Vállalat

"Az a mérnök, akinek a keze közül olyan termék kerül ki, amely jobbá teszi a világot, a tisztesség és becsületesség embere."

Alapítónk, Soichiro Honda

A világ top 20 márkája közé tartozó Honda széles termékpalettával büszkélkedhet. Ide tartoznak a személyautók, a motorkerékpárok, a kisgépek (csónakmotorok, generátorok, fűnyírók, kvadok), továbbá a repülőgépek is. A vállalat az első japán gyártóként alapította meg luxusmárkáját, az Acurát 1986-ban.

 

 

2017 Honda Civic Hatchback 01

A Honda Motor Co., Ltd.közzétette autógyártási jelentését a 2017-es naptári évre vonatkozóan.

A termelés Japánban két év után először csökkent. A Japánon kívüli régiók immáron a hatodik egymást követő éve termeltek többet, új rekordot állítva 2017-re vonatkozóan. Ebbe beletartozik Ázsia és Kína kimagasló teljesítménye.

A teljes világpiaci termelés zsinórban a hatodik éve növekedett, új rekordot állítva a 2017-es naptári esztendőre vonatkozóan.

A Honda Motor Co. új elnöke, Takahiro Hachigo célja a gyengélkedő gyártó felrázása érdekesebb autók tervezésével, egyértelmű számszerű célok teljesítésével és a globális gyártási kapacitás maximális kihasználásával.

A hivatalába lépése óta számított első sajtókonferenciáján Hachigo elmondta, a Honda nyitottabb lesz a rivális autógyártók közti szövetségre annak érdekében, hogy felgyorsítsák a költséghatékony és  következő generációs technológiák kifejlesztését.

Új Hondát tervezek létrehozni” – mondta Hachigo a riportereknek a vállalat központjában. Hozzátette, elődje évi 6 milliós autóértékesítési célját 2017-ig nem fogja követni. “A számokra való koncentrálás helyett fontosabb olyan termékekkel előrukkolni, amelyek álmokat váltanak valóra és kielégítik vásárlóink igényeit” – mondta. “Innovatív termékek fejlesztésére fogunk koncentrálni.”

Takahiro Hachigo ismertette a vállalat terveit a jövőt illetően. A legfontosabb szempont az egyedi termékek gyártása, amelyek a Hondához hű vagy új vásárlók igényeinek egyaránt megfelelnek.

Néhány belpiacos modell - mint például Észak-Amerikában a Pilot vagy Indiában a Brio - a sajátos igények és körülmények miatt továbbra is a kínálat részét fogja képzeni, ugyanakkor a kulcsfontosságú változatok, mint az Accord, a Civic, a CR-V, a Fit és a HR-V lesznek a cég húzótermékei a jövőben is az autós vonalon.

Az elnök a piaci igényeknek megfelelően újragondolná a Japán-Európa, Japán-USA szállítási és gyártási kapcsolatokat. A CR-V kanadai gyártása előnyös a nagy észak-amerikai kereslet miatt, ugyanakkor Európába már nehezebb szállítani innen - ugyanez a helyzet a HR-V-vel Mexikóban. Hachigo rugalmas termelést képzel el Japánon belül, amely gyorsan képes alkalmazkodni a legfontosabb és kisebb piacok változásához egyaránt. Éppen ezért merült fel ötlete, hogy az európai modellek egytől-egyig Japánban készülnének, ahonnan egyebek mellett ezek közül máshova is szállítanának (pl. USA), ha a helyi, nagy volumenű gyártás kiegészítésre szorulna bizonyos specifikus modellek esetén (pl. Accord Hybrid).

 

A világ top 20 márkája közé tartozó Honda széles termékpalettával büszkélkedhet. Ide tartoznak a személyautók, a motorkerékpárok, a kisgépek (csónakmotorok, generátorok, fűnyírók, kvadok), továbbá a repülőgépek is. A vállalat az első japán gyártóként alapította meg luxusmárkáját, az Acurát 1986-ban.

A Honda a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója 1959-óta, valamint a belsőégésű motorok terén is rekorder évi több mint 14 milliós darabszámával.

1986-ban a japán óriáscég a robotika irányában kezdte meg kutatásait. Első humanoid robotjuk, ASIMO 2000-ben látott napvilágot. A repülős életbe 2004-ben csöppent bele a Honda, miután megalkotta első hajtóművét, s 2012-től már sorozatgyártásban készül magánrepülőgépe, a HondaJet.

A Honda több mint 55 éves versenymúltat tud felmutatni. Napjainkban is aktív résztvevő a formula versenyek, az autós vagy túraautós megmérettetések, a motorversenyek és számos egyéb széria világának. A különlegesen gazdag hagyományokra igyekszik minden részletében büszkén rámutatni üzleti tevékenysége során.

A Honda Motor Co., Ltd.közzétette autógyártási jelentését a 2017-es naptári évre vonatkozóan.

A termelés Japánban két év után először csökkent. A Japánon kívüli régiók immáron a hatodik egymást követő éve termeltek többet, új rekordot állítva 2017-re vonatkozóan. Ebbe beletartozik Ázsia és Kína kimagasló teljesítménye.

A teljes világpiaci termelés zsinórban a hatodik éve növekedett, új rekordot állítva a 2017-es naptári esztendőre vonatkozóan.

A világpiaci gyártás
  2017
(Jan. - dec.)
2017 december
Egység vs.'16 Egység vs.'16
Japán 817,500  -0.3% 76,758  -1.5%
Japánon kívül 4,419,342 *1 +5.8% 351,676 *2 +6.0%
Világszinten összesen 5,236,842 *1 +4.8% 428,434 *2 +4.6%
*1 Rekord magas naptári évre vonatkozóan
*2 Rekord magas december hónapra vonatkozóan
A termelés Japánon kívül
  2017
(Jan. - dec.)
2017 december
Egység vs.'16 Egység vs.'16
Észak-Amerika 1,851,431 -5.4% 129,123 +1.0%
(USA) 1,207,818 -6.4% 87,111 -3.1%
Európa 166,228 +24.2% 10,835 -1.5%
Ázsia 2,228,191 *1 +14.8% 198,222 *2 +10.0%
(Kína) 1,441,928 *1 +19.2% 134,204 *2 +3.9%
Egyéb 173,492 +17.2% 13,496 +7.7%
A tengerentúlon összesen 4,419,342 *1 +5.8% 351,676 *2 +6.0%

*1 Rekord magas naptári évre vonatkozóan
*2 Rekord magas december hónapra vonatkozóan

Vállalat2015. július 7. A Honda Motor Co. új elnöke, Takahiro Hachigo célja a gyengélkedő gyártó felrázása érdekesebb autók tervezésével, egyértelmű számszerű célok teljesítésével és a globális gyártási kapacitás maximális kihasználásával.

A hivatalába lépése óta számított első sajtókonferenciáján Hachigo elmondta, a Honda nyitottabb lesz a rivális autógyártók közti szövetségre annak érdekében, hogy felgyorsítsák a költséghatékony és  következő generációs technológiák kifejlesztését.

Új Hondát tervezek létrehozni” – mondta Hachigo a riportereknek a vállalat központjában. Hozzátette, elődje évi 6 milliós autóértékesítési célját 2017-ig nem fogja követni. “A számokra való koncentrálás helyett fontosabb olyan termékekkel előrukkolni, amelyek álmokat váltanak valóra és kielégítik vásárlóink igényeit” – mondta. “Innovatív termékek fejlesztésére fogunk koncentrálni.”

Hachigo egy gyógyuló vállalatot vett át a leköszönt Takanobu Itótól, aki tanácsadóvá lépett vissza a válság, a természeti csapások, a minőségi problémák és a 6 milliós határ miatt félresiklott értékesítés után, amelyet a kritikusok bíráltak.

Az elmúlt hónapban a Honda 19 százalékkal faragott le a március 31-gyel végződött 2015-ös pénzügyi év teljes működési eredményéből. A változtatást a Takata hibás légzsákjai okozta visszahívási kampánynak a vártál nagyobb költségei indokolták.

Honda Xr V 2014 R6A veterán termékfejlesztő mérnök kiterjedt tengerentúli tapasztalattal rendelkezik. Az 56 éves Hachigo éveken át dolgozott olyan régiókban, mint például Észak-Amerika, Európa és Kína. Ennek nyomán egyedi módon látja és érti meg, milyen igényei vannak a Hondának a kulcsfontosságú piacokon. “Mindig is az első sorokban dolgoztam” – mondta Hachigo. “Ez elnökké válásom jelentősége.” Az erőforrások felhasználása és a tengerentúli gyárak hatékonyabb használata játssza a legfontosabb szerepet a Honda regenerálódásában elmondása szerint.

Ito kezdeményezésének köszönhetően a Honda gyors ütemben bővítette nemzetközi gyártását hat regionális összeszerelő, gyártó és termékfejlesztő egységgel, noha az értékesítés nem tudott lépést tartani ezzel.

“Ennek eredményeként túlzott kihasználatlan kapacitást tartottunk fent, amely a nyereségességünkkel ellentétben állt.” Ez azt jelenti, hogy a Honda egyre jobban, exportra is ki fogja használni a Japánon kívüli üzemeit.

Például, a Honda az új ötajtós Civic-et és Civic Type R-t egyaránt fogja szállítani Angliából más országokba. A CR-V Kanadából kerül majd az új piacokra. Az európai Jazz pedig a helyi gyártás helyett Japánból érkezik majd. “A legjobbat akarjuk kihozni ezekből a létesítményekből globális szinten. Ez a következő lépés.”

A Hondának jobban kell kezelnie a helyi gyártást – különösen a lassuló európai és dél-ázsiai értékesítést tekintve. Chris Richter, a CLSA autós elemzője a koordináció hiányára hívta fel a figyelmet. Elmondása szerint a Honda annyira regionálissá akart válni, hogy a végén túlságosan is az lett.

A Honda – az első autós vállalatként, amely az USA-ban kezdett járműveket gyártani – mára 81 százalékban Japánon kívül termel. Az első öt hónapban 27 százalékkal, mindössze 9620 autóra csökkent innen az export. Észak-Amerika egyébként egyedül az eladások 40 százalékáért felel.

Ito, aki a Honda igazgatótanácsának tagjává vált, egy meglehetősen nehéz időszakon vezette át a vállalatot. Gondoljunk csak a gazdasági világválságra, a 2011-es japán szökőárra, a kedvezőtlen valutaárfolyam-alakulásra és a thaiföldi áradásokra. Nem olyan régen pedig a vállalat világszinten több milliós visszahívásra kényszerült a Takata hibás légzsákjai miatt.

2017 Civic Hatch Ext Nh 877 34 Passenger City Lights 1400 1xÚj Civic, repülőgépek

Hachigo elmondta, a vállalatnak több időt kell szánnia a kutatásfejlesztésre, hogy jobb, a piaci igényeknek még megfelelőbb termékeket alkossanak. A vezérelv olyan terméket támogat, amely innovatív, még eladható technológiára épül. Az új szellemiség első jeleként a Japánban kapható S660 roadstert és az új HondaJetet említette.

Az ősszel érkező, következő generációs Civic új platformra épül és kis méretű turbómotort kap. Ezekkel együtt további technológiák is átkerülnek majd más termékekbe.

Ito számos reformja még csak fél úton jár. Hachigo ígéretet tett a stratégia nagy részének követésére: például a tavaly bejelentett lassú fejlesztésre, extra minőségellenőrzési lépésekre és a megterhelő munka csökkentésére. Ezzel együtt az irányítás és a felelősség átruházása a hat termelőegységnek a helyi gyártást és fejlesztést illetően még mindig folyamatban van.

Hachigo 1982-ben csatlakozott a vállalat kutatásfejlesztő részlegéhez váztervező mérnökként. Itóhoz képest, aki csupán két évet töltött külföldön Ohióban, Hachigo sokoldalúbb: három kontinensen szolgált, és amíg elnöknek nem hívták vissza, 2012-től a tengerentúlon dolgozott, főleg Kínában.

Hachigo kulcsfontosságú szerepet játszott Ito legnagyobb egyéni kezdeményezésében: a még befejezetlen hat központ önálló irányítással és energiával bírjon. Hachigo segítette ezen létesítmények felépülését európai elnökként, majd később Kínában az értékesítés, a gyártás és a fejlesztés területeinek közös vezetőjeként.

Vállalat2016. február 27. Takahiro Hachigo a héten tartott sajtótájékoztatót, amelyben ismertette a vállalat terveit a jövőt illetően. A legfontosabb szempont az egyedi termékek gyártása, amelyek a Hondához hű vagy új vásárlók igényeinek egyaránt megfelelnek.

Néhány belpiacos modell - mint például Észak-Amerikában a Pilot vagy Indiában a Brio - a sajátos igények és körülmények miatt továbbra is a kínálat részét fogja képzeni, ugyanakkor a kulcsfontosságú változatok, mint az Accord, a Civic, a CR-V, a Fit és a HR-V lesznek a cég húzótermékei a jövőben is az autós vonalon.

A piaci igényeknek megfelelően újragondolná az elnök a Japán-Európa, Japán-USA szállítási és gyártási kapcsolatokat. A CR-V kanadai gyártása előnyös a nagy észak-amerikai kereslet miatt, ugyanakkor Európába már nehezebb szállítani innen - ugyanez a helyzet a HR-V-vel Mexikóban. Hachigo rugalmas termelést képzel el Japánon belül, amely gyorsan képes alkalmazkodni a legfontosabb és kisebb piacok változásához egyaránt. Éppen ezért merült fel ötlete, hogy az európai modellek egytől-egyig Japánban készülnének, ahonnan egyebek mellett ezek közül máshova is szállítanának (pl. USA), ha a helyi, nagy volumenű gyártás kiegészítésre szorulna bizonyos specifikus modellek esetén (pl. Accord Hybrid).

A 10. generációs Civic fontos szerepet tölt majd a Honda elkövetkező pár évében. Az új turbómotorokkal szerelt modellt Kínába is szállítanák az európai gyártóbázisból, továbbá fontolóra veszik forgalmazását Japánban.

Az Accord és a CR-V új alapokra épül majd, hogy kulcsmodellekként továbbra is sikeres és vonzó választásnak bizonyulhassanak az autós piacon. Emellett kisméretű turbómotorokat kapnak, hogy az emissziót mérsékelje a Honda.

2016 márciusától elérhető Japánban a hidrogénhajtású Clarity. A zéró emissziós és elektromos autók új koncepciói 2020-ra készülnek el, így 2030-ra a modellpaletta 2/3-a ilyen járművekből állhat majd.

A termékfejlesztésben több új pozíciót is bevezetett a világcég annak érdekében, hogy hatékonyabb és áttekinthetőbb legyen egy-egy adott projekt. Az új beosztások és a kinevezett felügyelők révén még jobban kirajzolódik a vállalat egyedisége a fejlesztésben.

Takahiro Hachigo szeretné jobban összehangolni az értékesítést, a tervezést és a fejlesztést, hogy a hatékonyabb kommunikáció révén mindegyik részleg kellően érvényesülhessen a fontos döntések meghozatalában. A hivatalában egy éve tevékenykedő elnök döntéseivel Az álmok ereje jelmondathoz hű vállalat és termékek születését segíti.

hírek

Vállalat

A GM és a Honda megkezdi a kereskedelmi célú hidrogén-üzemanyagcellák előállítását

[…]

Vállalat

Mi a Honda jövője?

A Honda 0 Series modellcsaládot 2026-ban vezeti be a nemzetközi piacra a japán vállalat. Az új típusok értékesítése Észak-Amerikában kezdődik.

Vállalat

A Honda előrelépést jelentett be fenntarthatósági céljai kapcsán

A márka környezetvédelmi politikáját, minden gyakorlatát és kezdeményezését az  befolyásolja a régióban, hogy csökkentse az európai szén-dioxid-kibocsátást és energiafelhasználást, nem mellesleg rengeteget áldozott arra, hogy jelentősen megnövelje a fenntartható alapanyagok és a megújuló energia arányát nem csak a gyártásban, hanem az üzemeltetésben is. 

összes