HondaNet

Részletesebben a Honda S600-ról

Az S600 minden modern Honda keresztapja.

Nézzük meg részletesen az egyik legismertebb japán autógyártó ékkövét.

A japán autógyártó, a Honda 1948-ban indult, eleinte motorkerékpárok gyártásával és azóta az egyik legikonikusabb és legelismertebb keleti márkává fejlődött. Számos legendás autó jelent meg a Honda gyáraiból ez idő alatt, mint például az S2000, a Civicek sora, vagy az NSX. Az imént említett összes modell– és számos több, mind megérdemlik a saját mélyreható áttekintésüket, de most azért vagyunk itt, hogy valami sokkal különlegesebb történelmi értékről beszéljünk, ami az egyik első Honda jármű volt: az S600. Az S600 a Honda jövőbeni sikereinek útját jelölte meg. Nézzük meg részletesen.

Hogyan jött létre a Honda S600?

A Honda első járműve 1963-ban a T360 nevű mini teherautó volt, és csak néhány hónappal később, az S500, a márka első eredeti autójaként jelent meg.

Felmerülhet benned a kérdés, hogy miért emlegetjük az S600-at az összes Honda elődjeként, ha az S500 volt a keresztapja, ezért elmagyarázzuk. Az S500-ból mindössze 1363 darab készült és került értékesítésre kizárólag a japán piacon, így ezek a korlátozott gyártási számok azt jelentik, hogy nem minősül sorozatgyártású járműnek. Másrészt az S600-ból 11 284 roadster és 1 800 kupé változat készült, és Japánon kívül más piacokon is eladták, így ez a Honda első nemzetközi tömeggyártású járműve.

A Honda megerősítette az S600 külső megjelenését

Az S600 tökéletes volt, nem igazán lehet másképp megfogalmazni. Hasonlóan a kora legtöbb roadster autójához, viszonylag kicsi és vékony alváza volt, amely csak 2 személy befogadására volt elegendő, és bár meglehetősen leegyszerűsített dizájnelemeket használtak, ezek tökéletesen megalapozták, hogy egy gyönyörű és időtlen összkép szülessen. A Honda S600 elöl kör alakú krómozott fényszórót kapott, amelyek a jármű ferde motorháztetőjéből kifelé nyúltak; a hűtőrács és a lökhárító is kicsi volt, és szintén krómozott, csakúgy, mint az oldalsó tükör, amely a vezetőoldali sárvédőn volt elhelyezve.

Az S600 hátulja stílusát tekintve még visszafogottabb volt, meglehetősen szögletes formával és egyszerű lekerekített hátsó lámpával, amelyet egy másik kis krómozott lökhárító egészített ki. Az S600 ritkább kupéváltozatai esetében azonban a dolgok kissé eltérőek voltak; tetejük egészen a lökhárítóig lejtett, így az autó ferdehátúnak tűnt.

A teljesítmény nem volt az S600 erőssége

Ne feledjük, néhány évvel az S600 megjelenése előtt a Honda nem volt más, mint egy motorkerékpár gyártó cég, így nem volt eszközük és technológiájuk teljesen új autómotorok gyártásához. Emiatt végül egy 600cc3-s négyütemű alumínium motort szereltek bele, amelyet úgy alakítottak át, hogy a nagyobb járművön működjön és segítsék a motort a plusz súly mozgatásában. Ez azonban mit sem változtatott azon a tényen, hogy az S600 alapvetően motorkerékpár motorral működött, így 58 lóerőt tett ki.

A sebesség ebből kiindulva természetesen nem vetette szét a kasztnit, viszont a motor alkalmas volt 9000 fölé forogni, mindez kiegészítve a négyfokozatú váltóval mind mai napig megállja a helyét, és kiváló vezetési élményt nyújt.

Most, hogy nagyjából mindent áttekintettünk, amit a Honda első sorozatgyártású járművéről tudni lehet, reméljük, világos, hogy miért tekintik az S600-at a Honda ékkövének, amelyet ma ismerünk és szeretünk. Összehasonlítva más népszerű autógyártó cégekkel, a Honda valójában meglehetősen fiatal, ami még nagyobb elismerést ad nekik abban, hogy sikerült mindent megvalósítaniuk, amire képesek voltak rövid történetük során.