HondaNet

NÉGY RED DOT DIZÁJNDÍJAT NYERTEK A HONDA TERMÉKEI

  • A márka történetében először minden Red Dot-termékkategóriájában nyert a Honda
  • A vadonatúj Honda HR-V e:HEV tervezési színvonaláért és innovatív mivoltáért kapott elismerést
  • Az NT1100 motorkerékpár és az ADV350 robogó esetében ugyancsak a tervezést díjazták a döntőbizottság tagjai
  • A győztesek négyes fogata az úttörő EU32i generátorral vált teljessé
  • A nagy presztízsű, nemzetközi Red Dot Design Awards versenyen a terméktervezés, a márkaépítés és a kommunikáció legjobbjait értékelik

Hatalmas sikert könyvelhetett el a vadonatúj Honda HR-V e:HEV kompakt szabadidő-autó, a Honda NT1100 túramotor, a Honda ADV350 túrarobogó és a Honda EU32i generátor, ugyanis mind a négy terméket Product Design 2022 díjjal ismerte el a Red Dot Award döntőbizottsága. A győztesek kimagasló tervezési színvonalukkal és innovatív konstrukciójukkal hódították el a kitüntetéseket, – a márka történetében először – minden termékkategóriában kitüntetést szerezve a Hondának.

HR-V esetében a kortárs, zavaró elemektől mentes, elegáns stílus nyűgözte le a zsűrit – ez az irányzat, illetve formanyelv már az elmúlt években is számos rangos díjat hozott a nagy múltú japán vállalatnak. Tavaly például a Jazz e:HEV, a Jazz Crosstar e:HEV és a Forza 750 maxirobogó diadalmaskodott a Red Dot Product Design kategóriában, a Honda e pedig a Best of the Best, azaz a Legjobbak legjobbjának járó érmet szerezte meg. Mindemellett a CBR1000RR-R Fireblade SP szupersportgép is díjat kapott 2021-ben, méghozzá első Honda motorkerékpárként.

A Red Dot díj az egyik legrangosabb nemzetközi elismerés, amit kiváló terméktervezésért ítélnek oda. A nemzetközi zsűri 50 szakembert tömörít, akik tesztelik és értékelik a benevezett tárgyakat, majd összegzik, illetve megvitatják tapasztalataikat a tervezésre és az innovációra vonatkozóan. Az elbírálás módját minden évben átgondolják, és a legújabb technikai, társadalmi, gazdasági, valamint környezetvédelmi viszonyokhoz igazítják.

– Nagyon boldogok vagyunk, hiszen autóink, motorjaink és kisgépeink is kivívták a zsűri elismerését. A Honda történetében először minden Red Dot Design Awards-kategóriában győzedelmeskedtek a márka fejlesztései – mondta el Toshinobu Minami, a Honda R&D Co. Ltd. ügyvezető igazgatója. – Ez újabb tanúbizonysága annak, hogy termékeivel, ötleteivel és műszaki megoldásaival egyaránt az emberiséget igyekszik szolgálni a Honda, és továbbra is ez a vezérelv meghatározza vállalatunk működését. Innovatív hozzáállásunk természetesen a jövőben sem változik majd, továbbra is azon dolgozunk, hogy formabontó és szórakoztató fejlesztésekkel tegyük jobbá az emberek életét – zárta sorait.

A HR-V legújabb nemzedékéknek fejlesztési folyamata során tetőtől talpig újratervezték a népszerű, kompakt szabadidő-autót. A Honda piackutatása rámutatott, hogy a gyorsaság és a szépség korántsem elég a modern vásárlóknak, a vevők olyan közlekedési eszközöket keresnek, amelyek illeszkednek hétköznapjaikba és messzemenőkig megfelelnek konkrét elvárásaiknak.

Az új HR-V személyében a kivételesen hatékony helykihasználás és a kortárs, prémium szabadidő-autókra jellemző, kupés stílus talált egymásra. Egyszerű, letisztult és modern formavilágát a Honda legújabb modelljeinél is érvényesülő, minőséget, praktikumot és használati értéket középpontba helyező gondolkodásmód hívta életre, tovább fokozva a márka elismertségét a piacon.

A 2021 októberében bemutatott NT1100 érkezésével kétségtelenül új korszak kezdődött a motorkerékpárok világában. Ez a kényelmes, fürge, és ami még fontosabb, elképesztően szórakoztató modell a Honda páratlanul gazdag túramotor-építői tapasztalatát kihasználva született meg, s nemcsak a régi motorosokat nyűgözi le, hanem az új nemzedék tagjait is, hiszen a hagyományos értékek mellett roppant látványos, kalandmotoros megjelenésre lehet büszke.

Formatervét a Honda római kutatási és fejlesztési központjában vetették papírra, méghozzá az a Maurizio Carbonara, aki a CRF1100L Africa Twint és az X-ADV-t megálmodta, valamint a „proaktív kényelem” irányelvet megfogalmazta. A letisztult, elegáns formavilág – a megemelt, egyszersmind meredekebb vonalaknak köszönhetően – könnyedebb benyomást kelt, ilyen formán a motorozási élmény még magasabb szintjét sugallja a túraorientált típust kereső vásárlóknak.

A Honda másik díjnyertese, az ADV350 túrarobogó a 2017-ben bemutatott, kétkerekű SUV-ként aposztrofált X-ADV 750 testvére, így azonos értékekkel dicsekedhet: terepes megjelenés, szögletes, sok felületből építkező formavilág, nagy szabad hasmagasság      és robogókra jellemző, kimagasló használati érték. Küldetését az ún. New Urban Adventure, azaz Új városi kaland jelmondat írja le legérzékletesebben, egyértelműen jelezve a közönségnek, hogy ez az egyedi megjelenésű, középkategóriás robogó teljesen új élményt nyújt. Ebben nagy szerepet játszik a kategóriában egyedülálló, masszív futómű, ami a legrosszabb minőségű útburkolaton is kiváló menetkomfortot szavatol.

A nyertesek sorát a nemrégiben bemutatott EU32i generátor zárja, melyet teljesítményén túl felhasználóbarát kialakítása tesz elsőrangúvá. Ez a világ első nagy teljesítményű, hordozható, elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt áramfejlesztője, képességeiről pedig sokat elárul, hogy akár 3200W leadására is képes – korábban csak autókban és külső csónakmotoroknál volt fellelhető ez a technika. Különleges mivoltához a dedikált okostelefon-alkalmazás és a Bluetooth-kapcsolat is nagyban hozzájárul. Ezek révén a felhasználó folyamatosan figyelheti a generátor állapotát és akár távolról is vezérelheti a készüléket.

A Honda már számtalan Red Dot-díjat besöpört fennállása óta, egyebek mellett a Honda S2000 (2001-ben), a Civic (2006-ban) és az európai Accord Tourer (2008-ban) is kivívta kategóriájában az elsőséget.