Fejlődnek az európai modellek

201608 Honda Connectivity OK Honda Scaled

FEJLETT MOBILKOMMUNIKÁCIÓS FEDÉLZETI RENDSZEREK TELJES SORÁT VEZETI BE A MÁRKA AZ EURÓPAI MODELLEKNÉL

  • A jövőben várható európai Hondáknál egytől egyig elérhetőek lesznek az ösztönösen kezelhető, integrált mobilkommunikációs eszközök
  • A My Honda+ okostelefon-alkalmazás tájékoztat a aktuális hatótávolságról, valamint fokozza a kényelmet és a biztonságot
  • A Honda Személyi Asszisztens (HPA) részeként, egyedi, kötetlen élőbeszédet is felismerő rendszer kerül az autókba
  • A WiFi hotspot révén menet közben is csatlakozhatnak az utasok készülékei az internethez
  • My Honda+, Honda Személyi Asszisztens és a WiFi hotspot szolgáltatás elérhető az alábbi modelleknél: Honda e, a vadonatúj Jazz és Jazz Crosstar.

A Honda bejelentette, hogy jövőbeni modelljei egytől egyig megkapják a legújabb mobilkommunikációs eszközöket. Erről tanúskodik, hogy a My Honda+ okostelefon-alkalmazás és a Honda Személyi Asszisztens egyaránt elérhető lesz a vadonatúj Jazzhez és Jazz Crosstarhoz.

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Ma már alapvető elvárás az ügyfelek részéről, hogy menet közben is könnyedén tarthassák a kapcsolatot a külvilággal, ezért olyan következő generációs mobilkommunikációs kiegészítőket fejlesztettünk, mint a Honda Személyi Asszisztens vagy a My Honda+. Azt szeretnénk, hogy a lehető legszélesebb körben váljanak elérhetővé ezek az eszközök, alkalmazások, így kiszolgálva az ügyfeleink igényeit.”

My Honda+ okostelefon-alkalmazás

A Honda továbbfejlesztette a meglévő okostelefon-alkalmazását, így született meg a My Honda+, hogy még könnyebben tarthassák a kapcsolatot autójukkal a tulajdonosok. Az egyszerű, könnyű kezelhetőségéről ismert program révén a hatótávolsághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz fűződő funkciókat is elérhetik a vezetők.

A My Honda+ alkalmazással immár távolról is nyithatják és zárhatják az ajtókat, sőt a Honda e gazdája akár öt emberrel is megoszthatja a művelethez szükséges Digitális Kulcsot. Ez a rendszer Bluetooth kapcsolattal kommunikál az autóval, azon túlmenően, hogy az ablakok felhúzására is képes, kinyitható vele a töltőnyílás fedele is.

Továbbhaladást gátoló műszaki hiba esetén a Digitális Útmenti Segélyszolgáltatás (Digital Roadside Assistance, DRA) névre keresztelt eszköz segítséget hív, lehetőséget adva a vezetőnek, hogy villámgyorsan elérje a szerződött autómentő partnert, egyszersmind azonnal megossza földrajzi helyzetét. A GPS lehetőségeit kihasználva helymeghatározásra és nyomkövetésre is alkalmazható a szoftver, valamint a zónakontoll – geofencing - is aktiválható, ezzel meghatározható, hogy milyen területi határok között használható az autó, a rendszer pedig figyelmeztetést küld a tulajdonosnak, ha az autó elhagyja a kijelölt régiót.

A My Honda+ -al kapcsolatban egy teljes cikk keretein belül foglalkoztunk a korábbiakban, melyet az alábbi linkre kattintva olvashatnak el.

My Honda+

A Honda e akkor sem marad tétlen, ha már bekövetkezett a baleset. Ilyenkor a Vészhívó (E-Call) értesíti az assistance-szolgáltatót, mi több vészhelyzetben (például mikor a légzsák kinyílik) a fedélzeti rendszer azonnal megosztja az autó helyzetét a mentőszolgálattal.

A kényelem jegyében az utazásokkal kapcsolatos információk (pl. az úti célok, POI-k stb.) is átküldhetők a My Honda+ alkalmazásból az autó navigációs rendszerének, hogy mindig minden  rendben menjen, a Honda e összeveti a tervet a hatótávolsággal, majd töltőpontokat ajánl az útvonal mentén.

A különleges program elektromos autózáshoz fűződő funkciókat is felvonultat, ilyen egyebek mellett a Távoli Akkumulátortöltés-vezérlés és -Időzítés (Remote Battery Charge Control and Scheduler), amivel elindítható, leállítható és nyomon követhető a töltési folyamat. A töltési naptárral – napi szinten – előre meghatározható, hogy mikor vegyen fel áramot az autó, így kihasználhatók a kedvezményes tarifák (pl. „éjszakai áram”). A Honda e tulajdonosai a légkondicionáló rendszert is tudják távolról kezelni, így beállíthatják, hogy milyen hőmérséklet fogadja őket, mikor beszállnak az utastérbe.

Mesterséges intelligencián alapuló Honda Személyi Asszisztens

A mobilkommunikációhoz és infotainmenthez kapcsolódó szolgáltatások a Honda Személyi Asszisztens (Honda Personal Assistant, HPA) segítségével, hangutasításokkal is elérhetőek. Az ösztönösen kezelhető Honda Személyi Asszisztens alapját egyedülállóan fejlett mesterséges intelligencia (AI) adja, így gond nélkül megérti az utasításokat is tartalmazó élőbeszédet, sőt a szövegkörnyezetet is figyeli, hogy internetes szolgáltatások minél szélesebb skálájához férhessenek hozzá az utasok.

A Honda Személyi Asszisztens egészen összetett szövegeket, illetve utasításokat is képes értelmezni, így messze kiemelkedik a többi virtuális asszisztens közül. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egészen különleges kérdésekre is pontos választ adhat. A vezető mondhatja például, hogy „OK Honda”, találj nekem egy most is nyitva tartó olasz éttermet ingyenes parkolással, wifivel”. A Honda Személyi Asszisztens megkeresi és az érintőképernyőn listázza a feltételeknek megfelelő éttermeket, továbbá a navigációs rendszer kijelzőjén felvázolja a lehetséges útvonalakat.

C4 R

Új, ösztönösen kezelhető mobilkommunikációs rendszer

A Honda Személyi Asszisztens csak egy a Honda újragondolt infotainment rendszerei közül. A könnyen kezelhető LCD-érintőképernyőt úgy tervezték, hogy a lehető legrövidebb időre vonja el a vezető figyelmét. A vadonatúj Jazz menüjében játszi könnyedséggel eligazodhat a vezető, és a többi kezelőszerv sem igényel nagy odafigyelést, tudniillik a kifutó modellhez mérten 58%-kal kevesebb idő elegendő a beállításokhoz. Ez még ergonomikusabbá és biztonságosabbá teszi a közlekedést, akárcsak a hűtő-fűtő rendszer kapcsolókonzolján elhelyezett hagyományos, kitapintható gombok sora, így ugyanis „vakon” szabályozható a hőmérséklet, valamint a ventilátor sebessége.

A Honda-féle érintőképernyő kezelése éppúgy történik, mint az okostelefonoké, azaz tapintással és simítással vezérelhetők az alkalmazások, médialisták stb. Maga a kijelező a legapróbb részletekig személyre szabható, ezt bizonyítja például az is, hogy a leggyakrabban használt programokhoz és zenetárakhoz gyorselérési ikonok társíthatók.

A Honda e elképesztően széles, két 12,3”-os LCD-érintőképernyőből összeállított digitális műszerfala roppant egyszerűen használható, tudniillik a tartalom egy mozdulattal áthúzható egyik képernyőről a másikra. Ebből fakadóan az utas például könnyedén a vezető elé helyezheti a navigációs rendszer képeit, iránymutatásait. A dupla képernyő másik előnye, hogy az utas és a pilóta más-más alkalmazást is nézhet, illetve használhat egy időben, előbbi például böngészheti a zenéket, míg a sofőr előtt a térkép látható.

A mobilkommunikációra képes infotainment rendszer nemcsak az érintőképernyővel irányítható, hanem hangutasításokkal is – a vezető a várható időjárásról, a szabad parkolóhelyekről éppúgy kérhet információt, mint saját helyzetéről, a telefonon igénybe vehető szolgáltatásokról, a zenelejátszásról vagy a navigációról. Az előre telepített sok-sok alkalmazás között immáron ott találjuk az okostelefonok közvetlen használatát biztosító Apple CarPlayt és Android Autót is. Az Apple Carplay most először vezeték nélkül is csatlakoztatható.

A Honda e és a Honda Jazz modellhez egyaránt elérhető lesz a WiFi hotspot, így az utasok menet közben is csatlakozhatnak az internethez. További érdekesség, hogy a Honda e utasai töltés közben is videózhatnak, ugyanis az egyik képernyőn a töltöttségjelző, a másikon a film jelenik meg.

Hogy a használat a lehető legkevesebb stresszel járjon és mindig a legmodernebb szoftverek szolgálják a vezetőt, a Honda fedélzeti rendszerei automatikusan letöltik és telepítik a frissítéseket. Maga a használati utasítás is egyszerűen megtalálható az infotainment rendszerben, kérdés esetén a Honda Személyi Asszisztens megnyitja az érintett oldalt a kijelzőn.

201612 Honda Connectivity Scaled

Extra tartalmakért keressék fel közösségi oldalaink egyikét!

Facebook

Instagram