A 2017-es Genfi Autószalonon lehullt a lepel a vadonatúj Honda Civic Type R-ről. Bemutatóját különösen nagy érdeklődés övezte, hiszen a Honda - nagy teljesítményű sportkocsik fejlesztése során szerzett - temérdek tapasztalatát összegzi, és igazán átütő menetdinamikát ígér a sebesség megszállottjainak.
Alapjain a vadonatúj ötajtós Civic-kel osztozik, de olyan kiemelkedő teljesítmény jellemzi, hogy a vezetési élményt illetően közúton és versenypályán is maga mögé utasítja a forró ferdehátúak kategóriájának többi szereplőjét.
A Honda Civic Type R 2015
Öt év után megérkezett a világ leginkább várt hot hatch sportkocsija, a vadonatúj Honda Civic Type R. A közúti versenyautóként aposztrofált új generáció különleges képességeiből fakadóan új mércét állít fel a nagy teljesítményű, elsőkerék-hajtású hot hatch-ek szegmensében.
A sorozatgyártású változatot a 85. Genfi Autószalonon (2015. március 5-15., 4. csarnok, 4250-es stand) tekinthette meg elsőként a nagyközönség.
A Type R család egyedülálló népszerűségre tett szert az elmúlt évtizedekben, tagjai egytől-egyig kultuszmodellé nőtték ki magukat világszerte. Ezért aztán hatalmas várakozás előzte meg az új változat bemutatkozását, s egyértelmű volt a rajongók követelése: valami igazán különlegeset szerettek volna.
Nos, a Honda új 2.0 VTEC TURBO erőforrása minden képzeletet felülmúl, miként a fénydiódás lámpatestekkel ütősebbé tett, agresszív karosszéria és a világon elsőként alkalmazott futómű-konstrukció is áttörést jelent. A fejlesztések eredményeként a Civic Type R a világ egyik legélvezetesebb sportkocsija lett, méghozzá kategóriától függetlenül...
Az új, 2015-ös Civic Type R-t a piros Honda-embléma 22 éves történetének legextrémebb és leggyorsabb motorja hajtja, érkezésével kétségtelenül új szakaszba lépett a Honda.
Az utcai versenyautó szívét a Honda Earth Dreams Technology családjának új motorja képezi. A 2,0 literes, turbófeltöltéses, közvetlen benzinbefecskendezéses motor 310 lóerőt produkál 6500-as percenkénti fordulat mellett, míg maximális forgatónyomatéka 400 Nm 2500-as fordulatnál.
Ezeken felül a 270 km/h-s végsebességnek sincsen párja a szegmensben. A Civic legújabb generációja így a Honda legteljesítményorientáltabb Type R szereplőjévé válik, túlszárnyalva az Integra, az Accord és az NSX modelleket is.
Egy kis történelem...
1992 – Az első generációs NSX Type R (csak Japánban)
Ezen sportmodell jelentette a Type R történet kezdetét. Megalkotásakor az élvezetes vezetést és a versenyautóhoz méltó sebességet tartották szem előtt a Honda mérnökei. Az NSX Type R kialakítása F1-es versenyautót idézett. Első alkalommal kapta meg a Honda piros emblémáját. Egyedülálló fényezése, a Championship White szín ekkor került bevezetésre a japán márkánál.
- Motor: 3,0 literes, hathengeres, DOHC VTEC
- Maximális teljesítmény: 280 lóerő / 7300 rpm
- Maximális forgatónyomaték: 294 Nm / 5400 rpm
1995 – Az első generációs Integra Type R (csak Japánban)
- Motor: 1,8 literes, négyhengeres, DOHC VTEC
- Maximális teljesítmény: 200 lóerő / 8000 rpm
- Maximális forgatónyomaték: 181 Nm / 7500 rpm
1997 – Az első generációs Civic Type R (csak Japánban)
- Motor: 1,6 literes, négyhengeres, DOHC VTEC
- Maximális teljesítmény: 185 lóerő / 8200 rpm
- Maximális forgatónyomaték: 160 Nm / 7,500 rpm
1998 – Integra Type R (az USA-ban és Európában is elérhető, kontinensünk első Type R modellje)
- Motor: 1,8 literes, négyhengeres, DOHC VTEC
- Maximális teljesítmény: 190 lóerő / 8000 rpm
- Maximális forgatónyomaték: 178 Nm / 7,300 rpm
1999 – Accord Type R (csak Európában)
- Motor: 2,2 literes, négyhengeres, DOHC i-VTEC
- Maximális teljesítmény: 212 lóerő / 7200 rpm
- Maximális forgatónyomaték: 215 Nm / 6700 rpm
2001 – A második generációs Integra Type R (csak Japánban)
- Motor: 2,0 literes, négyhengeres, DOHC i-VTEC
- Maximális teljesítmény: 220 lóerő / 8000 rpm
- Maximális forgatónyomaték: 206 Nm / 7000 rpm
2001 – A második generációs Civic Type R (Európában is elérhető, kontinensünk első Civic Type R modellje)
- Motor: 2,0 literes, négyhengeres, DOHC i-VTEC
- Maximális teljesítmény: 220 lóerő / 8000 rpm
- Maximális forgatónyomaték: 206 Nm / 7000 rpm
Európai változat:
- Motor: 2,0 literes, négyhengeres, DOHC i-VTEC
- Maximális teljesítmény: 200 lóerő / 7400 rpm
- Maximális forgatónyomaték: 196 Nm / 5900 rpm
2002 – A második generációs NSX Type R (csak Japánban)
- Motor: 3,2 literes, hathengeres, DOHC VTEC
- Maximális teljesítmény: 280 lóerő / 7300 rpm
- Maximális forgatónyomaték: 304 Nm / 5300 rpm
2007 – A harmadik generációs Civic Type R
- Motor: 2,0 literes, négyhengeres, DOHC i-VTEC
- Maximális teljesítmény: 225 lóerő / 8000 rpm
- Maximális forgatónyomaték: 215 Nm / 6100 rpm
Európai változat:
- Motor: 2,0 literes, négyhengeres, DOHC i-VTEC
- Maximális teljesítmény: 201 lóerő / 7800 rpm
- Maximális forgatónyomaték: 193 Nm / 5600 rpm