Alapértékek

"A siker a munkád azon 1%-át reprezentálja, mely abból a 99%-ból ered, melyet hibának neveznek."

Alapítónk, Soichiro Honda

Örömöt és izgalmat kínálunk vevőinknek. Meggyőződésünk révén folyamatosan bővítjük kutatásfejlesztő kapacitásunkat, hogy mindig úttörő, a mobilitás tekintetében következő generációs technológiákkal rukkolhassunk elő. Gyárainkban világszerte régióspecifikus termékek készülnek, hogy rugalmasan elégíthessük ki a sokféle vásárlói igényt.

A Honda folyamatosan fejleszti értékesítő és szerviz hálózatát, így minden tulajdonos elégedett lesz megvásárolt termékével, élvezni fogja használatát. Motorkerékpárok, személyautók, kisgépek és repülőgépek gyártásával könnyíti meg a társadalom mindennapjait, hogy a mobilitás és a munka mindenki örömére válhasson.

 

 

A Honda filozófiájában olyan alapértékek szerepelnek, mint az egyén tisztelete, az alkotás-értékesítés-vásárlás örömhármasa, a minőségi munka, a fiatalos ötletek, a globális nézőpont, a nyitott kommunikáció, a kutatás becsülése. Az alapelveket az alkalmazottak és a teljes hondás csoport tiszteli és közvetíti.

A Honda további kihívások elé néz, hogy örömöt és izgalmat csempésszen a vásárlók és a különböző társadalmi csoportok életébe, hogy egy olyan vállalat fényében ragyogjon, amely létezését igényli a társadalom.

A Honda szabad mobilitást szeretne egy fenntartható társadalomban. Kék égboltot gyermekeinknek jelmondatával szigorú célokat tűz ki maga elé, hogy csökkentse az emissziót.
A Honda törekszik a balesetmentes közlekedés elérésére. Szempontjai között szerepel a járművezetők biztonsága mellett a forgalom többi résztvevőjének, így például a gyalogosok épsége is. A fejlett vezetéstámogató rendszerek és a motoros oktatás eredményes kezdeményezés a vállalat részéről.

"Versenyzés nélkül nem létezik a Honda". Az alapító gondolatai tükrözik a motorsport iránti szenvedélyt. A megmérettetések kitűnő lehetőséget biztosítottak a világszinten elismert hírnév kivívásában, de természetesen a mai napig jó alapnak számítanak az úttörő technológiák kikísérletezésében és tesztelésében.

A Honda több mint 55 éves versenymúltat tud felmutatni. Napjainkban is aktív résztvevő a formula versenyek, az autós vagy túraautós megmérettetések, a motorversenyek és számos egyéb széria világában. A különlegesen gazdag hagyományokra igyekszik minden részletében büszkén rámutatni üzleti tevékenysége során.

 

Honda már a kezdetek óta teljes mértékben elkötelezett a környezetvédelem mellett. Mérések, vizsgálatok és elemezések készülnek már a fejlesztés és a gyártás szakaszában a termékek teljes környezeti hatásáról életciklusuk alatt, ezzel segítve azonosítani a kritikus pontokat és megfelelő lépésekkel továbbfejleszteni az adott terméket. Ennek érdekében a Honda kidolgozta a LCA (Life Cycle Assessment) rendszert.

Az 1990-es években a cég átalakította szervezeti felépítését és kiadta a vállalat környezetvédelmi állásfoglalását, melyben szigorú célokat kitűzve vállalást tett, miként erősíti tovább a környezet védelmére irányuló kezdeményezéseit.
A környezetbarát otthonA zéró emissziós otthon.

Figyelemre méltóak a környezeti terhelést csökkentő motorok, gyártási technológiák széleskörű alkalmazása. A világon elsőként készített hibrid autókat megrendelésre a Honda, az ezredforduló előtt egy évvel már nulla emissziós járművel is büszkélkedhetett. Napjainkra több hibrid változat is elérhető világszerte. Szintén világelsőségnek örvend az FC-X Clarity, mely az első sorozatgyártású tüzelőanyag-cellás villamos modell. További érdeme a japán gyártónak a világon elsőként manuális sebességváltóval szerelt sporthibrid, a CR-Z.

A már nem használt alkatrészeket a gyártó gyűjti, újrahasznosításáról is gondoskodik. A textíliák és műanyagok is mind újrahasznosított anyagokból készülnek, ezek az autók belső terében kapnak helyet.

A Honda a klímaváltozás jegyében megfogalmazta 2020-ra vonatkozó szén-dioxid emisszió csökkentési célkitűzéseit. A szembeszökő tervszámok jól példázzák, milyen elszántan dolgozik a Honda, hogy valóra váltsa Környezetvédelmi Jövőképében felvázolt céljait, a ‘mobilitás örömét és szabadságát’, illetve a ‘fenntartható társadalmat, amelyben öröm élni’.

A célkitűzéseket a Honda 2011-es Éves Környezetvédelmi Jelentésében tette közzé. És egyúttal a vállalat világszerte új környezetvédelmi jelmondatot honosít meg: “Kék Égboltot Gyermekeinknek”.

2006-ban a Honda vállalta, hogy 2010 végig 10%-kal csökkenti motorkerékpárjai, autói és kisgépei használatából adódó CO2-kibocsátást (a 2000-es év adataival összevetve). 2010-re ez minden termék tekintetében sikerült.

A Honda most azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 2000-es év értékeihez képest 2020 végéig 30%-kal csökkenti globális termékeinek CO2-kibocsátását. Emellett a Honda azt is tervezi, hogy a CO2-emissziót mind gyártási folyamataiban, mind pedig beszállítói láncában leredukálja.

Az 1948-ben megalapított márka már 1970-ben létrehozta önálló biztonságtechnikai kutatócsoportját, 1971-ben pedig az első légzsákkísérletek is elkezdődtek. A cél a lehető legtökéletesebb utasvédelmi rendszer megalkotása volt, így a zsákok anyaga, elhelyezése és a hozzájuk kapcsolt elektronika csakis saját fejlesztésű lehetett. 1987-ben a japán gyártók között elsőként a Honda mutatta be vezetőoldali légzsákját, de 1990-ben az utasoldalival is elsőként jelent meg. Egy évvel később már valamennyi Honda frontlégzsákokkal készült, 1998-óta pedig az i-SRS-rendszer már két fázisban, az ütközés mértékének, az utas testalkatának és üléshelyzetének figyelembevételével működteti a zsákokat.

Régóta már az oldallégzsákok is alapárasak valamennyi Hondában, a legtöbb modellben pedig függönylégzsákok is vannak. A márka mérnökei jól tudják, hogy a biztonság nemcsak az autó utasainak megóvásáról szól: 1998-óta különös figyelmet fordítanak a gyalogosgázolások sérüléseinek minimalizálására, így autóik elsőként és sokáig egyedüliként szerezték meg a töréstesztek legjobb gyalogosvédelmi minősítéseit.

A Honda autói légzsákrendszereikkel, elektronikus menetstabilizáló elektronikáikkal ma is a biztonságtechnika élvonalát képviselik, sőt lassan a márka motorkerékpárjai is felzárkóznak. A 2006 őszétől sorozatban gyártott motoros légzsák igazi kuriózum, de a Honda blokkolásgátlóval kombinált aktív fékerőelosztói és integrált (mindkét kereket egyszerre fékező) fékrendszerei is sokat tehetnek a motorosokért.

A Honda rekorder, 41 000 négyzetméteres biztonsági laborjában, Tochigiben, akár nyolc pályán, bármely irányból, bármilyen időjárási effekt közben ütköztethetők az autók, sőt a cég saját fejlesztésű tesztbábuival az utasok és a gyalogosok védelmét, de akár a különböző méretű autók ütközéskori viselkedését is vizsgálni tudják. A Honda a védelmi és megelőző rendszereken túl fejleszteni kívánja a biztonságos és felelősségteljes vezetési kultúrát is. A márka ez irányú elkötelezettségét több kezdeményezés is tanúsítja: a WHO-val (World Health Organization – Egészségügyi Világszervezet) karöltve elsősorban a fejlődő országokban szeretnék csökkenteni a balesetek számát, ezekben ugyanis a statisztikák szerint a közlekedés a harmadik legjelentősebb halálokká válhat 2020-ra. Hogy ne így legyen, a Honda, mint Európa legnagyobb motorkerékpár-forgalmazója, már ma blokkolásgátlóval felszerelt változatokat is kínál valamennyi, 250 köbcentinél nagyobb modellnél.

A megelőző biztonsági rendszereknél példaként említhetjük a Honda sávtartó asszisztensét, a követési távolságot minden körülmény között megtartó tempomatot vagy az ütközésre figyelmeztető és lefékező fékrendszert.

A passzív biztonság terén a légzsákokon és az utascella geometriáján túl nagy szerepe van az autó egyedülálló Fejlett ütközési Kompatibilitású Vázszerkezetének is, melyet a világon elsőként a Honda alkotott meg és alkalmazott. Előnyei nagymértékben növelik a túlélés esélyét komolyabb baleseteknél is. Lényege, hogy a frontális ütközéskor keletkező erőhatások sajátos módon az utascellától elvezetődnek a karosszéria más részeire, így az utasok sérülésének esélye jóval kisebb.

A Honda megnyitotta az USA-ban a Honda Smart Home névre keresztelt otthonát, mely a nap- és a termikus energia felhasználásának köszönhetően zéró emissziót kínál lakóinak. Nemcsak a mindennapi energiafogyasztásunkat fedezi a speciális otthon, de elektromos autónk feltöltését is megoldhatjuk megújuló energiával.

Számos felmérés szerint egyénileg otthonunkban és az autózáskor fogyasztjuk általában a legtöbb energiát, a mindennapok során kézenfekvő, hogy háztartási berendezéseket használunk, továbbá utazunk. A Honda szerint otthonaik és elektromos járműveik használatával évi akár 11 tonna szén-dioxid kibocsátását úszhatjuk meg a hagyományos lakásokkal és autókkal összevetve.

A Honda zéró emissziós üzemanyagcellás járműve akár 589 kilométert is megtehet egyetlen tankolással, míg kombinált fogyasztása csupán 3,46 l/100 km.

A Clarity Fuel Cell az első autó, amelynek teljes hajtáslánca befért a „hagyományos” motortérbe. Ennek eléréséhez a Honda mérnökei – az elődmodellhez viszonyítva - 33 százalékkal csökkentették az üzemanyagcellák méretét és 60 százalékkal növelték sűrűségüket. Az átgondolt építésmód eredményeként rendkívül tágas utastér jellemzi az új generációt, öt felnőtt teljes kényelemben utazhat a Clarity-vel.

A Honda luxusmárkája, az Acura leleplezte második generációs automata tesztjárművét Kaliforniában, amely az RLX Sport Hybrid SH-AWD™ luxus sportszedán módosított változata.

Az RLX-re új radarokat és kamerákat szereltek, emellett nagyobb teljesítményű processzorok, intelligensebb szoftver és hatékonyabb hűtőberendezés segít teljesíteni a modellnek a változatos forgalmi küldetéseket.

A Honda Kutatóintézete a GoMentum Station területén teszteli újításait, ahol 5 ezer hektáron városmodell található – utcákkal, épületekkel, kereszteződésekkel, ideális és reális környezetet biztosítva a változatos forgalmi helyzetek elemzéséhez. A program segíti az Acura korábban kitűzött céljának megvalósítását, miszerint 2020 környékére önvezető autókat kínálnak.

hírek

Az első új Civic-vásárlónk

Örömmel jelentjük, hogy átadtuk az első új generációs Civic-et Fáy utcai kereskedésünkben. Köszönjük a márkába és cégünkbe vetett bizalmat! Balesetmentes és élményekben gazdag kilométereket kívánunk!

Ismét a Honda Jazz a legmegbízhatóbb a kisautók között

A Honda Jazz második generációja végzett az első helyen a minik között a Dekra használt autó jelentésében, 0-tól 50 ezer km-es futásteljesítmény-intervallumban.

Megbízhatósági nyertes a Honda

A német AUTOZEITUNG által készített felmérés szerint sorrendben a Honda, a Porsche, a Toyota és a Volvo kínálja ügyfeleinek a legjobb minőséget összességében.

összes