Ne feledjük, néhány évvel az S600 megjelenése előtt a Honda nem volt más, mint egy motorkerékpár gyártó cég, így nem volt eszközük és technológiájuk teljesen új autómotorok gyártásához. Emiatt végül egy 600cc3-s négyütemű alumínium motort szereltek bele, amelyet úgy alakítottak át, hogy a nagyobb járművön működjön és segítsék a motort a plusz súly mozgatásában. Ez azonban mit sem változtatott azon a tényen, hogy az S600 alapvetően motorkerékpár motorral működött, így 58 lóerőt tett ki.
A sebesség ebből kiindulva természetesen nem vetette szét a kasztnit, viszont a motor alkalmas volt 9000 fölé forogni, mindez kiegészítve a négyfokozatú váltóval mind mai napig megállja a helyét, és kiváló vezetési élményt nyújt.
Most, hogy nagyjából mindent áttekintettünk, amit a Honda első sorozatgyártású járművéről tudni lehet, reméljük, világos, hogy miért tekintik az S600-at a Honda ékkövének, amelyet ma ismerünk és szeretünk. Összehasonlítva más népszerű autógyártó cégekkel, a Honda valójában meglehetősen fiatal, ami még nagyobb elismerést ad nekik abban, hogy sikerült mindent megvalósítaniuk, amire képesek voltak rövid történetük során.