntarthatóvá tegyék az akkumulátorok gyártását, no meg a villanyos közlekedési eszközök üzemeltetését.
A cserélhető telepek bevezetésével növelhető lenne a hatótávolság, ugyanakkor jelentősen csökkenne a töltéshez szükséges idő, illetve a járműpark és az infrastruktúra fenntartási költsége, a gyártók tehát megoldást nyújthatnának a jövő mobilitásának legégetőbb problémáira.
A konzorcium elsődleges feladata, hogy meghatározza a szabványos, cserélhető akkumulátor technikai jellemzőit, ezzel is megkönnyítve az elektromos mopedek, motorkerékpárok, triciklik és quadok használatát. Mivel a társulás alapítói a befektetőkkel, valamint a nemzeti, a nemzetközi és az európai szabványügyi hatóságokkal is szoros együttműködésben dolgoznak, részesei lehetnek a különféle globális szabványok meghatározásának, azaz közvetlenül járulhatnak hozzá a zöld, környezetbarát közlekedési rendszerek megvalósításához.
A konzorcium 2021 májusában kezdi meg tevékenységét, tagjai pedig a többi piaci szereplőt is igyekeznek bevonni a folyamatba.
Noiraki Abe, a Honda Motor Co., Ltd. motorkerékpár-üzletágának vezetője elmondta:
„Az elektromos átállás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért vívott harc a világ minden táján zajlik, különösképpen Európában. Hogy az elektromos motorkerékpárok széles körben is elterjedhessenek, számottevően fokoznunk kell a hatótávolságot, egyszersmind mérsékelnünk kell a töltési időt - e két gondra lehet gyógyír a cserélhető akkumulátor. Emellett nyilván kényelmesebbé tennék a használatot, ezért is volt fontos, hogy a négy cég megállapodjon egymással és létrehozza a konzorciumot. Az együttműködéssel még hatékonyabban mérheti fel a vásárlók igényeit a Honda, tehát még jobb termékekkel és szolgáltatásokkal örvendeztetheti meg ügyfeleit. Kőkeményen fogunk dolgozni, hogy a személyi mobilitás területén is a Hondát válasszák a közlekedők.”