AutókForma 1Honda hírekSport

Újra ketten a mezőnyben!

Március 17-én rajtol a Száguldó Cirkusz 2019-es szezonja. Rengeteg változás történt a hosszú szünet alatt a mezőnyben. Az idei szezonra 6 pilótát búcsúztattak a sportág szerelmesei, viszont idén három újoncot is avatunk, illetve szintén három visszatérő pilótánk is van. A Forma 1 történetében a Honda nem most szerepel először.

(Keke Rosberg Williams FW09 1984-ben a Dallasi nagydíjon)

Már 1984-ben Honda motorral szerelték a Williams csapat autóit. Egészen 1987-ig ő adta az erőt. Ez idő alatt, kétszeres konstruktőri világbajnok lett a csapat.

(McLaren által tervezett MP4/4 autó)

1988-tól egészen 1992-ig szintén láthatták a kedves nézők a japán erőforrások által hajtott versenygépeket a pályákon, de akkor már a McLaren autóiban. Az öt év alatt négyszeres konstruktőri világbajnok, és egyszeres második helyzet lett a Brit csapat. Ebben az időszakban versenyzett a csapatnál Ayrton Senna, Alain Prost, valamint Gerhard Berger.

Később motorbeszállítót váltottak, megpróbálkoztak a Forddal, valamint a Peugeottal egy-egy évre, de egyik sem vált be. Ekkor váltottak, és Mercedes erőforrást szereltek gépekbe. Húsz éven keresztül ezek a motorok hajtották az autókat, amikor 2015-ben visszatértek ismételten a Hondához. Ez két kilencedik- és egy hatodik helyre volt elég a tervezői tabellán.

(Brendon Hartley, 2018)

A 2018-as évben, kizárólag egyetlen csapat tette le voksát a Honda mellett, a RedBull Toro Rosso. A francia származású Pierre Gasly, valamint az Új-Zélandi Brendon Hartley együttesen kilencedik helyet szereztek.

Az idei, 2019-es versenykiírás alapján ismételten két csapat szerelt japán erőforrást autóikba, az imént említett RedBull Toro Rosso Honda, és az Aston Martin RedBull Racing csapata. A thaiföldi Alexander Albon, az orosz Danyiil Kvyat, valamint a francia Pierre Gasly és a holland Max Verstappen mérhetik össze gyorsaságukat és rutinjukat egymással és a mezőnnyel egyaránt.

A Honda ki akarta hagyni a 2019-es évet, hogy a 2020-as fejlesztésekre összpontosíthasson, de a RedBull nyomására nem szállt ki.

2019 Acura NSX

A Hondáról

Az autóipar mellett a Honda számos egyéb területen alkot remekműveket a mobilitáshoz kapcsolódóan. Nevezetesen motorkerékpárok, repülőgépek vagy csónakmotorok is termékpalettájának részét képezik, éppen úgy, mint a hétköznapi boldogulást elősegítő kisgépek (fűnyírók, kvadok) egyaránt.

A japán vállalat egy élhetőbb bolygót szeretne unokáinknak hagyni, éppen ezért - a világ legnagyobb belsőégésű motorgyártójaként - már a kezdetektől fogva kiemelten ügyel termékeinek teljes életciklusának megtervezésére, a gyártástól a felhasználáson át az újrahasznosításig.

Emellett egyedi ötletekkel rukkol elő, tiszteli az egyéniséget, s arra törekszik, hogy mindig egy olyan cég maradjon, amely létezését igényli a társadalom. A vállalat az első japán gyártóként alapította meg luxusmárkáját, az Acurát 1986-ban.