A Honda bécsi standján jártunk

A Honda idén is részt vesz a január 11-14. között megrendezésre kerülő Bécsi Autószalonon. A nagyszabású, éves rendezvény keretén belül sokan vásárolnak autót, emellett 40 márka képviselteti magát, vagyis megvan a közönség a ritkaságok kiállítására is.

A Messe Wien kongresszusi és kiállítói központ külvárosi részen található. Körben irodaházak övezik, emellett kőhajításnyira található a WU közgazdasági, modern campusa is. A szomszédos parkolóház csütörtökön délután az 5. szintig megtelt, amely az elmúlt éveknél is nagyobb forgalomról árulkodik már az első napon. Aki teheti, metróval közlekedik, a megálló egy perc séta.

Metróval egyébként kb. 15 perc a Wien Hbf. pályaudvarról az expó helyszíne, vagyis a Keleti Pályaudvarról Railjettel (diák: 13 euró) egy darab vonaljeggyel (1,2 euró) és egy napi belépővel (10 euró) máris olyan ritkaságok közelébe kerülhetünk, mint a Honda NSX és Fuel Cell, vagy az új Audi A8, BMW M5, Bugatti Chiron. A másfél eurós ruhatárat kifelejtettem, de azért látszik: diáknak (vagy örök fiatalnak, kinek hogy tetszik) megéri lenni. 😉

109744 Honda Civic Type R2
Honda Civic Type R

Irtó jók az új Type R ülései! Ez nem egy Budapest, itt türelmesen várja minden látogató a sorát, hogy beülhessen, de ha egyszer nincs kedvünk kiszállni... Váltója lenyűgöző: rövid és nagyon pontos. Kettesből egy laza lökéssel hármasba érünk, nem megy a félreváltás, akármilyen vad kombinációkkal játszunk.

320 lóerő és 400 Nm az első kerekeken. Csodás futómű, vagyis a kanyarsebesség is lenyűgöző, a nürburgringi körrekordos videóban a bizonyíték: 170 km/órás tempóval olyan íveket lehet rajzolni, hogy ihaj! Gond nélkül elkapar száznál is, de ettől igazán forró ez a ferdehátú. Comfort módban jól autózható városban és kevésbé jó útburkolaton a 20 colos felnik ellenére, ilyenkor békésebb énje érvényesül. A BBC Top Gear magazin nem véletlenül választotta az Év Autójának.

Frissített, sportosabb formavilággal kerül kiállításra az új Honda Jazz, melynek a motorválasztéka is kibővült, így elérhető egy új, Dynamic felszereltségi szint is, azaz a Jazz - története során először - 130 LE-s (96 kW), 1,5 literes, négyhengeres, i-VTEC benzines erőforrással is rendelhető. Az autó továbbra is utánozhatatlan variálhatóságot és kategória első helykínálatot nyújt, amely márciustól már elérhető a hazai márkakereskedésekben.

Nyáron kerül a forgalomba a továbbfejlesztett és dízel erőforrással bővült új Honda Civic. Az 1.6 i-DTEC teljesítménye 120 lóerő, míg legnagyobb forgatónyomatéka kereken 300 Nm. 2018 nyarától – a kétkerék-hajtású autókban először alkalmazott, - kilencfokozatú, automatikus erőátvitel is választható a Honda Civic modellekhez. Az tizedik generációs Civicek négy- és ötajtós változataihoz egyaránt elérhető lesz az új erőforrás.

112160 HONDA REVEALS FRESH LOOK AND NEW ENGINE OPTION FOR JAZZ SUPERMINI
Új első és hátsó kötény, más lámpák, fekete felnik és 185 mm széles gumik. Gazdagabb felszereltség is jár az 1.5-ös motor mellé.

A Clarity Fuel Cell volt a legnagyobb újdonság Bécsben a Honda háza táján, mely az európai HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles) program keretén belül hirdeti a zöld autózás jövőjét. Mindössze 15 található belőle az öreg kontinensen, a legutóbbi klímakonferencián például ebből kettő szolgálatot teljesített fuvarozó autóként. A komplett meghajtás elfér a motorháztető alatt, ami nagy szó, mérete kb. egy V6-os benzinmotoréhoz hasonlítható. Erre nagyon büszke a Honda.

123719 Honda S Clarity Fuel Cell Vehicles To Provide Zero Emissions Shuttle At

A kedvemért kinyitották a VIN 001-es táblát viselő bemutató modellt. Prémium környezetet ígér mellé a Honda, ez nagyjából rendben is van. Hely van bőven öt felnőttnek is, elfértem magam mögött is. A hidrogéntároló a hátsó ülések mögött van, emiatt limitált a csomagtartó mérete. Az elődhöz képest több mint 65%-kal jobb az üzemanyagcella teljesítménysűrűsége. A modell hatótávja kategória első, 650 km-nek megfelelő! A kilátás korlátozott hátra, meg aztán van pár fura külső stílusjegy, de emészthető az összkép.

Ára nincs (nem kapható), illetve nagyon drága, és lehetetlen lenne nem a gyártási költségnél alacsonyabb összegért elpasszolni - ráfizetéssel is túl magas még az ára... Amerikában jól áthidalták a problémát, hiszen havi kb. 90-100 ezer forintért már lízingelhető a tisztán elektromos vagy plug-in hibrid Clarity, tehát egy modellcsalád három különböző tagja áll készen a zöld autósok szolgálatára.

A Honda Electric Vision névre keresztelt terve szerint 2025-re eladott autóinak kétharmada elektrifikált lesz Európában. Ezért térhet majd vissza a hibrid Insight például, igen csinos köntösben, a Civic fölé pozicionálva.

Sajnos nem volt kint az NSX idén... De egy hónapja Párizsban megdédelgettünk egyet. Ha lemaradtál volna, itt tudod elolvasni.

04   Honda Insight Prototype
Honda Insight Prototype
Kattintson!

HÍRLEVÉL - a legfrissebbek a HondaNetről