Alapértékek

"A siker a munkád azon 1%-át reprezentálja, mely abból a 99%-ból ered, melyet hibának neveznek."

Alapítónk, Soichiro Honda

Örömöt és izgalmat kínálunk vevőinknek. Meggyőződésünk révén folyamatosan bővítjük kutatásfejlesztő kapacitásunkat, hogy mindig úttörő, a mobilitás tekintetében következő generációs technológiákkal rukkolhassunk elő. Gyárainkban világszerte régióspecifikus termékek készülnek, hogy rugalmasan elégíthessük ki a sokféle vásárlói igényt.

A Honda folyamatosan fejleszti értékesítő és szerviz hálózatát, így minden tulajdonos elégedett lesz megvásárolt termékével, élvezni fogja használatát. Motorkerékpárok, személyautók, kisgépek és repülőgépek gyártásával könnyíti meg a társadalom mindennapjait, hogy a mobilitás és a munka mindenki örömére válhasson.

 

 

A Honda filozófiájában olyan alapértékek szerepelnek, mint az egyén tisztelete, az alkotás-értékesítés-vásárlás örömhármasa, a minőségi munka, a fiatalos ötletek, a globális nézőpont, a nyitott kommunikáció, a kutatás becsülése. Az alapelveket az alkalmazottak és a teljes hondás csoport tiszteli és közvetíti.

A Honda további kihívások elé néz, hogy örömöt és izgalmat csempésszen a vásárlók és a különböző társadalmi csoportok életébe, hogy egy olyan vállalat fényében ragyogjon, amely létezését igényli a társadalom.

A Honda szabad mobilitást szeretne egy fenntartható társadalomban. Kék égboltot gyermekeinknek jelmondatával szigorú célokat tűz ki maga elé, hogy csökkentse az emissziót.

A Honda törekszik a balesetmentes közlekedés elérésére. Szempontjai között szerepel a járművezetők biztonsága mellett a forgalom többi résztvevőjének, így például a gyalogosok épsége is. A fejlett vezetéstámogató rendszerek és a motoros oktatás eredményes kezdeményezés a vállalat részéről.

"Versenyzés nélkül nem létezik a Honda". Az alapító gondolatai tükrözik a motorsport iránti szenvedélyt. A megmérettetések kitűnő lehetőséget biztosítottak a világszinten elismert hírnév kivívásában, de természetesen a mai napig jó alapnak számítanak az úttörő technológiák kikísérletezésében és tesztelésében.

A Honda több mint 55 éves versenymúltat tud felmutatni. Napjainkban is aktív résztvevő a formula versenyek, az autós vagy túraautós megmérettetések, a motorversenyek és számos egyéb széria világában. A különlegesen gazdag hagyományokra igyekszik minden részletében büszkén rámutatni üzleti tevékenysége során.

 

Honda már a kezdetek óta teljes mértékben elkötelezett a környezetvédelem mellett. Mérések, vizsgálatok és elemezések készülnek már a fejlesztés és a gyártás szakaszában a termékek teljes környezeti hatásáról életciklusuk alatt, ezzel segítve azonosítani a kritikus pontokat és megfelelő lépésekkel továbbfejleszteni az adott terméket. Ennek érdekében a Honda kidolgozta a LCA (Life Cycle Assessment) rendszert.

Az 1990-es években a cég átalakította szervezeti felépítését és kiadta a vállalat környezetvédelmi állásfoglalását, melyben szigorú célokat kitűzve vállalást tett, miként erősíti tovább a környezet védelmére irányuló kezdeményezéseit.
A környezetbarát otthonA zéró emissziós otthon.

Figyelemre méltóak a környezeti terhelést csökkentő motorok, gyártási technológiák széleskörű alkalmazása. A világon elsőként készített hibrid autókat megrendelésre a Honda, az ezredforduló előtt egy évvel már nulla emissziós járművel is büszkélkedhetett. Napjainkra több hibrid változat is elérhető világszerte. Szintén világelsőségnek örvend az FC-X Clarity, mely az első sorozatgyártású tüzelőanyag-cellás villamos modell. További érdeme a japán gyártónak a világon elsőként manuális sebességváltóval szerelt sporthibrid, a CR-Z.

A már nem használt alkatrészeket a gyártó gyűjti, újrahasznosításáról is gondoskodik. A textíliák és műanyagok is mind újrahasznosított anyagokból készülnek, ezek az autók belső terében kapnak helyet.

A Honda a klímaváltozás jegyében megfogalmazta 2020-ra vonatkozó szén-dioxid emisszió csökkentési célkitűzéseit. A szembeszökő tervszámok jól példázzák, milyen elszántan dolgozik a Honda, hogy valóra váltsa Környezetvédelmi Jövőképében felvázolt céljait, a ‘mobilitás örömét és szabadságát’, illetve a ‘fenntartható társadalmat, amelyben öröm élni’.

A célkitűzéseket a Honda 2011-es Éves Környezetvédelmi Jelentésében tette közzé. És egyúttal a vállalat világszerte új környezetvédelmi jelmondatot honosít meg: “Kék Égboltot Gyermekeinknek”.

2006-ban a Honda vállalta, hogy 2010 végig 10%-kal csökkenti motorkerékpárjai, autói és kisgépei használatából adódó CO2-kibocsátást (a 2000-es év adataival összevetve). 2010-re ez minden termék tekintetében sikerült.

A Honda most azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 2000-es év értékeihez képest 2020 végéig 30%-kal csökkenti globális termékeinek CO2-kibocsátását. Emellett a Honda azt is tervezi, hogy a CO2-emissziót mind gyártási folyamataiban, mind pedig beszállítói láncában leredukálja.

Az 1948-ben megalapított márka már 1970-ben létrehozta önálló biztonságtechnikai kutatócsoportját, 1971-ben pedig az első légzsákkísérletek is elkezdődtek. A cél a lehető legtökéletesebb utasvédelmi rendszer megalkotása volt, így a zsákok anyaga, elhelyezése és a hozzájuk kapcsolt elektronika csakis saját fejlesztésű lehetett. 1987-ben a japán gyártók között elsőként a Honda mutatta be vezetőoldali légzsákját, de 1990-ben az utasoldalival is elsőként jelent meg. Egy évvel később már valamennyi Honda frontlégzsákokkal készült, 1998-óta pedig az i-SRS-rendszer már két fázisban, az ütközés mértékének, az utas testalkatának és üléshelyzetének figyelembevételével működteti a zsákokat.

Régóta már az oldallégzsákok is alapárasak valamennyi Hondában, a legtöbb modellben pedig függönylégzsákok is vannak. A márka mérnökei jól tudják, hogy a biztonság nemcsak az autó utasainak megóvásáról szól: 1998-óta különös figyelmet fordítanak a gyalogosgázolások sérüléseinek minimalizálására, így autóik elsőként és sokáig egyedüliként szerezték meg a töréstesztek legjobb gyalogosvédelmi minősítéseit.

A Honda autói légzsákrendszereikkel, elektronikus menetstabilizáló elektronikáikkal ma is a biztonságtechnika élvonalát képviselik, sőt lassan a márka motorkerékpárjai is felzárkóznak. A 2006 őszétől sorozatban gyártott motoros légzsák igazi kuriózum, de a Honda blokkolásgátlóval kombinált aktív fékerőelosztói és integrált (mindkét kereket egyszerre fékező) fékrendszerei is sokat tehetnek a motorosokért.

A Honda rekorder, 41 000 négyzetméteres biztonsági laborjában, Tochigiben, akár nyolc pályán, bármely irányból, bármilyen időjárási effekt közben ütköztethetők az autók, sőt a cég saját fejlesztésű tesztbábuival az utasok és a gyalogosok védelmét, de akár a különböző méretű autók ütközéskori viselkedését is vizsgálni tudják. A Honda a védelmi és megelőző rendszereken túl fejleszteni kívánja a biztonságos és felelősségteljes vezetési kultúrát is. A márka ez irányú elkötelezettségét több kezdeményezés is tanúsítja: a WHO-val (World Health Organization – Egészségügyi Világszervezet) karöltve elsősorban a fejlődő országokban szeretnék csökkenteni a balesetek számát, ezekben ugyanis a statisztikák szerint a közlekedés a harmadik legjelentősebb halálokká válhat 2020-ra. Hogy ne így legyen, a Honda, mint Európa legnagyobb motorkerékpár-forgalmazója, már ma blokkolásgátlóval felszerelt változatokat is kínál valamennyi, 250 köbcentinél nagyobb modellnél.

A megelőző biztonsági rendszereknél példaként említhetjük a Honda sávtartó asszisztensét, a követési távolságot minden körülmény között megtartó tempomatot vagy az ütközésre figyelmeztető és lefékező fékrendszert.

A passzív biztonság terén a légzsákokon és az utascella geometriáján túl nagy szerepe van az autó egyedülálló Fejlett ütközési Kompatibilitású Vázszerkezetének is, melyet a világon elsőként a Honda alkotott meg és alkalmazott. Előnyei nagymértékben növelik a túlélés esélyét komolyabb baleseteknél is. Lényege, hogy a frontális ütközéskor keletkező erőhatások sajátos módon az utascellától elvezetődnek a karosszéria más részeire, így az utasok sérülésének esélye jóval kisebb.

A Honda megnyitotta az USA-ban a Honda Smart Home névre keresztelt otthonát, mely a nap- és a termikus energia felhasználásának köszönhetően zéró emissziót kínál lakóinak. Nemcsak a mindennapi energiafogyasztásunkat fedezi a speciális otthon, de elektromos autónk feltöltését is megoldhatjuk megújuló energiával.

Számos felmérés szerint egyénileg otthonunkban és az autózáskor fogyasztjuk általában a legtöbb energiát, a mindennapok során kézenfekvő, hogy háztartási berendezéseket használunk, továbbá utazunk. A Honda szerint otthonaik és elektromos járműveik használatával évi akár 11 tonna szén-dioxid kibocsátását úszhatjuk meg a hagyományos lakásokkal és autókkal összevetve.

A Honda zéró emissziós üzemanyagcellás járműve akár 589 kilométert is megtehet egyetlen tankolással, míg kombinált fogyasztása csupán 3,46 l/100 km.

A Clarity Fuel Cell az első autó, amelynek teljes hajtáslánca befért a „hagyományos” motortérbe. Ennek eléréséhez a Honda mérnökei – az elődmodellhez viszonyítva - 33 százalékkal csökkentették az üzemanyagcellák méretét és 60 százalékkal növelték sűrűségüket. Az átgondolt építésmód eredményeként rendkívül tágas utastér jellemzi az új generációt, öt felnőtt teljes kényelemben utazhat a Clarity-vel.

A Honda luxusmárkája, az Acura leleplezte második generációs automata tesztjárművét Kaliforniában, amely az RLX Sport Hybrid SH-AWD™ luxus sportszedán módosított változata.

Az RLX-re új radarokat és kamerákat szereltek, emellett nagyobb teljesítményű processzorok, intelligensebb szoftver és hatékonyabb hűtőberendezés segít teljesíteni a modellnek a változatos forgalmi küldetéseket.

A Honda Kutatóintézete a GoMentum Station területén teszteli újításait, ahol 5 ezer hektáron városmodell található – utcákkal, épületekkel, kereszteződésekkel, ideális és reális környezetet biztosítva a változatos forgalmi helyzetek elemzéséhez. A program segíti az Acura korábban kitűzött céljának megvalósítását, miszerint 2020 környékére önvezető autókat kínálnak.

hírek

Első képek az elektromos Honda belsőjéről

Az utastér teljes szélességében végigfutó műszerfal egyszerű és letisztult, kialakításánál a technikai fejlettségre fókuszáltak a mérnökök. A modellt márciusban, a Genfi Autószalonon mutatja be elsőként a márka.

Nézzük, hogyan születik sokunk kedvence, a CTR!

Egy korább cikkünkben ódákat zengtünk róla, most megnézhetjük, hogyan is készül!

Isten Éltessen NSX!

Az Acura ma ünnepli a 30 évvel ezelőtti debütálását, melyre 1989-ben került sor. 30 éve, ezen a napon mutatta be az Acura, az első középmotoros szupersportautóját.

összes