Felgyorsítja elektromos átállását a Honda

193799 Honda E Technology

Tovább gyorsítja Electric Vision névre keresztelt európai termékfejlesztési stratégiáját a
Honda. A japán vállalat legfőbb törekvése, hogy 2022-ben már minden Európában eladott
Honda modell képes legyen elektromos – alternatív - meghajtásra. Az eredetinél három
évvel közelebbi céldátumot Amszterdamban, az Electric Vision rendezvényen árulták el a
márka munkatársai, újfent tanúbizonyságát adva elkötelezettségüknek, valamint elektromos
és hibrid hajtásláncaikba vetett bizalmuknak.

Miként a jelenlévők megtudhatták, az előttünk álló 36 hónapban 6 alternatív üzemmódra is
képes Honda érkezik a szalonokba, ezek közül a tisztán elektromos Honda e és az új,
hibrid Jazz már úton van.

Hondae

193847 Honda Jazz Exterior

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta:

„A jogszabályi és piaci környezet,
valamint a vásárlói szokások sokasága Európában gyorsabban változik, mint a világ bármely

másik táján, ráadásul a változás tempója is egyre nő, így nekünk is fokoznunk kell a
fejlesztés sebességét, hogy választ tudjunk adni a kihívásokra.

Bárhogy is, örömmel jelentem be, hogy a Honda európai személyautó-választéka nem 2025-
re, hanem három évvel hamarabb, 2022-re újul meg – addigra minden általunk forgalmazott
új autó képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. Az összes... mindössze 36 hónap
múlva!”

„e:Technology”
További újdonság az „e:Technology” márkanév, ami a Honda minden elektromos termékén
megjelenik majd, hogy egységbe kovácsolja a vállalat környezetbarát fejlesztéseit.
Az autók esetében ez az embléma a hajtáslánc típusára utal, a Jazzen például a Hybrid
Electric Vehicle angol kifejezés (magyarul hibrid elektromos jármű) rövidítése, az „e:HEV”
felirat jelenik majd meg.

A Jazz következő nemzedékébe kerülő kétmotoros, hibrid hajtáslánc már bizonyított az
európai piacon, hiszen a 2019-es CR-V Hybridben is hasonló rendszer dolgozik.
Szemben a hagyományos hibridekkel, az „e:HEV”-nél nem a villanymotor segíti a belső
égésű erőforrást, hanem utóbbi termel áramot az előbbi működtetéséhez, ennek köszönhető
a páratlanul hatékony és takarékos működés valós környezetben. A Honda által fejlesztett
vezérlési rendszer további előnye, hogy a hajtáslánc rendkívül kifinomultan működik és igen
dinamikusan gyorsítja az autót, holott károsanyag-kibocsátása roppant alacsony.

A magával ragadó vezetési élményt nyújtó Jazz következő generációja a 2019-es Tokiói
Autószalonon ünnepli majd világpremierjét.

További modell érkeznek Európába a következő 36 hónapban

A Honda illetékesei azt is elárulták, miként lesz képes elektromos üzemmódra is a teljes
európai paletta már 2022-ben. Az elkövetkező 36 hónapban 6 olyan modell érkezik a
Honda-márkakereskedésekbe, amelyek alternatív meghajtásra is képesek, közöttük a
vadonatúj Jazzel és a Honda e. Ezek között akkumulátorról hajtott elektromos modell

éppúgy lesz, mint e:HEV alapú hibrid, a környezetbarát közlekedés mellett tehát a választás
lehetősége is adott a vásárlóknak.

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Az elektromos átállás alaposan
megváltoztatja majd a Honda választékát, illetve arculatát. Kétmotoros hibrid hajtásláncunk
tulajdonképpen minden modellünkben megjelenik majd, és további akkumulátoros
elektromos autókkal is előrukkolunk.”

Formát ölt a Honda energiagazdálkodási üzletága Európában
A mobilitás mellett egyéb területeken is igyekszik az emberiség szolgálatára lenni a Honda,
erről tanúskodik az is, hogy a japán iparóriás együttműködési megállapodást kötött Európa
vezető közműszolgáltatójával, a Vattenfall vállalattal.

Ennek keretein belül születhetnek meg a világ első rugalmas energiaszolgáltatói
szerződései, melyeket kifejezetten az elektromosautó-tulajdonosok igényeihez igazítanak. A
közös munka kezdete jelentős mérföldkő a Honda – energiagazdálkodási megoldásainak –
történetében és természetesen az európai Electric Vision stratégiának is szerves része.

A 2019. október 23-án aláírt szándéknyilatkozat értelmében a két vállalat közösen dolgozza
ki és és viszi piacra a rugalmas energiaszerződéseket, amelyek lehetőséget adnak az EV-
tulajdonosoknak, hogy azokban az időszakokban töltsék járműveik akkumulátorát, amikor a
legkevésbé terhelt a közműhálózat, azaz a lehető legolcsóbb az áram. A kifejezetten EV-
tulajdonosoknak szánt, kedvezményes tarifák még népszerűbbé tehetik a megújuló
energiaforrásokat (pl. szél- és vízenergia), ezáltal beteljesülhet a Honda munkatársainak
fenntarthatóságról szőtt álma. Ez a szolgáltatás 2020-ban indul el az Egyesült Királyságban
és Németországban, majd a többi európai államban is megkezdik értékesítését.
A stratégiai együttműködés fontos lépés a Honda energiagazdálkodási üzletágának európai
kiépítésében, hiszen az otthoni és városi töltők elterjedéséhez éppúgy nagyban
hozzájárulhat, mint a közműszolgáltatások és a V2G-technológia (ti. energiafeltöltés
elektromos járműből a közműhálózatba) fejlődéséhez.