A HONDA MEGERŐSÍTETTE: 2025-IG TELJESEN ÁTÁLL AZ ELEKTROMOS AUTÓK FORGALMAZÁSÁRA EURÓPÁBAN

162373 Honda E Prototype At Geneva International Motorshow
  • A Honda illetékesei bejelentették, hogy 2025-re a márka minden Európában eladott járműve képes lesz elektromos üzemmódban közlekedni
  • Lehullott a lepel Honda e Prototype-ról – újabb lépés a Honda elektromos átállásában
  • Energiagazdálkodási üzletágat hoz létre Európában a Honda
  • Új partneri megállapodások a „forrásgenerátort” fejlesztő Moixával és a töltőspecialista Ubitricityvel

A most zajló genfi autószalon során bejelentette a gyártó, hogy 2025-ig teljesen átáll az elektromos autók forgalmazására Európában.

Minden tekintet a Honda irányába fordult a 2019-es Genfi Autószalonon, a japán vállalat ugyanis bejelentette, hogy tovább fokozza elektromos átállásának tempóját. Ha minden a tervek szerint alakul, 2025-ben már minden Európában eladott Honda elektromos – elemeket is tartalmazó – hajtáslánccal gördül majd le a futószalagról. Ez az új célkitűzés a korábban meghatározott kétharmados arányt írta felül, nem mellesleg igazodott a cég globális stratégiájához, miszerint 2030-ra már teljesen átáll elektromos járművekre.

A sajtótájékoztató főszereplője Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke volt, aki elmondta: „Mióta 2017 márciusában megtettük az első lépést, az átállás tempója jelentősen nőtt, amiben nagy szerepet játszik, hogy – környezetvédelmi okokból – egyre nagyobb az igény a tisztább üzemű járművekre. A technológia megállíthatatlanul fejlődik, az emberek pedig elkezdtek másként gondolkozni az autóról magáról.”

162360 Honda E Prototype At Geneva International Motorshow
Honda e-Prototype a genfi Nemzetközi Motorshow-n

Említsünk néhány sort az e-Prototyperól is:

A márka elektromos átállás iránti eltökéltségéről árulkodik a Genfben leleplezett Honda e Prototype is. A városi használatra, illetve elővárosi ingázásra optimalizált modell hatótávolsága meghaladja a 200 kilométert, akkumulátorai pedig – a gyorstöltés funkciónak köszönhetően – 30 perc alatt 80 százalékra tölthetők. A hatékony működés mellett a Hondákra jellemző különleges vezetési élmény is a „csomag része”, a Honda e Prototype ugyanis roppant dinamikus és hátsókerék hajtású. Bárhogy is, a sorozatgyártású változatot valamikor az év hátramaradó részében mutatja majd be a vállalat, addig a Honda honlapján jelezhetik érdeklődésüket a vásárlók. Az érdeklődést mi sem mutatja jobban, hogy a mai napig 15.000 regisztráció futott be a Honda e Prototype-ra. Rendelésre eleinte csak néhány európai országban lesz lehetőség, a globális értékesítés később indul.

Szerintünk rettentő pofás kis autó lett, amely ha megkapja a kellően kedvező és baráti listaárat egy elképesztő nagy piacot szolgálhat ki idővel. Mind a pofás külső, mind a nagy tudású belső ki fogja elégíteni a városi autótól elvártakat. Névtelen 2