1139 Budapest, Fáy utca 43.
Telefon: +36 1 340 2378
E-mail: info@hondanet.hu
Nagy nap volt a mai a szardíniai székhelyű Motocicli Audaci munkatársainak, ugyanis az általuk átépített, Maanboard névre keresztelt Honda CMX500 Rebel hódította el a 2022-es Honda Customs motorépítő-verseny győztesnek járó trófeáját.
Az 5000 „lájkot” begyűjtő szépség 9 vetélytársát utasította mögé, ami nem meglepő, hiszen a harmincas évek – homokra szánt – versenymotorjait idéző stílus, a 19″-os, küllős kerékgarnitúra, a rozsdamentes kipufogórendszer és a többi lenyűgöző, egyedi alkatrész valóban megragadja a tekintetet. Szemet gyönyörködtető az üzemanyagtartály – aranyszínű levelekkel megspékelt – Candy Blue fényezése is, akárcsak a megemelt kormány, az speciális faridom és az új, bőrkárpitozású ülés.
Nicola Manca, a Honda Customs 2022 győztese, a Motocicli Audaci alapítója és vezetője lelkesedéssel mesélte, hogy milyen kihívásokkal szembesültek a motor építése során.
– Gratulálunk a Honda Customs 2022 versenyen elért első helyezésetekhez! A Maanboard igazán különleges motorkerékpár. Miként merült fel a gondolat, hogy a harmincas évek homokversenyzőinek stílusában szülessen újra?
– Köszönjük az elismerést! Hatalmas élmény volt a motor elkészítése, és mindenkinek nagyon hálásak vagyunk, aki ránk szavazott! Több okból választottuk az 1930-as évek homokversenyzőit. Az első és talán legfontosabb maga a környezet, amelyben a motorkerékpár bemutatkozott. A Wheels and Waves fesztivál elsősorban a tengerparti, homokon zajló viadalokról szól, ahol nyélgázon nyüstölik a gépeket, ezért egyértelmű volt, hogy a homokversenyzők stílusában építjük meg Maanboardot.
A második ok tulajdonképpen műszaki jellegű volt: ahhoz, hogy ott fusson az övvonal, ahol szerettük volna, meg kellett emelni a motor hátulját, és legalább 16 centit kellett ültetnünk az elején. Ragaszkodtunk a 19”-os kerekekhez, de az első abroncs hozzáért a hűtőradiátorhoz. Ezt elkerülendő Springer-villa mellett döntöttünk, jelentős hely szabadult fel tehát, mi pedig annyira mélyre engedhetjük a motor elejét, amennyire csak szerettük volna.
– Ez a Candy Blue szín rendkívül látványos. Van bármilyen érzelmi kötődésetek ehhez az árnyalathoz?
– Alapvetően piros motort szerettünk volna aranyszínű levelekkel, de egy jó barátunk, Ivan Motta küldött nekünk egy Candy Blue-színmintát, ami nagyon-nagyon megtetszett mindenkinek a műhelyben. Úgy éreztük, hogy ez sokkal jobban illik elképzelésünkhöz, elvégre itt a tengerről és a hullámokról szól minden. Gyöngyházmetál bevonatról lévén szó, a motor színét mindig a fény beesési szöge határozza meg, pont úgy, ahogy a tengerét is.
– A Maanboard büszkén viseli első és hátsó idomain a kilencvenes rajtszámot. Van ennek a számnak valamilyen különleges jelentése?
– A 90-es számot a zsidó misztikum világából, a kabbalából emeltük át, azt jelenti, hogy félelem. Emellett, ha közelebb hajol az ember, észreveheti, hogy a számjegyeket az angol „fear does”, azaz a „félelem teszi” kifejezés betűi alkotják. Persze sok másik számot is választhattunk volna, de homokon motorozni, méghozzá első fék nélkül finoman szólva rémisztő élmény, így a 90-es szám használata abszolút helyénvalónak tűnt.
– Melyik alkatrészt volt a legkeményebb munka elkészíteni?
– A legnehezebb feladat kétségtelenül az alapötlet kifundálása volt. Mielőtt nekiálltunk a munkának, rengeteg Rebel-alapú átépítést néztünk meg, és arra jutottunk, hogy döntő többségük azt a vonalat igyekszik kihangsúlyozni, amelyik elölről hátrafelé lejt. Mi ellenben úgy gondoltuk, hogy fordítva még szebb és egyedibb lenne ez a kialakítás, ezért pont a másik irányba indultunk el: amennyire csak – az üzemanyagtartály átalakítása és a váz átformálása nélkül – lehetett, megültettük a motort. Persze nem voltunk biztosak benne, hogy milyen lesz majd az összhatás, ha elkészülnek az alkatrészek, de bíztunk tervrajzainkban, illetve szaktudásunkban, és szerencsére működött a dolog. A többi már ment, mint a karikacsapás, és igazán büszkék vagyunk a végeredményre.
– Melyik összetevőre vagytok a legbüszkébbek?
– Arra vagyunk a legbüszkébbek, hogy a váz, az üzemanyagtartály és a lengővilla módosítása nélkül sikerült teljesen új vonalvezetést adnunk a modellnek. A radikális átalakításnál sokkal nehezebb megtalálni az inspiráció forrását, és elérni azt, hogy megmutassuk a Honda Rebelben rejlő hihetetlen átépítési lehetőségeket. Hozzáteszem, sok apró részletre büszkék vagyunk még. Például az egyedileg formázott ülésre, a kézzel festett elemekre vagy a szintén kézimunkával kialakított faridomra, ami igazán közel vitte a gépet az átépített motorok világához, ugyanakkor hozzájárult a versenymotoros jelleghez, mit szerettünk volna elérni.