HondaNet

HONDA CIVIC TYPE R

Tartalom 

  1. Bevezet√©s: 25 √©v a nagy teljes√≠tm√©nyŇĪ hot hatchek bŇĪv√∂let√©ben
  2. ErŇĎteljes, aerodinamikailag hat√©kony formaterv
  3. VezetŇĎk√∂zpont√ļ utast√©r- √©s mŇĪszerfal-kialak√≠t√°s
  4. A Civic Type R tervezési folyamata
  5. Honda Log R: teljes√≠tm√©nyorient√°lt, val√≥s idejŇĪ adatgyŇĪjt√©s √©s -feldolgoz√°s
  6.  6. Személyre szabható Type R-élmény 
  7. HAC-E Eredeti Honda Kieg√©sz√≠tŇĎk¬†

1. Bevezet√©s: 25 √©v a nagy teljes√≠tm√©nyŇĪ hot hatchek bŇĪv√∂let√©ben¬†

  • Tov√°bb nŇĎtt a teljes√≠tm√©ny, ez minden idŇĎk legerŇĎsebb VTEC Turbo motorja a Type R-ek t√∂rt√©net√©ben
  • A teljes√≠tm√©nyorient√°lt fejleszt√©seknek k√∂sz√∂nhetŇĎen semmihez nem foghat√≥ vezet√©si √©lm√©nyt ny√ļjt az √ļj Civic Type R
  • Nem csak sz√©p a karossz√©ria, hanem hat√©kony is, √≠gy a teljes√≠tm√©ny fokoz√°s√°hoz √©s az eszt√©tikai √©lm√©nyhez egyar√°nt hozz√°j√°rul
  • A Honda Civic Type R m√°r megd√∂nt√∂tte az elsŇĎker√©k-hajt√°s√ļ sz√©riaaut√≥k suzukai k√∂rrekordj√°t

Vil√°gszerte ismert, hogy id√©n √ľnnepli a Honda az ikonikus Civic 50. sz√ľlet√©snapj√°t √©s a Type R sorozat bevezet√©s√©nek 25. √©vfordul√≥j√°t a most deb√ľt√°l√≥ cs√ļcsteljes√≠tm√©nyŇĪ ferdeh√°t√ļval. Az √ļj gener√°ci√≥j√ļ Civic Type R megalkot√°sakor arra t√∂rekedtek a Honda m√©rn√∂kei, hogy minden eddigin√©l √°t√ľtŇĎbb vezet√©si √©lm√©nyt ny√ļjtson, ugyanakkor megŇĎrizze az elŇĎdmodellek legjobb tulajdons√°gait √©s az versenyz√©s szellemis√©g√©t.

A 11. gener√°ci√≥j√ļ Honda Civic fejleszt√©sekor a dinamika, a diz√°jn √©s a vezetŇĎk√∂zpont√ļ megk√∂zel√≠t√©st alkalmazt√°k, melynek eredm√©nyek√©nt tov√°bb javultak a menetteljes√≠tm√©ny, m√©g szebb lett a karossz√©ria √©s a haszn√°lati √©rt√©k is tov√°bb nŇĎtt, de a Type R megalkot√°sakor mindezeken finom√≠tottak Ennek k√∂sz√∂nhetŇĎ √ļjdons√°g p√©ld√°ul a motorh√°ztetŇĎn elhelyezett l√©gbe√∂mlŇĎ, valamint a h√°ts√≥ l√∂kh√°r√≠t√≥n megfigyelhetŇĎ diff√ļzor, aminek sz√°mos elŇĎnye van a l√©g√°raml√°sra n√©zve √©s a sportos sziluettnek is szerves r√©sze. A Civic Type R alacsonyabb √©s sz√©lesebb, mint az Civic alapmodell, az √ļj h√°ts√≥ l√©gterelŇĎ sz√°rny pedig ‚Äď az elny√ļjtott tetŇĎvonallal egyetemben ‚Äď az aerodinamikai teljes√≠tm√©nyhez √©s az erŇĎtŇĎl duzzad√≥ megjelen√©shez hivatott hozz√°j√°rulni.

A kis t√∂megŇĪ alkatr√©szeknek √©s a megn√∂velt erejŇĪ, 2.0 literes, n√©gyhengeres, benzinmotornak k√∂sz√∂nhetŇĎen az √ļj Civic Type R b√ľszk√©lkedhet kateg√≥ri√°j√°nak egyik legkedvezŇĎbb teljes√≠tm√©ny/t√∂meg ar√°ny√°val, s egyebek mellett olyan csemeg√©kkel k√©nyezteti a vezetŇĎt, mint az √°tdolgozott fordulatsz√°m-szab√°lyoz√≥ rendszer, ami g√°zfr√∂ccs√∂t ad a visszav√°lt√°sokn√°l, ezzel is fokozva a teljes√≠tm√©nyt √©s a vezet√©si √©lm√©nyt.

A Type R beltere ugyancsak k√°pr√°zatos. A piros d√≠sz√≠tŇĎelemek, a k√∂nnyŇĪ sport√ľl√©sek √©s a vezetŇĎk√∂zpont√ļ kezelŇĎszervek l√°tv√°nya m√°r elsŇĎ l√°t√°sra is egy√©rtermŇĪv√© teszik, hogy egy nagy teljes√≠tm√©nyŇĪ Honda modell-lel √°llunk szemben. Az igencsak hasznos elŇĎre programozott vezet√©si m√≥dok mellett megjelent az √ļj Egy√©ni (Individual) √ľzemm√≥d mely lehetŇĎs√©get ad a j√°rmŇĪ karakterisztik√°j√°nak megv√°ltoztat√°s√°ra, √≠gy t√∂bbek k√∂z√∂tt a g√°zreakci√≥k √©s korm√°nyvisszajelz√©sek is szem√©lyre szabhat√≥ak. R√°ad√°sk√©nt √°ttervezett, friss√≠tett Honda Log R adatr√∂gz√≠tŇĎ √©s -feldolgoz√≥ rendszer t√°mogatja a pil√≥t√°t vezetŇĎi tud√°s√°nak fejleszt√©s√©ben, m√©ghozz√° innovat√≠v pontoz√°si rendszer r√©v√©n.

Mik√©nt a kor√°bbi Type R modellek, az √ļjonc is megkapta a Honda h√≠res karmazsinv√∂r√∂s H betŇĪj√©t, amit a m√°rka sikert sikerre halmoz√≥ versenyg√©pei ihlettek. Pontosan ilyen jelz√©s volt az RA272-es k√≥ddal jel√∂lt Formula-1-es aut√≥n is, amellyel ‚Äď az 1965-√∂s Mexik√≥i Grand Prix-n ‚Äď elŇĎsz√∂r nyert F1-futamot a jap√°n c√©g. A Honda tov√°bbra is arra t√∂rekszik az aut√≥sportban, hogy feszegesse a teljes√≠tm√©ny hat√°rait, errŇĎl √°rulkodik, hogy a Honda Civic Type R legut√≥bbi nemzed√©ke minden eddigi fronthajt√°s√ļ aut√≥n√°l gyorsabbnak bizonyult a vil√°gh√≠rŇĪ Suzuka Circuit versenyp√°ly√°n.

2. ErŇĎteljes, aerodinamikailag hat√©kony formaterv

  • A kocsitesten v√©grehajtott v√°ltoztat√°sok m√©g hat√©konyabb√° tett√©k az aut√≥t aerodinamikai szempontb√≥l
  • A sz√©lesebb nyomt√°v √©s a sz√©lesebb ker√©kj√°rati √≠v sportosabb, erŇĎteljesebb kisug√°rz√°ssal ruh√°zza fel a modellt
  • Az √ļj, eleg√°ns h√°ts√≥ l√©gterelŇĎ sz√°rny nagyobb leszor√≠t√≥erŇĎt gener√°l
  • A f√©nyez√©sek v√°laszt√©k√°ban az al√°bbi sz√≠nek szerepelnek: Championship White, Rallye Red, Racing Blue, Crystal Black √©s Sonic Grey Pearls

Sokat el√°rul a vadonat√ļj Civic Type R-rŇĎl, hogy a vezet√©si √©lm√©nyt, az aerodinamikai teljes√≠tm√©nyt √©s a megn√∂velt leszor√≠t√≥erŇĎt k√∂z√©ppontba helyezŇĎ fejleszt√©si projekt az ‚ÄěUltimate Sports 2.0‚Ä̬†nevet kapta. A letisztult, egyszersmind st√≠lusos vonalak agressz√≠vabb ki√°ll√°st szavatolnak, ugyanakkor l√°tv√°nyosabb√° is teszik a kocsit, m√©ghozz√° annak gyors, dinamikus, sebess√©gm√°mort okoz√≥ mivolt√°t kihangs√ļlyozva.

A Civic Type R 8 mm-rel alacsonyabb √©s 90 mm-rel sz√©lesebb, mint a Civic e:HEV, a kor√°bbi gener√°ci√≥n√°l pedig 13 mm-rel ker√ľlt lejjebb √©s 15 mm-rel ¬†v√°lt tereb√©lyesebb√©. A mark√°ns, erŇĎt sug√°rz√≥ ker√©kj√°ratokat √ļjonnan fejlesztett, kis t√∂megŇĪ, nagy merevs√©gŇĪ, 19″-os, matt fekete felnik t√∂ltik ki, melyekre t√≠pusspecifikus anyag-√∂sszet√©telŇĪ, 265/30 R19 m√©retŇĪ Michelin Pilot Sport 4S abroncsokat szerelnek.

A gondosan kidolgozott karossz√©riafel√ľleteknek egytŇĎl egyig rendk√≠v√ľl fontos szerepe van, ami nem meglepŇĎ, hiszen az √ļj Civic Type R k√©sz√≠t√©s√©ben a Honda nemzetk√∂zi motorsport-h√°l√≥zat√°nak legnevesebb tagjai v√°llaltak szerepet, k√∂z√∂tt√ľk a WTCR-ben t√©nykedŇĎ J.A.S. Motorsport √©s a Super GT sorozatban k√ľzdŇĎ HRD Sakura szakemberei. Munk√°juk sor√°n k√ľl√∂n√∂sen nagy figyelmet ford√≠tottak a l√©gellen√°ll√°s m√©rs√©kl√©s√©re, ez√©rt a Computational Fluid Dynamics (CFD, magyarul: sz√°m√≠t√≥g√©pes folyad√©kdinamika) elŇĎnyeit is kihaszn√°lt√°k. Az eredm√©ny mag√°√©rt besz√©l: az √ļjonc sokkal kisebb l√©gellen√°ll√°si egy√ľtthat√≥val dicsekedhet, mint az elŇĎzŇĎ Civic Type R, √©s cs√∂kkent a nyom√°s az aut√≥ felett, illetve k√∂r√ľl.

√Āttervezt√©k az elsŇĎ l√∂kh√°r√≠t√≥t is, a kerekek m√∂g√© pedig m√©retes levegŇĎcsatorn√°k ker√ľltek, amelyek seg√≠tenek a ker√©kdobokban fel√©p√ľlŇĎ nyom√°s cs√∂kkent√©s√©ben. Az innen ki√°raml√≥ levegŇĎ a k√ľsz√∂b√∂k ment√©n szalad v√©gig, majd a h√°ts√≥ s√°rv√©dŇĎ√≠v elŇĎtt, egy apr√≥, k√ľsz√∂b√∂k v√©g√©re szerelt szpoiler tereli el a karossz√©ri√°t√≥l, illetve a h√°ts√≥ kerekek ir√°ny√°b√≥l.

Ezek a karossz√©riaelemek szorosan ‚Äěegy√ľttmŇĪk√∂dnek‚ÄĚ a sz√©les h√°ts√≥ s√°rv√©dŇĎkkel, amelyeket teljesen a karossz√©ri√°ba integr√°ltak, hogy m√©g kifinomultabb, illetve letisztultabb legyen az √∂sszhat√°s, √©s h√°tul is optim√°lis legyen a l√©g√°raml√°s. Az √ļj s√°rv√©dŇĎform√°val megszŇĪntek a kor√°bbi Civic Type R-nemzed√©k h√°ts√≥ ajtaj√°n√°l megfigyelhetŇĎ nyom√°sv√°ltoz√°sok, s mivel a l√©gterelŇĎ sz√°rnyat, valamint a diff√ļzort egyar√°nt m√≥dos√≠tott√°k, √≠gy egyenletesebb√© v√°lt a l√©g√°raml√°s.

A tagolatlan, letisztult elsŇĎ l√∂kh√°r√≠t√≥ a Civic e:HEV st√≠lus√°ban fogant, √°m ann√°l sokkal sportosabb, c√©ltudatosabb benyom√°st kelt. Ebben a megn√∂velt sz√©less√©gŇĪ √©s magass√°g√ļ als√≥ l√©gterelŇĎ is szerepet j√°tszik, azon t√ļlmenŇĎen, hogy hat√©konyabb hŇĪt√©st biztos√≠t a szint√©n megn√∂velt m√©retŇĪ t√∂ltŇĎlevegŇĎ-hŇĪtŇĎnek √©s az elsŇĎ f√©keknek. Maga a ny√≠l√°s 10%-kal nagyobb, mint a kifut√≥ nemzed√©kn√©l, ami azzal j√°r, hogy a Type R-en m√°r nem f√©rtek el a Civic e:HEV k√∂df√©nysz√≥r√≥i a h√°zzal. Hely√ľket st√≠lusos, karcs√ļ, f√ľggŇĎleges l√©gbe√∂mlŇĎk vett√©k √°t, melyek az elsŇĎ f√©kekre ir√°ny√≠tj√°k a levegŇĎt, s persze sz√©lesebbnek l√°ttatj√°k az aut√≥t.

A 2.0 literes VTEC Turbo motor hŇĎcser√©j√©t sz√°mos egy√©b mŇĪszaki megold√°s seg√≠ti, ilyen p√©ld√°ul az alum√≠nium motorh√°ztetŇĎn v√°gott ny√≠l√°s, ami a l√∂kh√°r√≠t√≥n kialak√≠tott l√©gbe√∂mlŇĎvel k√∂z√∂sen igyekszik cs√∂kkenteni a motor hŇĎm√©rs√©klet√©t nagy terhel√©sn√©l, nem mellesleg az elsŇĎ tengelyre hat√≥ leszor√≠t√≥erŇĎt is magasabb szintre emeli.

H√°tul az √ļj diff√ļzor √©s az √°trajzolt l√©gterelŇĎ sz√°rny gondoskodik a megfelelŇĎ leszor√≠t√≥erŇĎrŇĎl, valamint a l√©gellen√°ll√°s cs√∂kkent√©s√©rŇĎl. Az √ļj, √∂nt√∂tt alum√≠niumkonzollal r√∂gz√≠tett, tov√°bbfejlesztett szpoiler alacsonyabb √©s sz√©lesebb a kor√°bbi l√©gterelŇĎn√©l, √≠gy az √ļj tetŇĎvonalhoz is jobban illik. Maga a l√©gterelŇĎ lap√°t kev√©sb√© √°ll meredeken, mint kor√°bban, √≠gy kisebb lett a l√©gellen√°ll√°s, a leszor√≠t√≥erŇĎ azonban nŇĎtt. Az √ļj, mŇĪgyanta alap√ļ csomagt√©rajt√≥ alkalmaz√°s√°val lehetŇĎs√©g ny√≠lt a sz√°rny magasabbra helyez√©s√©re, √≠gy kev√©sb√© akad√°lyozza a kil√°t√°st az aut√≥b√≥l √©s jobban igazodhat a h√°ts√≥ ablak felsŇĎ vonal√°hoz.

A kis t√∂megŇĪ, 19‚ÄĚ-os, k√∂nnyŇĪf√©m kerekeket szint√©n optimaliz√°lt√°k, hogy teljesen kiakn√°zhat√≥ legyen a 265/30 R19 m√©retŇĪ Michelin abroncsok tapad√°sa. A kov√°csolt, ‚Äěkiford√≠tott‚ÄĚ konstrukci√≥j√ļ kerekek a kifut√≥ Type R nemzed√©k Limited Edition v√°ltozat√°n√°l haszn√°lt, egy s√≠kban fut√≥, ‚Äěkiford√≠tott‚ÄĚ felniken alapszanak, √©s √ļgy tervezt√©k ŇĎket, hogy a lehetŇĎ legmerevebbek legyenek. Kimagasl√≥ k√©pess√©geikrŇĎl √°rulkodik, hogy jav√≠tj√°k a kezelhetŇĎs√©get, ugyanis kanyarod√°sn√°l √°lland√≥ nyom√°st garant√°lnak az abroncsok belsŇĎ v√°ll√°n√°l. Az m√°r csak hab a tort√°n, hogy nagyobbnak l√°tszanak, mint amekkor√°k, √≠gy m√©g sportosabb az √∂sszhat√°s.

A modell sportos jellem√©t kidombor√≠tand√≥, minden fŇĎbb teljes√≠tm√©nyt n√∂velŇĎ k√ľlsŇĎ alkatr√©sz magasf√©nyŇĪ fekete bevonatot kap, bele√©rtve a hŇĪtŇĎr√°csot, a diff√ļzort √©s a h√°ts√≥ sz√°rny l√©gterelŇĎj√©t is. A f√©nyez√©sek palett√°j√°n megannyi vonz√≥ sz√≠n szerepel, ami a modell sportos √∂r√∂ks√©ge elŇĎtt tiszteleg. A v√°s√°rl√≥k Championship White, Rallye Red, Racing Blue, Crystal Black √©s Sonic Grey Pearls t√≥nust v√°laszthatnak.

3. VezetŇĎk√∂zpont√ļ utast√©r- √©s mŇĪszerfal-kialak√≠t√°s

  • A teljes√≠tm√©nyorient√°lt vezetŇĎi k√∂rnyezet seg√≠ti a koncentr√°ci√≥t √©s szorosabb kapcsolatot teremt a vezetŇĎ √©s az aut√≥ k√∂z√∂tt
  • Az alacsonyra helyezett, kis t√∂megŇĪ sport√ľl√©sek biztosan t√°masztj√°k meg a testet, ugyanakkor rendk√≠v√ľl k√©nyelmesek
  • A Type R-hagyom√°nyhoz hŇĪen a k√°rpitokon √©s az elsŇĎ √ľl√©seken egyar√°nt megjelennek a jellegzetes piros d√≠sz√≠tŇĎelemek
  • A t√≠pusspecifikus grafikus kijelzŇĎ a menetteljes√≠tm√©nnyel kapcsolatos adatokat elŇĎt√©rbe helyezve jelen√≠ti meg az inform√°ci√≥kat

Ak√°rcsak a kor√°bbi modellek, az √ļj Civic Type R is arra sz√ľletett, hogy maxim√°lis √©lvezetet ny√ļjtson, √©s ezt m√°r azonnal √©rezheti a vezetŇĎ, amint kinyitja a kocsi ajtaj√°t. P√°lyaorient√°lt szem√©lyis√©ge dac√°ra az √ļj Civic Type R elk√©pesztŇĎen k√©nyelmes, hiszen a lehengerlŇĎ komforttal, praktikummal √©s mindennapos haszn√°lhat√≥s√°ggal b√ľszk√©lkedŇĎ ¬†sz√©ria Civic adja alapjait.

A vezetŇĎ 8 mm-rel alacsonyabban √ľl, mint az elŇĎdmodellben √©s a 11. gener√°ci√≥s Civicben, √≠gy m√©g ink√°bb sportaut√≥s √©rzet√©t kelti. Ezek a kis t√∂megŇĪ elsŇĎ √ľl√©sek biztosan tartj√°k a derekat, √©s √ļgy √°ltal√°ban a testet, teh√°t r√∂vid √©s hossz√ļ t√°vokon egyar√°nt k√©nyelmes az aut√≥, s k√∂nnyebb prec√≠zen ir√°ny√≠tani nagy temp√≥n√°l. Tov√°bbi elŇĎnye, hogy a vezetŇĎ k√∂nnyed√©n megtal√°lhatja az term√©szetes vezet√©si poz√≠ci√≥j√°t ¬†√©s, fŇĎleg a forsz√≠rozott kanyarokban, olyan √©rz√©se lehet, mintha a k√∂zvetlen√ľl csatlakozna az aut√≥hoz.

Azzal, hogy a cs√≠pŇĎpont k√∂zelebb ker√ľlt a talajhoz, a testet √°t√∂lelŇĎ √ľl√©sek m√©g nagyobb √©lm√©nyt garant√°lnak, k√ľl√∂n√∂sk√©pp, hogy a mŇĪszerfal is eg√©szen k√ľl√∂nleges. A teljes utast√©r √ļgy √©p√ľl fel, hogy a vezetŇĎ a lehetŇĎ legmagasabb szinten √∂sszpontos√≠thasson az ir√°ny√≠t√°sra √©s az √ļtra nagy sebess√©gn√©l. Minden fontos kezelŇĎszerv k√∂nnyen el√©rhetŇĎ √©s haszn√°lhat√≥, a mŇĪszerek pedig √ļgy jelen√≠tik meg az inform√°ci√≥kat, hogy a legfontosabb adatok mindig szem elŇĎtt legyenek.

B√°r az √ľl√©s alacsonyabbra ker√ľlt, a vezetŇĎ l√°t√≥mezeje jelentŇĎsen nŇĎtt a kor√°bbi Civic Type R-hez m√©rten. Remek√ľl l√°tni a motorh√°ztetŇĎ sarkait, ugyanakkor az A-oszlopok √©s a k√ľlsŇĎ t√ľkr√∂k m√∂g√∂tti holtteret is minimaliz√°lt√°k, nagyban megk√∂nny√≠tve a pil√≥ta dolg√°t k√∂z√ļton √©s versenyp√°ly√°n. Hogy semmi ne vonja el a sofŇĎr figyelm√©t, minim√°lisra cs√∂kkentett√©k l√°t√≥mezej√©ben a csillog√≥, f√©nyvisszaverŇĎ fel√ľlteteket. Hogy h√°tra tekintve is t√∂k√©letesen kil√°thasson, √°tform√°lt√°k a csomagt√©rajt√≥ra szerelt l√©gterelŇĎ sz√°rnyat, √©s √ļgy rajzolt√°k meg a karossz√©ria v√°llvonal√°t, hogy m√©g k√∂nnyebb legyen a t√°j√©koz√≥d√°s, illetve a j√°rmŇĪ k√∂rnyezet√©nek √°ttekint√©se a k√ľlsŇĎ t√ľkr√∂k seg√≠ts√©g√©vel.

A dr√°mai √∂sszhat√°s √©rdek√©ben az elm√ļlt √©vtizedekben sok extr√©m Honda kapott m√©ly piros d√≠sz√≠tŇĎelemeket. Nincs ez m√°sk√©nt most sem ‚Äď az √ļj Civic Type R l√©legzetel√°ll√≠t√≥ jelens√©g. Az elsŇĎ √ľl√©sek nagy tapad√°s√ļ, vel√ļr hat√°s√ļ, √©l√©nk sz√≠nŇĪ k√°rpitot kaptak, m√≠g h√°tul azonos anyagb√≥l k√©sz√ľlŇĎ, √°mde fekete bor√≠t√°st alkalmaztak az alkot√≥k, melynek piros c√©rn√°val varrt √∂lt√©ssorokkal adtak kontrasztot. Az √ļj, speci√°lis k√°rpitoknak k√∂sz√∂nhetŇĎen az utasok test√©t is erŇĎsen fogj√°k az √ľl√©sek, nem cs√ļszk√°lnak jobbra-balra nagy temp√≥j√ļ aut√≥z√°sn√°l. V√∂r√∂sek a belsŇĎ k√°rpitoz√°s d√≠szcs√≠kjai is, ak√°rcsak a szŇĎnyegek √©s √©ppoly nagy hat√°st v√°ltanak ki, mint a kor√°bbi Type R modellek eset√©ben.

Szint√ļgy megmaradt az aut√≥k sorozatsz√°m√°val ell√°tott, egyedi t√°bl√°cska, √°m ez√ļttal nem a k√∂z√©pkonzolon helyezt√©k el a m√©rn√∂k√∂k, hanem a mŇĪszerfalra ker√ľlt, ezzel is kiemelve a Type R-√©lm√©ny exkluz√≠v mivolt√°t. Mindemellett olyan kiv√°l√≥ minŇĎs√©gŇĪ √©s mutat√≥s r√©szletmegold√°sokkal tal√°lkozhat a szem az utast√©rben, mint az eredeti alum√≠nium konzol vagy a l√©gbe√∂mlŇĎk polariz√°lt, Gun Metal sz√≠nŇĪ kerete. Ezek a pr√©mium minŇĎs√©g√©rzethez √©s a zavar√≥, f√©nyvisszaverŇĎ fel√ľletek cs√∂kkent√©s√©hez egyar√°nt hozz√°j√°rulnak.

Az alapkiviteln√©l alkalmazott, digit√°lis mŇĪszeregys√©get is tov√°bb finom√≠tott√°k, hogy igazodjon a Type R k√ľldet√©s√©hez, de megmaradt az egyszerŇĪ, k√©tmŇĪszeres megjelen√≠t√©si m√≥d is a Comfort √©s a Sport menet√ľzemm√≥dhoz. A Type R-specifikus grafikus fel√ľlet a +R √ľzemm√≥d aktiv√°l√°s√°val h√≠vhat√≥ elŇĎ, ilyenkor csak a legfontosabb, versenyp√°lya-haszn√°latn√°l √©rdekes inform√°ci√≥k jelennek meg. A digit√°lis k√©pernyŇĎ teljes sz√©less√©g√©t kit√∂ltŇĎ fordulatsz√°mm√©rŇĎ a felsŇĎ r√©szre ker√ľlt, m√≠g a menetadatokat √©s a j√°rmŇĪvel kapcsolatos legfontosabb inform√°ci√≥kat (pl. motorhŇĎm√©rs√©klet, k√∂ridŇĎ,neh√©zs√©gi erŇĎ) a monitor als√≥ r√©sz√©n jelen√≠ti meg a rendszer. A most bemutatkoz√≥ Individual (felhaszn√°l√≥) √ľzemm√≥d lehetŇĎs√©get ad a felhaszn√°l√≥nak, hogy √ļgy rendezze el az adatokat, ahogyan ŇĎ szeretn√©.

4. A Civic Type R tervezési folyamata 

  • Minden idŇĎk legerŇĎsebb VTEC Turbo motorj√°nak k√∂sz√∂nhetŇĎen a teljes√≠tm√©ny tov√°bb nŇĎtt
  • Optimaliz√°lt, hatfokozat√ļ, k√©zi kapcsol√°s√ļ v√°lt√≥, √°ttervezett fordulatsz√°m-szab√°lyoz√≥ rendszerrel
  • Tov√°bbfejlesztett fut√≥mŇĪ a m√©g jobb kezelhetŇĎs√©g√©rt √©s menetkomfort√©rt
  • A Civic e:HEV-n√©l alkalmazott karossz√©riaszerkezet √©s elektronikai csomag elsŇĎrang√ļ √ľtk√∂z√©sv√©delmet garant√°l

A vadonat√ļj Civic Type R folytatja az ikonikus Type R modellek hagyom√°nyait, azaz m√©g magasabbra emeli a m√©rc√©t az elsŇĎker√©k-hajt√°s√ļ sportaut√≥k mezŇĎny√©ben. A leg√ļjabb gener√°ci√≥ a kifut√≥ modell minden er√©ny√©t mag√°√©nak tudhatja, de az √ļj, kis t√∂megŇĪ alapanyagoknak, a megn√∂velt cs√ļcsteljes√≠tm√©nynek √©s a tov√°bb jav√≠tott menetdinamik√°nak k√∂sz√∂nhetŇĎen sok tekintetben fel√ľlm√ļlja elŇĎdj√©t, azaz m√©g gyorsabb √©s fordul√©konyabb, m√©g ink√°bb f√ľggŇĎs√©get okoz.

Minden idŇĎk legerŇĎsebb VTEC Turbo motorja

A Civic Type R modelleket mindig is az erŇĎs, k√∂zvetlen, nagy fordulatsz√°mra p√∂rgethetŇĎ motorok miatt kedvelt√©k a tulajdonosok, √≠gy van ez a sorozat 1997-es bemutatkoz√°sa √≥ta. Ez a hozz√°√°ll√°s tette k√∂zkedveltt√© a Civic Type R-t az elm√ļlt 25 √©vben, s ez viszi majd sikerre a leg√ļjabb kivitelt is ‚Äď egy v√©rbeli sportkocsi a vezet√©s szerelmeseinek.

A Civic Type R-t tov√°bbra is n√©gyhengeres, turb√≥felt√∂lt√©sŇĪ, 2,0 literes VTEC erŇĎforr√°s hajtja, de m√©g fejlettebb, kifinomultabb form√°ban ker√ľl az aut√≥ba, m√©ghozz√° megannyi motorsportb√≥l √©rkezŇĎ innov√°ci√≥val hat√©konyabb√° t√©ve. Ez ut√≥bbiak a teljes√≠tm√©nyt, a forgat√≥nyomat√©kot √©s az aut√≥ reakci√≥idej√©t is kedvezŇĎen befoly√°solj√°k, √≠gy m√©g a kifut√≥ Type R kis t√∂megŇĪ Limited Edition v√°ltozat√°t is messze fel√ľlm√ļlja az √ļj nemzed√©k.

A fejlesztŇĎcsapat a turb√≥felt√∂ltŇĎt is √°ttervezte, hogy n√∂velje a hat√©konys√°got. Cs√∂kkentett√©k a turb√≥lap√°tok sz√°m√°t, egyszersmind optimaliz√°lt√°k a felt√∂ltŇĎ m√©ret√©t √©s √°tm√©rŇĎj√©t, hogy m√©g kisebb legyen a szerkezet tehetetlens√©gi nyomat√©ka. Maga a turb√≥h√°z is kompaktabb lett, m√©gis nagyobb levegŇĎmennyis√©get biztos√≠t a motornak, √©s gyorsabban reag√°l a g√°zad√°sokra is.

Az egyenes vonal√ļ kipufog√≥rendszer j√≥volt√°b√≥l a kipufog√≥g√°z √°raml√°sa 13%-kal kedvezŇĎbb a kor√°bbi Civic Type R-hez viszony√≠tva, nem mellesleg kisebb lett az ellennyom√°s, √≠gy a cs√ļcsteljes√≠tm√©ny is nŇĎtt. A rendszer h√°rom kimenŇĎcsŇĎvel ell√°tott h√°ts√≥ dobban √©r v√©get, amelyben akt√≠v szelep kapott helyet, hogy m√©g kedvezŇĎbb legyen a g√°zok √°raml√°sa. Mindemellett a kipufog√≥rendszer hangj√°t is jellegzetesebb√© tett√©k, hogy √°t√ľtŇĎbb legyen a vezetŇĎi √©lm√©ny.

Az √ļj hŇĪtŇĎradi√°tornak √©s a 48%-kal nagyobb l√©gbe√∂mlŇĎnek h√°la a hŇĎm√©rs√©klet-szab√°lyoz√°s is javult, √≠gy optim√°lisabb a hŇĪt√©s, illetve a hajt√°sl√°nc mŇĪk√∂d√©se nagy terhel√©sn√©l. Nem maradt √©rintetlen√ľl a motor levegŇĎcsatorn√°ja sem: az √ļj cs√∂vek √°tm√©rŇĎje 10%-kal nagyobb, teh√°t m√©g t√∂bb oxig√©n juthat az erŇĎforr√°sba.

A Honda m√©rn√∂kei sokat dolgoztak a motorvez√©rlŇĎ rendszeren is, hogy optim√°lisabb legyen a gy√ļjt√°st√©rk√©p, valamint a szelepnyit√°si idŇĎ szab√°lyoz√°sa, √©s azonnal reag√°ljon a motor a g√°zped√°l√°ll√°s v√°ltoz√°saira gyors√≠t√°s k√∂zben.

A m√≥dos√≠t√°sok eredm√©nyek√©nt a Civic Type R nagyobb teljes√≠tm√©nyt ad le magas fordulatsz√°mon, ugyanakkor kevesebbet fogyaszt az als√≥ fordulatsz√°m-r√©gi√≥ban, √©s a kateg√≥ria legjobb teljes√≠tm√©ny/t√∂meg ar√°ny√°val b√ľszk√©lkedhet. A 329 LE-s cs√ļcsteljes√≠tm√©nyt 6500-as percenk√©nti fordulatsz√°mn√°l adja le az erŇĎforr√°s, m√≠g a 420 Nm-es legnagyobb forgat√≥nyomat√©kot 2200-t√≥l 4000-ig akn√°zhatja ki a pil√≥ta. A legmagasabb fordulatsz√°m el√©ri a 7000 f./percet. Igen meggyŇĎzŇĎek a menetteljes√≠tm√©nyekre vonatkoz√≥ adatok is, hiszen 5,4 m√°sodperc alatt gyors√≠t √°ll√≥ helyzetbŇĎl 100 km/√≥r√°ra √©s 275 km/h a v√©gsebess√©ge.

A kimagasl√≥ menetteljes√≠tm√©nyek el√©r√©s√©t a tov√°bbfejlesztett, hatfokozat√ļ, k√©zi kapcsol√°s√ļ v√°lt√≥ is elŇĎseg√≠ti, m√°r csak az√©rt is, mert √ļj konstrukci√≥j√°b√≥l fakad√≥an l√°gyabban kapcsolhat√≥ak a fokozatok √©s kisebb erŇĎ sz√ľks√©ges a v√°lt√≥kar mozgat√°s√°hoz. Tov√°bbi √©rdekess√©g, hogy √ļj, a kor√°bbin√°l 18% kal k√∂nnyebb lendkereket szereltek be, mi√°ltal a VTEC Turbo motor tehetetlens√©gi nyomat√©ka 25%-kal esett, √©s m√©g k√∂zvetlenebb√© v√°lt az egys√©g.

A visszakapcsol√°sokat seg√≠tŇĎ, automatikusan ‚Äěg√°zfr√∂ccs√∂t ad√≥‚ÄĚ fordulatsz√°m-szab√°lyoz√≥ rendszer szint√©n kifinomultabb lett, ebbŇĎl kifoly√≥lag kedvezŇĎbb a kerekekre jut√≥ terhel√©s eloszl√°sa a kanyarok bej√°rat√°n√°l. K√ľl√∂n√∂sk√©ppen figyeltek r√°, hogy k√∂nnyŇĪ legyen visszakapcsolni kettesbŇĎl egyes fokozatba. A nagy merevs√©gŇĪ v√°lt√≥h√°zhoz ugyancsak nagy merevs√©gŇĪ v√°lt√≥kapcsol√≥ kart t√°rs√≠tottak, r√°ad√°sul optimaliz√°lt√°k a v√°lt√≥kulissza mint√°zat√°t √©s egyedi, Type R-specifikus v√°lt√≥rudazatot dolgoztak ki, hogy m√©g kifinomultabbak lehessenek a kapcsol√°sok. A kifinomult v√°lt√°sokat szolg√°lj√°k a kapcsol√≥szerkezetben haszn√°lt √ļj, optimaliz√°lt erejŇĪ rug√≥k is.

B√°r ez minden idŇĎk legerŇĎsebb Honda Civic Type R-je, a k√°rosanyag-kibocs√°t√°s √©s az √ľzemanyag-fogyaszt√°st is alacsonyabb, mint eddig. A sz√©ndioxid-emisszi√≥ mind√∂ssze 186 g/km, √©s az √ľzemanyag-fogyaszt√°s is elk√©pesztŇĎen visszafogott, csup√°n 8,2 liter/100 km (WLTP szabv√°ny szerint).

Kis t√∂megŇĪ, merev karossz√©ria a mag√°val ragad√≥ teljes√≠tm√©ny√©rt

Az √ļj Honda Civic tervez√©sekor arra t√∂rekedtek a jap√°n v√°llalat munkat√°rsai, hogy a karossz√©ria, a korm√°nymŇĪ √©s a fut√≥mŇĪrendszer egyar√°nt a legmagasabb sz√≠nvonalon √°lljon, s ne csak teljes√≠tm√©ny√©vel √©s k√∂zvetlens√©g√©vel var√°zsolja el pil√≥t√°j√°t a modell, hanem pontos visszajelz√©seivel is. A korm√°nyz√°sra, illetve a kerekektŇĎl √©rkezŇĎ visszajelz√©sekre egyar√°nt k√©nyesen figyeltek, hogy m√©g k√∂zelebbi kapcsolat alakulhasson ki a j√°rmŇĪ √©s a vezetŇĎ k√∂z√∂tt.

JelentŇĎs k√ľl√∂nbs√©g az elŇĎdh√∂z viszony√≠tva, hogy 35 mm-rel hosszabb a tengelyt√°v, √©s a multilink h√°ts√≥ fut√≥mŇĪ j√≥val sz√©lesebb nyomt√°vval rendelkezik az alapot ad√≥ Civichez k√©pest, hogy stabilabb legyen az aut√≥ a kanyarv√©telek sor√°n. A fejleszt√©si folyamat szerves r√©sze volt a tesztel√©s, a m√©rn√∂k√∂k sok-sok kilom√©tert tettek meg aut√≥p√°ly√°n, illetve a N√ľrburgringen.

A dupla f√ľggŇĎcsapszeges elsŇĎ felf√ľggeszt√©snek k√∂sz√∂nhetŇĎen minim√°lis hajt√°si befoly√°s √©ri az elsŇĎ kerekeket, √©s mivel az als√≥ lengŇĎkarokat √°tform√°lt√°k, illetve merevebb√© tett√©k, siker√ľlt 16%-kal n√∂velni a felf√ľggeszt√©s oldalir√°ny√ļ, ker√©kdŇĎl√©st befoly√°sol√≥ merevs√©g√©t. Az √ļj, finom√≠tott geometria r√©v√©n 265/30 R19 Michelin Pilot Sport 4S abroncsokat kaphatott a Type R, √≠gy k√∂nnyebben √©s biztons√°gosabban haszn√°lhat√≥ ki a megn√∂vekedett motornyomat√©k.

Szint√©n tov√°bbfejlesztett v√°ltozatban ker√ľlt √°t az elŇĎdmodellbŇĎl az adapt√≠v leng√©scsillap√≠t√≥-rendszer. Az √ļj vez√©rlŇĎprogram j√≥volt√°b√≥l kisebb a b√≥lint√°si √©s az oldaldŇĎl√©si hajlam.

Tov√°bb javult a Civic ‚Äď eddig is h√≠resen kiv√°l√≥ ‚Äď kanyarstabilit√°sa, ami nem meglepŇĎ, hiszen a karossz√©ria h√°ts√≥ r√©sz√©nek merevs√©ge 15%-kal nŇĎtt a kifut√≥ nemzed√©khez k√©pest. A merevebb kocsitest √©rdek√©ben jelentŇĎsen n√∂velt√©k a szerkezeti ragaszt√≥ haszn√°lat√°t a ny√ļlv√°nyok, illetve a lemezek illeszt√©s√©n√©l. Eg√©szen pontosan 3,8-szor t√∂bb k√∂tŇĎanyagot haszn√°lnak fel a gy√°rt√°shoz, mint eddig, egyebek mellett a tŇĪzfaln√°l, az ajt√≥ny√≠l√°sokn√°l √©s a h√°ts√≥ fut√≥mŇĪ-bek√∂t√©si pontokn√°l is nagy mennyis√©gben alkalmazz√°k.

A ragaszt√≥ haszn√°lata nemcsak a karossz√©riamerevs√©g szempontj√°b√≥l fontos, hanem a s√ļlycs√∂kkent√©s miatt is. T√©rnyer√©se j√≥l mutatja, hogy a m√©rn√∂k√∂k mindent bevetettek a lehetŇĎ legkisebb t√∂meg el√©r√©se √©rdek√©ben. Az √ļj, alum√≠nium motorh√°ztetŇĎ 43%-kal k√∂nnyebb a kor√°bban alkalmazott, ac√©lb√≥l k√©sz√ľlŇĎ v√°ltozatn√°l, a csomagt√©rajt√≥ t√∂mege pedig 20%-kal cs√∂kkent, ugyanis ac√©l helyett imm√°ron mŇĪgyanta szolg√°l alapj√°ul. A kis t√∂megŇĪ anyagokb√≥l √©s a tov√°bbfejlesztett ny√ļlv√°nyrendszerbŇĎl k√∂nnyŇĪ, √°mde rendk√≠v√ľl merev karossz√©ria √°ll √∂ssze.

A biztons√°gos √©s hat√©kony lass√≠t√°sr√≥l friss√≠tett Brembo f√©krendszer gondoskodik, amelyet √ļj f√©kcs√∂vekkel √©s szint√©n √ļj, mechanikus fŇĎf√©khengerrel l√°ttak el a szakemberek. Ezek gyorsabb hŇĎlead√°st tesznek lehetŇĎv√©, √©s nagyban hozz√°j√°rulnak az egyenletesen fel√©p√ľlŇĎ f√©khat√°shoz, valamint a f√©kerŇĎ k√∂nnyŇĪ, prec√≠z adagolhat√≥s√°g√°hoz. A k√©t r√©szbŇĎl √∂ssze√°ll√≥, √ļsz√≥√°gyaz√°s√ļ t√°rcs√°k az elŇĎzŇĎ Type R-ben m√°r bizony√≠tott√°k, hogy milyen kiv√°l√≥ f√©kteljes√≠tm√©nyt ny√ļjtanak, √≠gy az √ļj nemzed√©kbe is √°tker√ľlhettek.

Addiktív kormányzás

A Type R korm√°nymŇĪv√©nek kidolgoz√°sakor mindent bevetettek a m√©rn√∂k√∂k, hogy a lehetŇĎ legkifinomultabban vezethetŇĎ lehessen az aut√≥, a pil√≥t√°nak pedig csak a lehetŇĎ legkevesebb korrig√°l√≥mozdulatot kelljen tennie. Ezt a c√©lt szem elŇĎtt tartva sz√°mos ponton m√≥dos√≠tottak a rendszeren. A korm√°nyoszlopban ezent√ļl h√≥nolt, merevebb √©s nagyobb √©lettartam√ļ csap√°gyak teljes√≠tenek szolg√°latot, √©s nagy merevs√©gŇĪ anyagb√≥l k√©sz√ľlnek a g√∂mbfejek is. Eml√≠t√©st √©rdemel az is, hogy a k√∂ztes rudazat cs√ļsz√≥r√©sze fogaz√°st kapott, hogy m√©g hat√°rozottabb legyen a kapcsol√≥d√°s.

√Ātprogramozt√°k az elektronikus szervokorm√°ny vez√©rlŇĎegys√©g√©t is, √≠gy nagyobb √°tm√©rŇĎjŇĪ, 60%-kal merevebb torzi√≥s r√©sz ker√ľlhetett a korm√°nyr√ļdba √©s nagyobb merevs√©gŇĪ korm√°ny-√∂sszek√∂tŇĎrudakat √©p√≠thettek be. Ez ut√≥bbiak rendk√≠v√ľl fontosak, hiszen merevs√©g√ľknek k√∂sz√∂nhetŇĎen nagy terhel√©sn√©l sem hajlanak meg sz√°mottevŇĎen, teh√°t a kerekek gyorsabban reag√°lnak a korm√°nymozdulatokra √©s pontosabb visszajelz√©seket kaphat a vezetŇĎ.

A szervomotor mŇĪk√∂d√©s√©t szab√°lyoz√≥ Motor Control Unit (MCU) azonos a Civic e:HEV-√©vel, de a szoftvert a Type R-re szabt√°k, hogy k√∂z√©p√°ll√°sban √©s elford√≠tott helyzetben egyar√°nt gyorsabbak legyenek a korm√°nyreakci√≥k, √©s a teljes korm√°nyelfordul√°si tartom√°nyban line√°ris √©rzetet ny√ļjtson a korm√°nymŇĪ.

Típusspecifikus Michelin abroncsok

Annak √©rdek√©ben, hogy a lehetŇĎ legnagyobb teljes√≠tm√©nyt lehessen kihozni az elsŇĎker√©k-hajt√°s√ļ, orrmotoros j√°rmŇĪvekbŇĎl, a Honda √©s a Michelin k√∂z√∂s munk√°ba kezdett, s kidolgozott egy olyan abroncsalapanyag-kever√©ket, ami k√©pes elviselni az elsŇĎ kerekekre jut√≥ rendk√≠v√ľli terhel√©st.

A legfŇĎbb c√©l az volt, hogy a k√∂peny igaz√°n nagy erŇĎhat√°sokn√°l is stabil maradjon, valamint k√©pes legyen az √ļtra vinni a Type R teljes√≠tm√©ny√©t √©s igazodjon a Honda k√ľl√∂nleges modellj√©nek karakterisztik√°j√°hoz. Ennek jegy√©ben 265 mm-re n√∂velt√©k a fut√≥fel√ľlet sz√©less√©g√©t, √©s k√ľl√∂n-k√ľl√∂n alapanyagot √°ll√≠tottak √∂ssze a mint√°zat minden egyes r√©sz√©hez.

A Michelin szakemberei √°ltal ki√∂tl√∂tt C3M gy√°rt√°si folyamattal jelentŇĎs fejlŇĎd√©st siker√ľlt el√©rni a sz√°raz fel√ľletŇĪ tapad√°st illetŇĎen, m√©ghozz√° an√©lk√ľl, hogy a nedves aszfalton ny√ļjtott teljes√≠tm√©ny vagy az √©lettartam visszaesett volna.

Az √ļj abroncsok m√°sik √©rdekess√©ge, hogy a belsŇĎ √∂vszerkezet √©s a fut√≥fel√ľlet k√∂z√∂tti t√°vols√°g cs√∂kkent, az √∂vek elhelyez√©se pedig a mint√°zathoz igazodik, √≠gy biztosabb az elmozdul√°sra k√©pes mint√°zati elemek tart√°sa.

Biztonságos karosszériaszerkezet

A Civic Type R ultramodern karossz√©riaszerkezete megegyezik az alapkivitel√©vel. √öj ny√ļlv√°nyai a front√°lis, a r√°fut√°sos √©s az oldalir√°ny√ļ √ľtk√∂z√©sekn√©l egyar√°nt nagyobb v√©delmet garant√°lnak, √≠gy a passz√≠v biztons√°g jelentŇĎsen nŇĎtt.

Ezt csavarod√°si √©s hajl√≠t√°si merevs√©get fokoz√≥, √∂sszetett ny√ļlv√°nyrendszerrel √©rt√©k el a m√©rn√∂k√∂k, melynek r√©sze az aut√≥ orr√°ban elhelyezett, erŇĎs, gyŇĪrŇĪ alak√ļ v√°z is, ami a teljes elsŇĎ traktust j√≥val massz√≠vabb√° teszi. Hasonl√≥ gyŇĪrŇĪt figyelhet√ľnk meg a h√°ts√≥ r√©szen is, m√©ghozz√° egy m√°sodlagos gyŇĪrŇĪvel, ami a h√°ts√≥ kocsiszekr√©nyt futja k√∂rbe. Az elsŇĎ-h√°ts√≥ gyŇĪrŇĪt rendk√≠v√ľli merevs√©gŇĪ, padl√≥ alatt elhelyezett v√°zszerkezet k√∂ti √∂ssze, m√©ghozz√° √ļn. tompailleszt√©ssel, a padl√≥lemez k√∂z√©pr√©sz√©n kialak√≠tott alag√ļtban. A merevebb kocsitest nemcsak a menetdinamik√°ra van j√≥ hat√°ssal, hanem az NVH-√©rt√©kre (ti. zaj, vibr√°ci√≥ √©s nyerss√©g) is, √©s nagy elŇĎnye, hogy egy esetleges √ľtk√∂z√©s sor√°n kev√©sb√© gyŇĪrŇĎdik √∂ssze a padl√≥lemez.

Az √ļj nemzed√©kn√©l megerŇĎs√≠tett√©k az ajt√≥kat √©s a h√°ts√≥ ker√©kj√°ratokat, hogy a kocsitest ellen√°ll√≥bb legyen az oldalir√°ny√ļ √ľtk√∂z√©sekn√©l, tov√°bb√° fokozt√°k az elsŇĎ l√∂kh√°r√≠t√≥t tart√≥ konzolok energiaelnyelŇĎ k√©pess√©g√©t, hogy cs√∂kkents√©k a gyalogos t√©rd- √©s l√°bs√©r√ľl√©s es√©ly√©t egy esetleges g√°zol√°sn√°l.

Az √ļj Civic Type R utasait imm√°ron 8 l√©gzs√°k v√©di, mivel az elsŇĎ, a h√°ts√≥ √©s az oldals√≥ l√©gzs√°kok mellett elsŇĎ t√©rdl√©gzs√°kokat √©s is tartalmaz az alap√°r, sŇĎt a k√©t elsŇĎ √ľl√©s k√∂z√© is ker√ľlt egy l√©gzs√°k.

Menetbiztonsági eszközök

A vadonat√ļj Civic Type R a korszerŇĪ menetbiztons√°gi eszk√∂z√∂ket mag√°ban foglal√≥, kateg√≥riaelsŇĎ k√©pess√©gekkel b√ľszk√©lkedŇĎ Honda SENSING‚ĄĘ csomagot is megkapta. Ezzel √ļjabb fontos l√©p√©st tett a Honda, s m√©g k√∂zelebb ker√ľlt c√©lj√°hoz, hogy a Honda aut√≥k √©s motorker√©kp√°rok 2050-ben m√°r k√©pesek legyenek minden (!) hal√°los balesetet elker√ľlni.

Az √ļj Civicben bemutatott, ultrahangos √©rz√©kelŇĎk a hanghull√°mok visszaverŇĎd√©s√©t figyelik, √≠gy k√©pesek nem f√©mbŇĎl k√©sz√ľlt t√°rgyak, p√©ld√°ul √ľvegek, falak √©szlel√©s√©re is. Szint√©n √ļj az elsŇĎ kamera, amelynek lencs√©je 100ňö-os l√°t√≥mezŇĎben figyeli az aut√≥ elŇĎtt zajl√≥ esem√©nyeket, s mivel √ļj felismerŇĎszoftvert √≠rtak hozz√°, a gyalogosokat, az √ļtburkolati jeleket, az √ļtp√°lya sz√©leit √©s a motorosokat-ker√©kp√°rosokat is k√∂nnyed√©n k√©pes azonos√≠tani.

Szint√©n √ļj a nagy sebess√©gŇĪ felismer√©s√©rt √©s ir√°ny√≠t√°s√©rt felelŇĎs processzor, ez√°ltal a Honda SENSING‚ĄĘ s√∂t√©tben √©s vil√°gosban egyar√°nt hamarabb √©s pontosabban azonos√≠tja a t√°rgyakat √©s a gyalogosokat, mint a hagyom√°nyos, millim√©teres radarrendszerek.

A Honda SENSING‚ĄĘ az al√°bbi menetbiztons√°gi eszk√∂z√∂ket tartalmazza:

  • Front√°lis/R√°fut√°sos √útk√∂z√©sre FigyelmeztetŇĎ Rendszer
  • √útk√∂z√©si Erej√©t Cs√∂kkentŇĎ F√©krendszer (CMBS)
  • Kitolat√°st Seg√≠tŇĎ Rendszer (Cross Traffic Monitor, CTM)
  • Holtt√©rfigyelŇĎ Rendszer
  • S√°vtart√≥ Asszisztens (LKAS)
  • √ötelhagy√°s Es√©ly√©t M√©rs√©kelŇĎ Rendszer
  • Adapt√≠v Sebess√©gr√∂gz√≠tŇĎ (ACC)
  • K√∂z√ļti JelzŇĎt√°bla FelismerŇĎ Rendszer
  • Automatikus T√°vols√°gi F√©nysz√≥r√≥

5. Honda Log R 2.0: teljes√≠tm√©nyorient√°lt, val√≥s idejŇĪ adatgyŇĪjt√©s[1]

  • Az egyed√ľl√°ll√≥ adatgyŇĪjt√©si √©s pontoz√°si rendszer k√∂z√ļton √©s versenyp√°ly√°n egyar√°nt lehetŇĎs√©get ad a vezetŇĎi teljes√≠tm√©ny azonnali √©rt√©kel√©s√©re
  • Az innovat√≠v pontoz√°si rendszer alapj√°t a Honda K+F √°ltal kidolgozott √©rt√©kel√©si algoritmus adja
  • Az adatok az aut√≥ fed√©lzeti rendszer√©vel vagy az Log R okostelefon-alkalmaz√°ssal nyerhetŇĎk ki
  • Az okostelefon-alkalmaz√°s felhaszn√°l√≥i nemcsak megtekinthetik az adatokat, hanem meg is oszthatj√°k azokat a t√∂bbi Type R-tulajdonossal

Az √ļj Civic Type R fejleszt√©sekor a fŇĎ c√©lkitŇĪz√©sek k√∂z√∂tt szerepelt, hogy az elektronikai rendszer ‚Äď k√∂nnyen √©rtelmezhetŇĎ form√°ban megjelen√≠tett ‚Äď menetadatokkal seg√≠tse a pil√≥t√°t vezetŇĎi tud√°s√°nak fejleszt√©s√©ben k√∂z√ļton √©s versenyp√°ly√°n. Ennek legfŇĎbb eszk√∂ze a meg√ļjult Honda Log R 2.0 alkalmaz√°s, ami most m√°r az infotainment rendszer szerves r√©sze, √©s vezet√©k n√©lk√ľl is k√©pes kapcsol√≥dni az okostelefonokhoz, teh√°t egyszerŇĪ √©s stabil a kommunik√°ci√≥. A friss szoftver egyebek mellett √ļj k√©pernyŇĎm√≥dokkal √©s grafik√°kkal seg√≠t a sofŇĎrnek teljes√≠tm√©ny√©nek ki√©rt√©kel√©s√©ben, az adatokat pedig a telefon √©s az infotainment rendszer k√©pernyŇĎj√©n egyar√°nt k√©pes megjelen√≠teni.

Az elemz√©s rendk√≠v√ľl pontos, ugyanis a rendszer folyamatosan kapja az inform√°ci√≥kat a j√°rmŇĪ szenzorait√≥l, √©s a pontos d√°tummal, valamint idŇĎponttal egy√ľtt t√°rolja el a k√ľl√∂nf√©le √©rt√©keket az adatb√°zisban. A Honda Log R 2.0 alkalmaz√°s felhaszn√°l√≥i Teljes√≠tm√©nymonitor vagy Pontoz√°s √ľzemm√≥dot v√°laszthatnak.

ElŇĎbbi 12-f√©le j√°rmŇĪinform√°ci√≥t k√©pes a vezetŇĎ el√© t√°rni (pl. motor-, hŇĪtŇĎfolyad√©k- √©s olajhŇĎm√©rs√©klet, korm√°nysz√∂g- √©s g√°zped√°l√°ll√°s, f√©kfolyad√©knyom√°s, sodr√≥d√°s m√©rt√©ke), s maga a pil√≥ta d√∂ntheti el, hogy melyek legyenek ezek. Mindemellett azt is el√°rulja, hogy mik√©nt ir√°ny√≠totta a vezetŇĎ az aut√≥t √©s hogyan viselkedett a j√°rmŇĪ.

A Honda Log R 2.0 egyik √ļjdons√°ga a digit√°lis abroncss√ļrl√≥d√°si k√∂r funkci√≥, azaz sz√≥ szerint k√©pet ad az abroncsok tapad√°s√°r√≥l. A rendszer kisz√°molja √©s megmutatja, hogy az egyes gumikn√°l mekkora a tapad√°si erŇĎ √©rhetŇĎ el az adott pillanatban, sŇĎt arr√≥l is t√°j√©koztatja a vezetŇĎt, hogy milyen nagys√°g√ļ hossz- √©s oldalir√°ny√ļ erŇĎk hatnak √©ppen a k√∂penyekre. A sz√°m√≠t√°sok alapj√°t a gyorsul√°s √©s az aktu√°lis abroncsterhel√©s adja, s term√©szetesen val√≥s idejŇĪek a kijelzŇĎn is megjelenŇĎ kalkul√°ci√≥k.

A Pontoz√°si funkci√≥t az√©rt alkott√°k meg, hogy a pil√≥t√°k ut√≥lag ki√©rt√©kelhess√©k vezetŇĎi teljes√≠tm√©ny√ľket, s ez√°ltal tov√°bb csiszolhass√°k tud√°sukat. E k√ľl√∂nleges alkalmaz√°s tov√°bbi k√©t alfunkci√≥t foglal mag√°ban: az Automatikus pontoz√°st √©s az Adatr√∂gz√≠t√©st. ElŇĎbbi k√∂z√ļton, h√©tk√∂znapi helyzetekben √©rt√©keli a j√°rmŇĪvezetŇĎi teljes√≠tm√©nyt, ut√≥bbi pedig p√°ly√°n r√∂gz√≠ti √©s analiz√°lja az √©rt√©keket.

Az¬†Automatikus pontoz√°s¬†mindig mŇĪk√∂dik, ha a Honda Log R 2.0 alkalmaz√°s akt√≠v. Figyeli, hogy a vezetŇĎ mik√©nt gyors√≠t, lass√≠t, kanyarodik, illetve halad egyenesen, √©s mindegyiket k√ľl√∂n-k√ľl√∂n, majd egy√ľttv√©ve is pontozza. A m√©r√©seket a Honda K+F k√∂zpontj√°nak adatb√°zis√°ban szereplŇĎ referencia√©rt√©kekkel vetik √∂ssze a szoftver algoritmusai, √≠gy val√≥ban k√©pes igaz√°n hasznos tan√°csokkal szolg√°lni a sofŇĎrnek. Hogy a fejlŇĎd√©s nyomon k√∂vethetŇĎ legyen, a felhaszn√°l√≥ megfigyelheti, mik√©nt v√°ltozott vezet√©si st√≠lusa az idŇĎk sor√°n, s mely ter√ľleteken v√°lt jobb√°. Az Automatikus pontoz√°s a h√©tk√∂znapi k√∂zleked√©s sor√°n is seg√≠t kifinomultabb√° √©s hat√©konyabb√° tenni a j√°rmŇĪ kezel√©s√©t.

Adatr√∂gz√≠tŇĎ √ľzemm√≥dban¬†a gyorsul√°sra, a f√©kez√©sre √©s a kanyarokban fell√©pŇĎ G-erŇĎre vonatkoz√≥ sz√°mokat jegyzi fel a rendszer, m√©ghozz√° a GPS biztos√≠totta helyadatokkal egy√ľtt, √≠gy pontosan l√°that√≥, hogy hol mik√©nt viselkedett az aut√≥. A ki√©rt√©kel√©st sz√≠nk√≥dok is seg√≠tik, √≠gy a felhaszn√°l√≥ l√°thatja, hogy a p√°lya mely pontjain f√©kezett √©s l√©pett a g√°zra. Tov√°bbi j√≥ h√≠r, hogy a GPS a start-, illetve c√©lvonalat is figyeli, a k√∂ridŇĎk pedig elmenthetŇĎek, √≠gy √∂sszehasonl√≠that√≥ak egym√°ssal, √©s a fejlŇĎd√©s is nyomon k√∂vethetŇĎ.

A visszajelz√©seket ‚Äď az Adatr√∂gz√≠t√©s funkci√≥ r√©sz√©t k√©pezŇĎ ‚Äď innovat√≠v pontoz√°si rendszer biztos√≠tja, ezek alapj√°n a pil√≥ta l√°thatja, hogy mely ter√ľleteken van lehetŇĎs√©ge fejlŇĎd√©sre. Ha minden szempontb√≥l a maximumot ny√ļjtja, k√∂r√∂nk√©nt 100 teljes√≠tm√©nyalap√ļ pontot szerezhet. A Honda K+F szakemberei √°ltal kidolgozott rendszer ‚Äď elŇĎre meghat√°rozott szempontokat, illetve √©rt√©keket figyelembe v√©ve ‚Äď C, B, A, S √©s S+ kateg√≥ri√°ba sorolja a vezetŇĎt, val√≥di, professzion√°lis seg√≠ts√©get ny√ļjtva a pil√≥t√°knak a tanul√°sban.

Ugyancsak a Type R √©s a pil√≥ta versenyp√°ly√°n ny√ļjtott teljes√≠tm√©ny√©t hivatott fokozni a Honda Log R 2.0 stopper√≥r√°ja, ami m√©ri, egyszersmind elt√°rolja a k√∂ridŇĎket. A¬†VS √ľzemm√≥dot¬†az√©rt hozt√°k l√©tre, hogy a vezetŇĎ √∂sszehasonl√≠thassa az elmentett param√©tereket √©s p√°lyarekordokat, haszn√°lat√°hoz term√©szetesen aktiv√°lni kell az Adatr√∂gz√≠t√©s funkci√≥t.

Az Automatikus pontoz√°s √©s az Adatr√∂gz√≠t√©s funkci√≥ √°ltal gyŇĪjt√∂tt adatokat nemcsak a j√°rmŇĪ t√°rol√≥egys√©g√©be t√∂lti fel a rendszer, hanem a k√∂zponti szerverre is, ahol b√°rmikor el√©rhetŇĎek okostelefon, illetve a Honda Log R 2.0 alkalmaz√°s seg√≠ts√©g√©vel. A Honda Log R 2.0 tov√°bbi √ļjdons√°ga, hogy k√©pes az okostelefont fed√©lzeti kamerak√©nt haszn√°lni, sŇĎt a r√∂gz√≠tett adatokat t√°rs√≠tja a felv√©telekhez, bele√©rtve a k√∂r√∂k sz√°m√°t, a k√∂ridŇĎket, az aktu√°lis sebess√©get √©s fordulatsz√°mot, az abroncsok tapad√°s√°t √©s a neh√©zs√©gi erŇĎt. Mindezt egyszerŇĪ, letisztult, k√∂nnyen olvashat√≥ √©s √©rtelmezhetŇĎ form√°ban.

Az alkalmaz√°s az App Store-b√≥l √©s a Google Play √°ruh√°zb√≥l szabadon let√∂lthetŇĎ , √≠gy b√°rmikor elemezhetŇĎek az adatok, m√©g akkor is, ha a pil√≥ta √©ppen t√°vol van aut√≥j√°t√≥l.

6. Személyre szabható Type R-élmény 

  • A Civic Type R t√∂rt√©net√©ben elŇĎsz√∂r¬†Individual¬†√ľzemm√≥dot is felk√≠n√°l a fed√©lzeti rendszer
  • A be√°ll√≠t√°sok a motorkarakterisztik√°ra, a korm√°nyz√°sra, a felf√ľggeszt√©sre √©s a kipufog√≥hangra is hat√°ssal vannak
  • H√°rom gy√°rilag programozott menet√ľzemm√≥d: Comfort, Sport √©s +R
  • A +R √ľzemm√≥d a p√°lyahaszn√°latot t√°mogatja, hogy a lehetŇĎ legextr√©mebb legyen a teljes√≠tm√©ny

Hogy a Civic Type R ny√ļjtotta p√°ratlan √©lm√©nyt ‚Äď tapasztalatt√≥l √©s felk√©sz√ľlts√©gtŇĎl f√ľggetlen√ľl ‚Äď b√°rki √°t√©lhesse, a Honda m√©g kifinomultabban hangolhat√≥v√° tette az aut√≥ teljes√≠tm√©ny√©t. A fŇĎ √ľzemm√≥dkapcsol√≥t a v√°lt√≥kar mellett helyezt√©k el, ezzel a felhaszn√°l√≥k h√°romf√©le konfigur√°ci√≥ k√∂z√ľl v√°laszthatnak: Comfort, Sport √©s Individual. Az √ľzemm√≥dok k√∂z√∂tti v√°lt√°ssal lehetŇĎs√©ge ny√≠lik a motor, a korm√°nymŇĪ, a felf√ľggeszt√©s, a kipufog√≥hang, a fordulatsz√°m-szab√°lyoz√≥ √©s a teljes√≠tm√©nym√©rŇĎ mŇĪk√∂d√©s√©nek megv√°ltoztat√°s√°ra. A +R √ľzemm√≥d k√ľl√∂n√°ll√≥ gombot kapott, m√©ghozz√° k√∂zvetlen√ľl a fŇĎ √ľzemm√≥dkapcsol√≥ felett.

A rendszer az adapt√≠v leng√©scsillap√≠t√≥k mŇĪk√∂d√©s√©t, a korm√°nyr√°seg√≠t√©s m√©rt√©k√©t, a v√°lt√≥ kapcsol√°si √©rzet√©t, a fordulatsz√°m-szab√°lyoz√≥t √©s a g√°zreakci√≥kat is befoly√°solja, a motor le√°ll√≠t√°s√°n√°l pedig megjegyzi az utols√≥ be√°ll√≠t√°st, teh√°t ind√≠t√°sn√°l nem kell ism√©t kiv√°lasztani a megfelelŇĎ √ľzemm√≥dot.

A l√°gyabb csillap√≠t√°st √©s finomabb korm√°nyreakci√≥kat felk√≠n√°l√≥ Comfort program a magasabb menetkomfort √©s az egyszerŇĪbb h√©tk√∂znapi haszn√°lhat√≥s√°g √©rdek√©ben ker√ľlt be a Civic Type R √ľzemm√≥djai k√∂z√©, rossz minŇĎs√©gŇĪ utakon √©s hossz√ļ aut√≥p√°lya-szakaszok lek√ľzd√©s√©n√©l is ide√°lis.

Sportba kapcsolva kiváló marad a menetkomfort, de gyorsabbá válnak az autó reakciói. Nem olyan lágy, mint a Comfort, és nem is olyan durva, mint a +R.

A legink√°bb teljes√≠tm√©nyorient√°lt, +R n√©vre keresztelt √ľzemm√≥d tov√°bbra is a p√°lyahaszn√°latot t√°mogatja, teh√°t m√©g gyorsabbak a g√°zreakci√≥k √©s m√©g sportosabb, prec√≠zebb ir√°ny√≠t√°st biztos√≠t az Adapt√≠v Leng√©scsillap√≠t√≥ Rendszer. Mindez k√∂zvetlenebb √©s egyenletesebb korm√°ny-, illetve teljes√≠tm√©ny√©rzetet, azaz m√©g ink√°bb mag√°val ragad√≥ vezet√©si √©lm√©nyt jelent a gyakorlatban.

+R √ľzemm√≥dban a Kip√∂rg√©sg√°tl√≥ Rendszer √©s a Menetstabiliz√°l√≥ Rendszer (VSA) teljesen kikapcsolhat√≥, √≠gy szabadon cs√ļszhat, sodr√≥dhat az aut√≥. Ehhez a pil√≥t√°nak nem kell m√°st tennie, csak √∂t m√°sodpercig nyomnia a VSA-gombot, ha a +R √ľzemm√≥d akt√≠v.

Ilyenkor a digit√°lis mŇĪszeregys√©g is k√ľl√∂nleges Type R k√©pernyŇĎre v√°lt, ami a teljes√≠tm√©ny adatokat helyezi elŇĎt√©rbe. A Civic Type R √©s a +R √ľzemm√≥d ny√ļjtotta √©lm√©nyt a motorhangfokoz√≥ rendszer teszi teljess√©.

A Comfort, a Sport √©s a +R √ľzemm√≥d mellett a leg√ļjabb Civic Type R-n√©l √ļgynevezett Individual √ľzemm√≥d is aktiv√°lhat√≥.

Enn√©l a vezetŇĎ maga √°ll√≠thatja be a param√©tereket saj√°t ig√©nyeinek, valamint az idŇĎj√°r√°si √©s √ļtviszonyoknak megfelelŇĎen. Aktiv√°l√°s√°ra ugyanaz a kapcsol√≥ ad lehetŇĎs√©get, amivel a gy√°ri, elŇĎre programozott Comfort √©s Sport program is el√©rhetŇĎ. A vezetŇĎ maga szab√°lyozhatja a g√°zreakci√≥kat, a korm√°ny√©rzetet, a fut√≥mŇĪ-karakterisztik√°t, a motorhangot, a teljes√≠tm√©nym√©rŇĎt √©s a fordulatsz√°m-szab√°lyoz√≥t, a be√°ll√≠t√°sokat pedig term√©szetesen el is mentheti.

7. HAC-E Eredeti Honda Kieg√©sz√≠tŇĎk¬†

  • Megannyi √ļj, gy√°ri tartoz√©kkal hangs√ļlyozhat√≥ ki a Type R karossz√©ri√°j√°nak alacsony √©s sz√©les mivolta
  • Egyedi, t√≠pusspecifikus Type R-kieg√©sz√≠tŇĎkkel szabhat√≥ szem√©lyre a modell
  • D√≠sz√≠tŇĎelemek √©s haszn√°lati √©rt√©ket n√∂velŇĎ kieg√©sz√≠tŇĎk az egyedibb megjelen√©s√©rt √©s a fokozott praktikum√©rt
  • Minden Honda-m√°rkakereskedŇĎn√©l el√©rhetŇĎ, a garancia idŇĎtartama 3 √©v

A vadonat√ļj, 2023-as Honda Civic Type R-hez sz√°mos gy√°ri tartoz√©kot, illetve tartoz√©kcsomagot k√≠n√°l a Honda, amellyel m√©g teljesebb√© tehetŇĎ a modell. A v√°laszt√©k ‚Äď az alacsony, sz√©les √©s sportos megjelen√©shez passzol√≥ ‚Äď eszt√©tikai kieg√©sz√≠tŇĎktŇĎl a haszn√°lati √©rt√©ket n√∂velŇĎ, mindennapos haszn√°latot megk√∂nny√≠tŇĎ tartoz√©kokig terjed.

Csomagok:

Carbon csomag

M√©g szebb, sportosabb √©s praktikusabb lehet a Type R, ha a k√©zzel k√©sz√≠tett, minden elem√©ben sz√©nsz√°las h√°ts√≥ l√©gterelŇĎt, a sz√©nsz√°las k√∂z√©pkonzol-bor√≠t√°st √©s a sz√©nsz√°las ajt√≥k√°rpitbet√©teket mag√°ban foglal√≥ Carbon csomagot is megrendeli a v√°s√°rl√≥.¬†

Hangulatvilágítás csomag (piros)

A belsŇĎ √©s k√ľlsŇĎ vil√°g√≠t√≥elemeket tartalmaz√≥ Hangulatvil√°g√≠t√°s csomag eg√©szen k√ľl√∂nleges megjelen√©ssel ruh√°zza fel Civic Type R-t. Piros f√©ny ter√≠ti be az elsŇĎ l√°bteret √©s az elsŇĎ √ľl√©sek alatti r√©szt, mik√©nt a poh√°rtart√≥t, a k√∂z√©pkonzolt √©s az ajt√≥k√°rpitokat is v√∂r√∂s vil√°g√≠t√≥elemek teszik l√°tv√°nyosabb√°. A sportos, egyben nyugodt hangulatot teremtŇĎ belsŇĎ l√°mp√°k mellett ajt√≥kba √©p√≠tett projektorok is szerepelnek a csomagban. Ezek feh√©r-piros Type R-log√≥t vet√≠tenek a talajra, s√∂t√©tben is garant√°lt teh√°t a k√°pr√°zatos megjelen√©s √©s a biztons√°gos besz√°ll√°shoz sz√ľks√©ges f√©ny.

K√ľl√∂n√°ll√≥ kieg√©sz√≠tŇĎk:

Takaróponyva

Ez a teljes karossz√©ri√°t befedŇĎ, k√ľlt√©ren is haszn√°lhat√≥ takar√≥ponyva meg√≥vja a Type R-t az idŇĎj√°r√°s viszontags√°gait√≥l √©s az UV-sug√°rz√°st√≥l. H√°romr√©tegŇĪ, v√≠z√°ll√≥, egyben szellŇĎzŇĎ konstrukci√≥j√°nak k√∂sz√∂nhetŇĎen praktikus √©s tart√≥s, nem mellesleg sz√©p is, ugyanis Type R-log√≥val d√≠sz√≠ti a gy√°rt√≥. A puha tapint√°s√ļ belsŇĎ r√©teg nem karcolja a karossz√©ri√°t, a t√≠pusspecifikus szab√°s pedig az alapfelszerelts√©gk√©nt k√≠n√°lt √©s az opci√≥s l√©gterelŇĎ sz√°rnnyal egyar√°nt kompatibilis.

Pirosan megvil√°g√≠tott k√ľsz√∂bv√©dŇĎk

A fekete, sz√°lcsiszolt, rozsdamentes ac√©lb√≥l k√©sz√ľlŇĎ k√ľsz√∂bv√©dŇĎket pirosan vil√°g√≠t√≥ Type R-log√≥val dobt√°k fel a m√©rn√∂k√∂k. Ezek a bor√≠t√°sok meg√≥vj√°k az ajt√≥keret als√≥ r√©sz√©t a karcol√°sokt√≥l √©s a horpad√°sokt√≥l. A csomag az elsŇĎ √©s a h√°ts√≥ v√©dŇĎelemeket egyar√°nt mag√°ban foglalja.

Elegance szŇĎnyegek

A tart√≥s, k√°rpittal azonos sz√≠nŇĪ, piros szŇĎnyegek sz√©lein piros, nubukbŇĎr szeg√©s szalad k√∂rbe. Term√©szetesen az elsŇĎ √©s a h√°ts√≥ sorba sz√°nt darabokat is Type R-log√≥ √©kes√≠ti, √≠gy t√∂k√©letesen illenek a piros d√≠sz√≠tŇĎelemekkel dekor√°lt belt√©rhez.

Sz√©nsz√°las l√©gterelŇĎsz√°rny

Az extrak√©nt rendelhetŇĎ, sz√©nsz√°las h√°ts√≥ sz√°rnnyal a v√©gsŇĎkig fokozhat√≥ a Type R extremit√°sa √©s egyedis√©ge. Nemcsak sportosabb form√°j√ļ, mint az alapfelszerelts√©g r√©szek√©nt k√≠n√°lt szpoiler, hanem sz√≠ne is elt√©rŇĎ, ugyanis piros sz√≠nŇĪ sz√©nsz√°lakat szŇĎttek a sz√ľrk√©k k√∂z√©.

Szénszálas betét a középkonzolon

A k√∂z√©pkonzolra sz√°nt, opcion√°lis karbonbor√≠t√°ssal az utast√©r megjelen√©se is extr√©mebb√© tehetŇĎ, k√ľl√∂n√∂sk√©ppen, hogy a Honda szakemberei piros sz√°lakat szŇĎttek a sz√ľrk√©k k√∂z√©.

Sz√©nsz√°las k√ľsz√∂bbor√≠t√°sok

A k√©zzel k√©sz√≠tett, Type R-log√≥val d√≠sz√≠tett, sz√©nsz√°las k√ľsz√∂bv√©dŇĎk meg√≥vj√°k az ajt√≥keret als√≥ r√©sz√©t √©s m√°r az ajt√≥nyit√°s pillanat√°ban m√©ly benyom√°st tesz a belt√©r a szeml√©lŇĎre.

Piros ajtókárpit-világítás

A gy√ļjt√°s r√°ad√°sakor az ajt√≥k√°rpitokat l√°gy, piros hangulatf√©ny vil√°g√≠tja meg. A kilincsekben √©s a zsebekben elhelyezett vil√°g√≠t√≥testek sportosabb hangulatot teremtenek, √©s persze igen hasznosak is.

Piros hangulatvil√°g√≠t√°s az elsŇĎ l√°bterekn√©l √©s az elsŇĎ √ľl√©sek alatt

Az ajt√≥z√°rak old√°s√°t k√∂vetŇĎen sportos, piros f√©ny√°rba borulnak az elsŇĎ l√°bterek √©s az elsŇĎ √ľl√©sek alatti r√©szek. Menet k√∂zben a f√©nyerŇĎss√©g fel√©re cs√∂kken, hogy a vil√°g√≠t√°s ne zavarja a vezetŇĎt.

Piros pohártartó- és középkonzol-világítás

Amint a gy√ļjt√°s √©s a f√©nysz√≥r√≥ bekapcsol, sportos, m√©gis nyugtat√≥, piros hangulatf√©ny vil√°g√≠tja meg a poh√°rtart√≥k alj√°t √©s a k√∂z√©pkonzolon kialak√≠tott t√°rol√≥rekeszt.

¬†Type R-log√≥t vet√≠tŇĎ projektorl√°mpa

Az elsŇĎ ajt√≥k alj√°ba integr√°lt, extrak√©nt rendelhetŇĎ projektoros l√°mp√°k piros-feh√©r Type R-log√≥t vet√≠tenek a talajra, √≠gy m√©g √ľtŇĎsebb a Type R megjelen√©se √©s k√∂nnyebb, biztons√°gosabb a besz√°ll√°s s√∂t√©tben.