HondaNet

A Honda, A2-es jogosítvánnyal vezethető, 500-as triója vadonatúj fejlesztésekkel lép színre 2022-ben

  • Mindhárom modell, vagyis a CB500F, a CBR500R és a CB500X is továbbfejlesztett formában folytatja pályafutását
  • Vadonatúj, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villát találunk a motorokban. Emellett könnyebb lett a lengővilla és a kerekek is, sőt immáron két 296 mm-es átmérőjű első tárcsa felel a magabiztos lassításért
  • Még nyomatékosabbá és karakteresebbé vált az erőforrás az átdolgozott PGM-FI üzemanyag-befecskendezőnek köszönhetően
  • Új fényezések és grafikák teszik még vonzóbbá a modelleket

A CB500F, CBR500R és CB500X alkotta trió átdolgozott erőforrással és felfüggesztéssel lép színre 2022-ben. A fejlesztések eredményeként még csábítóbbak a Honda félliteres típusai a kezdő és tapasztalt motorosok számára.

Az egyik legfontosabb újítás a négyhengeres CB650R és CBR650R modellekben is használt, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villa, mely révén nagyban javult a motor kezelhetősége és kényelme. Emellett a CB500F és a CBR500R könnyebb, Y-küllős alumíniumkereket kapott, és az első felnin már két darab 296 mm-es, hullámos tárcsa található, s új a féknyereg is – a 2022-es modellen radiálisan rögzített Nissin egységek felelnek a lassításért. A kalandmotorként aposztrofált CB500X ugyanolyan fék- és futóműfejlesztéseken esett át, mint a másik két ötszázas, valamint hosszabb lett az első rugóút és könnyebb, 19″-es első kereket fog közre az új villa. 

Mindhárom gép praktikus és szórakoztató, kezelhetőségük pedig sokkal jobb a felmenőkénél, ugyanis új, könnyebb lengővillát építettek be a mérnökök, mely hosszirányban merevebb, oldalirányban pedig rugalmasabb elődjénél. Természetesen a csúcsteljesítmény továbbra is 35 kW, azaz 48 LE, hogy A2-es jogosítvánnyal is vezethetőek legyenek a modellek, ám 2022-re alaposan átdolgozták a PGM-FI üzemanyag-befecskendezőt, amitől nyomatékosabbá és karakteresebbé vált az erőforrás.

Új fényezésekkel hangsúlyozzák, hogy teljesen átdolgozott modellekről van szó, így a csupasz CB500F három új színben kapható: Pearl Smoky Gray (gyöngyházfényű ezüst), Mat Axis Gray Metallic (ezüstmetál) és Pearl Dusk Yellow (sárga). A sportos CBR500R szintén új, Mat Gunpowder Black Metallic (metálfekete) színben kapható, amit feltűnő grafika díszít, hogy még jobban hasonlítson a versenypályán már oly sokszor diadalmaskodó Fireblade-ekhez. A CB500X kalandmotor 2022-es változata is két új fényezéssel érhető el: Mat Gunpowder Black Metallic (metálfekete) és Pearl Organic Green (zöld). Természetesen az új fényezések mellett mindhárom Honda kapható a klasszikus Grand Prix Red (piros) színösszeállításban is.

Kompakt méretéből és barátságos viselkedéséből fakadóan a trió mindhárom tagja ideális tanulómotor, tökéletes választás a 125-ösről váltó kezdőknek, ugyanakkor önfeledt kanyarvadászatra is alkalmasak, így a nagyobb motorról átülők is remek társra lelhetnek bennük. Egy szó, mint száz, az új Hondák – a motoros tudásától és stílusától függetlenül – az önfeledt hétvégi motorozás zálogai.

A modellek 2013-as bevezetése óta több mint 106 000 CB és a CBR talált gazdára Európa-szerte. Noha műszakilag hasonlóak, külön helyet foglalnak el a márka gazdag kínálatában. Kétségtelenül a CB500F a legnépszerűbb, ez a „roadster” teszi ki az eladások közel felét, míg a kalandmotoros CB500X 35%-ot, a „pályára született” CBR500R pedig 18%-ot.

Érdekesség, hogy – a Honda reprezentatív kutatása alapján – különböző vásárlói csoportokat vonzanak a trió tagjai. A felmérés eredményéből kiderült, hogy a CB500F-tulajdonosok 45, míg a CBR500R-tulajdonosok 37%-a kezdő motoros, és 45, illetve 60%-uk 34 évnél fiatalabb. Elmondható tehát, hogy a két modell nagy szerepet játszik abban, hogy a fiatalok körében is népszerű a motorozás, illetve abban is, hogy egyre többen váltanak kétkerékre.

Ezzel szemben a CB500X-tulajdonosok több mint 75%-a tapasztalt motoros, sőt további 15%-ukat a könnyed, középméretű kalandmotorok stílusa, hosszú rugóútja, üléshelyzete és persze vonzereje csábította vissza a motorozás világába.