AutókAutószalonCR-VHonda hírek

Szemöldökét ráncolja Frankfurtban a hibrid CR-V

  • A Honda hibrid technológiája először tűnik fel SUV köntösben Európában
  • A hatékony tanulmány a CR-V következő generációjának stílusvilágát tükrözi
  • A szabadidő-autó csak hibrid kivitelben vagy turbós benzinmotorral lesz választható

A Honda a 2017-es Frankfurti Autószalonon rántja le a leplet a hibrid CR-V-ről, egyúttal betekintést enged a következő generáció merészebb stílusvilágába is. A világ legkelendőbb szabadidő-autója agresszívabb stílussal, sportosabb arányokkal büszkélkedhet elődmodelljeihez képest. Az élek hangsúlyosabbak, a kerékjárati ívek izmosabbak lettek. A beltér is megváltozott, ez az USA-ból már ismerős lehet számunkra.

Az új SUV összhangot teremt az elegancia és az atletizmus között. A keskenyebb A-oszlopok, a megnövelt válltér, a szélesebb és nagyobb abroncsok ennek mind szerves részét képezik. Az élesebb kontúrvonalak a motorháztetőn és a hátsó negyedben, valamint a termékcsalád orr-elrendezése vonzóvá varázsolja Európa legnagyobb Hondáját.

A kétmotoros hibrid egység az i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) névre hallgat. A négyhengeres, 2,0 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor felel az elektromos energia megtermeléséért, emellett egy elektromotor és egy elkülönített elektromos generátor található a rendszerben. Hagyományos sebességváltó nélkül funkcionál a Honda hibrid egysége: egy egyedüli, fix fokozat arány teremt közvetlen kapcsolatot a mozgó komponensek között, sima rendszeren belüli nyomatékátadást garantálva.

Háromféle vezetési módban használhatjuk a CR-V-t. Igény szerint választható tisztán belsőégésű motoros hajtás, van vegyes, illetve tisztán elektromos, zéró emissziós üzem is. Előbbi autópályára, utóbbi inkább városi közlekedésre alkalmasabb. A három vezetési mód összhangot teremt a teljesítmény, a hatékonyság és az emisszió között.

Dízelmotorral nem lesz elérhető a CR-V Európában. 2018-ban az USA-hoz hasonlóan mi is megkapjuk az 1,5 literes VTEC TURBO motort, amely odakint 192 lóerős, és a CR-V-hez és az Accordhoz is elérhető már. Fokozatmentes automata (CVT) vagy manuális, 6 fokozatú sebességváltó közül választhatunk.

A CR-V végleges, kontinensre szánt típusa a jövő év elejére születik meg. Hazánkba az első hat hónapban várjuk a 2018-as CR-V-t.

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

- a legfrissebbek a HondaNetről