AccordAutókEmlékképHonda hírek

Ilyen egy vérbeli Honda-rajongó

Amikor még a fűnyíród is egy klasszikus Honda-darab, joggal érezheted, lehet, hogy valami nem teljesen okés veled. Chris Scott páratlan gyűjtő, sziklaszilárd meggyőződéssel és szenvedéllyel.

"Jelenleg öt Hondám van. Két háromajtós Civic-em (1973-ból és 1978-ból), egy háromajtós Accordom 1978-ból, egy '91-es NSX-em és egy hétszemélyes Streamem 2003-ból. Utóbbi a család igáslova a mindennapokban.

Az első autóm egy 1980-as Accord volt. 18 éves koromban szereztem, és azonnal beleestem. Olyan drága volt rá a biztosítás, hogy semmi tartalék pénzem nem maradt, amit rákölthettem volna. Így arra jutottam, én viselem gondját, igyekeztem a lehető legjobb állapotban tartani.

Az Accordoknak egyébként története van a mi családunkban. A nagyszüleim egy vadonatújat vásároltak még 1979-ben, amelyet édesapám örökölt meg. Ő szintén évekig használta. Azonnal úgy éreztem, nekem is kell egy. Az Accord még egészen csak a kezdete volt a hondás szerelemnek részemről. A mai napra már tudatalatti szenvedéllyel viszonyulok hozzájuk. Nem is igazán tudom leírni, miért is szeretem őket annyira. Még a fűnyíróm is egy ritka Honda HC-16 a '70-es évekből.

Az első Accordom sajnos már nincs meg. 20 év rendszeres használat után meg kellett válnom tőle. Szó szerint könnyekre fakadtam, amikor elvitte a selejtező teherautó. Olyan volt, mintha elvesztettem volna egy családtagot. Néhány héttel később egy másik Mk1-es Accorddal találkoztam az eBay-en, 1978-ból. Mivel nemrég nagy veszteség ért, úgy határoztam, hogy lefekvés előtt egy kis összeggel licitálok rá. Úgy ébredtem másnap, hogy én nyertem, összesen 620,66 fonttal.

Amikor egy pár nappal később elszállítottam az "új" Accordomat a házamig, pöc-röff beindult. Mint egy új autó. 12500 mérföld volt a kilométeróra szerint benne. Még az eredeti matricák voltak rajta, amelyek a hátsó ülések lehajtását magyarázták. Nem vagyok hajlandó vezetni, olyan kevés a futott mérföldje. Így hát egy másik Mk1-es Accord után néztem, mindennapi használatra. Egyéb Mk1-es Accordok jöttek-mentek az évek során, de ez a '78-asom az eddigi legjobbam. Nem mellesleg a legkevesebbet futott Accord az egész Egyesült Királyságban, és igen szeretném, ha ez így is maradna.

A Civic-em is rekordtartó. Az 1973-as háromajtós itt a kapubeállómon nem hivatalosan a legöregebb Honda Európában. 1972 decemberében vagy 1973 kora januárjában készülhetett. Nem vagyok biztos, pontosan mikor. De ez az egyik legrégibb Civic, amit valaha is készítettek. Ami még különlegesebbé teszi: Yorkban, a szülővárosomban adták el és egy tulajdonosa volt. Itt volt végig az első gazdájánál, aki 2010-ig napi szinten használta. Néhány évvel később a tulajdonos unokájától vettel meg, aki egyedüliként utazott a hátsó ülésen, amikor is újszülött babáját vitték haza a kórházból.

Az autó remek állapotban van, a beltere egyenesen lenyűgöző, mintha új lenne. Rajta vagyok, hogy elkezdjünk egy teljes restaurálást. A terv, hogy visszahozzuk az autót az eredeti állapotába, mintha gyári lenne. Az évek során információ, tudás és alkatrész kontaktokat gyűjtöttem össze. Emellett vannak barátaim oldtimer és új Hondákkal egyaránt. Azon leszek, hogy nagy tudásukat a legjobban használjam fel a felújítás során. Arról álmodok, milyen szép lesz, amikor befejezzük."

Folytatás hamarosan!

Forrás: hondaengineroom.co.uk