A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke – tágas, variálható, kifinomult és élmény vezetni
- Elegáns megjelenés a szabadidő-autók magabiztos, erőteljes kisugárzásával
- Erős és hatékony motorok, magával ragadó vezetési élmény
- Szofisztikált, tágas és könnyen variálható belsőtér
- Átfogó menetbiztonsági csomag fejlett kiegészítőkkel
Az új HR-V a Honda valaha gyártott legkifinomultabb kompakt szabadidő-autója. Sportos megjelenéséhez továbbfejlesztett utastéri anyagok és formai megoldások társulnak, nem mellesleg technikailag is magasabb szinten áll, mint elődei. A HR-V továbbra is az MPV-k (Multi Purpose Pehicle – többcélú jármű, egyterű) helykínálatával és sokoldalúságával büszkélkedhet, de még jobb menetteljesítmények jellemzik, és – csupa üzemanyag-hatékony erőforrást felsorakoztató – motorválasztéka is bővült.
Az új HR-V nemcsak elegánsabb a korábbi generációknál, hanem a „Solid Wing Face” névre keresztelt, szárnyat idéző orr-résznek köszönhetően egyedibbé is vált. Magas építésével és különleges formavilágával masszív, erőteljes benyomást kelt, s egyértelműen látszik rajta, hogy biztonságos, megbízható és funkcionális.
Belsőtere megdöbbentően tágas, a Honda által fejlesztett, innovatív Magic Seats Ülésrendszer pedig végtelenül sokoldalúvá és praktikussá varázsolja. Elsőrangú mivoltához a kabinban használt kiváló minőségű, kellemes tapintású anyagok is hozzájárulnak, csak úgy, mint a különleges hangulat, ami kellemessé, egyszersmind sportossá teszi az óriási utasteret.
A 2019-es HR-V-hez erős és takarékos hajtóművet kínál a Honda. Az 1.5 i-VTEC benzines motorral felszerelt változat gyártása 2018 végén kezdődött, míg a nagyobb teljesítményű, szintén benzines 1.5 VTEC TURBO kivitelek 2019 tavaszán válnak elérhetővé. Akinek nincs kedve kapcsolgatni, a benzines egységekhez folyamatosan változó áttételű automatikus CVT nyomatékelosztót is kérhet.
Elegáns megjelenés a szabadidő-autók magabiztos, erőteljes kisugárzásával megfűszerezve. Új, Sport névre keresztelt felszereltségi szint került a választékban
- A HR-V feltűnő formavilága érzelmeket vált ki a szemlélőből
- A továbbfejlesztett modell számos sportos külső formajeggyel gazdagodott
- A szárnyat idéző, „Solid Wing Face” dizájn legfőbb eleme a hűtőrács felett elhelyezett, magasfényű, krómozott díszléc
- Dinamikus profil, lendületes formájú ablakok és rejtett hátsó kilincsek
- HR-V Sport különleges stíluscsomagja még lendületesebbé teszi az összhatást
Az új HR-V a kupék elegáns, hullámzó vonalvezetését menti át a szabadidő-autók robosztus, erőteljes formavilágába. Ezt a különleges stílust tették még kifinomultabbá és érzékibbé a Honda szakemberei a különféle új, illetve megújult dizájnelemekkel.
Így született meg a szép és modern karosszéria, melynek kupékat idéző tetővonalához hangsúlyos orr- és kiterebélyesedő alsó rész társul, méghozzá aprólékosan formált, jellegzetes vonalakkal kiegészítve. A karakteres megjelenés érzelmeket vált ki a szemlélőből, ugyanakkor stílus és praktikum terén is magasabb szintre emeli a modellt, ami feltűnő és magabiztos benyomást kelt, – nem mellesleg – a Honda arculatához is igazodik. Orr-részét immáron a szárnyat idéző, „Solid Wing Face” névre keresztelt formanyelv határozza meg, melynek legfőbb eleme az új hűtőrács felett elhelyezett, sötét, ámde magasfényű króm dísztőelem, ami a korábbi feketekróm egységet váltotta.
A HR-V alapjait adó kocsitest sportos és dinamikus, akárcsak egy vérbeli kupé esetében, és hogy semmi ne zavarja meg a harmóniát, a hátsó kilincsek észrevétlenül bújnak meg a C-oszlopban. Feltűnő, éles vonalai az autó teljes hosszán végigfutnak, s mivel fokozatosan emelkednek, álló helyzetben is úgy tűnik, mintha haladna a modell.
A nagyméretű szabadidő-autókra jellemző masszív, magabiztos kisugárzást a HR-V esetében megannyi formatervbe simuló, gondosan kidolgozott dizájnelem egészíti ki, elegáns és vonzó megjelenéssel ruházva fel a Honda újdonságát.
A 2019-es kivitelhez kilencféle fényezés közül választhatnak a vásárlók. A Platinum Grey Metallic (csak a Sport átirathoz) és a Midnight Blue Beam Metallic vadonatúj tónus a palettán, ezeken felül a már ismert gyöngyházmetál- (Milano Red, Platinum White és Crystal Black) és metálfényezések (Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue és Ruse Black) érhetőek el a HR-V-hez.
2019 HR-V Sport
Az új HR-V Sport orr-részén a sötétített krómmal bevont elem helyett magasfényű, feketekrómozású betétet alkalmaztak a hondások, és egyedi a hűtőrács, valamint a ködlámpák körül alkalmazott, méhsejtrács-szerű, fekete fényezéssel feldobott idom is.
A modellt körbejárva számos olyan kiegészítőt fedezhetünk fel, amely még lendületesebbé varázsolja az összhatást. Ilyen például a vékony első koptató, a küszöbszoknya, a kerékjárati ívekre helyezett burkolat, a fényezett tükörborítás és az agresszívebb hátsó lökhárító is. Ráadásként mindezt szemet gyönyörködtető, fekete fényezéssel látta el a legendás japán vállalat, dupla kipufogóvéggel és 18 colos, egyedi megjelenésű könnyűfém felnikkel koronázva meg a formatervet. A teljesen LED első-hátsó lámpa szériatartozékként jár a HR-V Sporthoz, s hogy még látványosabb legyen az autó, a hátsó lámpák sötétített, fekete csíkokkal megspékelt burát kaptak, az ötödik ajtó körül pedig feketekróm díszítőkeret fut.
Továbbfejlesztett, erős és hatékony motorok gondoskodnak a magával ragadó vezetési élményről
- 130 és 182 lóerős benzines, erőforrás alkotja a motorválasztékot
- Hatfokozatú manuális és CVT váltó egyaránt rendelhető a benzines modellekhez
- A merev karosszériaszerkezet magabiztossá teszi a vezetőt és biztonságossá az utazást
- A Sport modellváltozat úttartását és menetkomfortját Performance Damper lengéscsillapító-rendszer javítja
Az új Honda HR-V kibővített motorválasztékkal, három nagy hatékonyságú erőforrással kezdi meg pályafutását – a vásárlók 130 LE-s 1.5 i-VTEC vagy 182 lóerős 1.5 VTEC TURBO benzines erőforrást választhatnak. Mindhárom hajtómű négyhengeres, közös jellemzőjük a kimagasló teljesítmény, a gyors gázreakció és az alacsony üzemanyag-fogyasztás.
1.5 i-VTEC (benzines)
Az 1.5 i-VTEC az erőt és a takarékosságot ötvözi, csúcsteljesítménye 130 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 155 Nm-t. Kézi kapcsolású váltóval mindössze 10,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg CVT nyomatékelosztóval 11,4 másodperc ez az érték.
1.5 VTEC TURBO (benzines)
A 2019-es HR-V Sport a Honda 1,5 literes, benzines VTEC TURBO erőforrásával is megrendelhető, ezt a motort elsőként a Civic legújabb nemzedékénél vetette be a gyártó. Ezzel a négyhengeres hajtóművel még dinamikusabb a HR-V, ugyanis 182 LE-s csúcsteljesítménnyel (5500 f./perc) és kimagasló maximális forgatónyomatékkal büszkélkedhet.
CVT váltó – közvetlen és kifinomult
Bár az 1,5 literes, benzines motorokhoz kérhető CVT váltó alapvetően fokozatmentes, a HR-V-ben hétfokozatúnak tűnik. A szimulált kapcsolásokat az európai igényekre válaszolva iktatták be a mérnökök, felismerve, hogy a klasszikus váltókhoz szokott sofőrök számára kényelmesebb, ha a CVT karakterisztikája a többfokozatú egységekét idézi.
Innovatív és variálható belsőtér
- A karosszéria középrészére helyezett üzemanyagtartály kategóriaelső helykihasználást tett lehetővé
- A hátsó sorban ülőket tágas fej- és lábtér kényezteti
- A Honda által fejlesztett Magic Seats Ülésrendszer® egyedülálló variálhatóságot garantál
- A széles csomagtérajtónak és az alacsony rakodóperemnek köszönhetően könnyedén bepakolhatók a poggyászok
A vadonatúj Honda HR-V belsőterét a felhasználók folyamatosan változó igényeire szabták, modern, hangulatos környezet biztosítva számukra. Akárcsak a korábbi generációnál, itt is alapfelszereltség a Honda által fejlesztett, forradalmi Mágikus Ülésrendszer, melynek révén mindig az utasok számának és a poggyászok méretének megfelelően „rendezhető át” a belsőtér.
A tágas és számtalan módon variálható utastér kialakítását a karosszéria középrészére, az első ülések alá helyezett, alacsony profilú üzemanyagtartály tette lehetővé. Ezzel a megoldással rengeteg hely szabadult fel a hátsó sorban, bekerülhetett hát a Honda által fejlesztett, 60/40 arányban osztott Magic Seats Ülésrendszer, melyet tetszés szerint konfigurálhatnak az utasok, mindig az aktuális létszámhoz, illetve rakományhoz igazítva a HR-V belsőterét.
Kifinomult kabin, kiemelkedő anyagminőség
Kellemes, szofisztikált hangulat és kiváló minőségű, puha tapintású anyagok
- A Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer tudása nagy, használata egyszerű
- Megannyi funkciója a hétcolos, érintőképernyős kijelző révén érhető el
- A hatalmas, billenthető és elhúzható, üveg panorámatető egyedülálló a kategóriában
Le a kalappal a HR-V tervezői előtt, hiszen olyan összeegyeztethetetlennek tűnő tulajdonságokat sűrítettek egy konstrukcióba, mint a nagy befogadóképesség, a biztonságot sugárzó masszívság és a – kupékra jellemző - körülölelő vezetői környezet.
Még kifinomultabbá tett belsőtér
A HR-V nagy hatékonyságú hangszigetelése 2019-re tovább fejlődött, ugyanis még jobb szigetelőanyagokat alkalmaztak a mérnökök, többek között a tűzfalnál, a kerékdobokban, a csomagtartóban, valamint az első és hátsó ajtóknál. Emellett kiváló minőségű, nem szőtt alsó borítást és zajelnyelő szőnyegeket is bevetettek a szakemberek, ilyenekkel eddig csak magasan felszerelt, prémium modelleknél találkozhattak a vásárlók. Ráadásként – a kifinomult, pihentető atmoszféra jegyében – hangelnyelő elemek kerültek a padlólemez alá, és szigetelőbetétek vannak a padlószőnyegek, a padlókárpit és a műszerfal alatt is. Az utastérbe jutó zaj 100 km/óránál csupán 65 dB, így az utasok akár suttogva is beszélgethetnek.
A modell történetében először – felszereltségi szinttől függően – Aktív Zajkioltó Rendszer (Active Noise Cancellation) teheti még csendesebbé a HR-V utasterét. Ez utóbbi lényege, hogy két mikrofonnal érzékeli az utastérben fellépő, alacsony frekvenciájú rezgéseket, majd ezeket az autó hangszórói által sugárzott, precízen időzített, „ellentétes hanghullámokkal” semlegesíti azokat.
A kézi kapcsolású váltóval kínált Sport kiviteleknél az Aktív Hangszabályozás (Active Sound Control, ASC) az alapfelszereltség része. Ez a berendezés hasonlóképpen működik az Aktív Zajkioltó Rendszerhez, de más fordulatszám-tartományokban érezteti hatását, például a gyorsulásoknál teszi kellemesebbé a hangzást.