Történelem

„Csak egyetlen jövőnk van, ami az álmainkból épül majd fel,

ha elég bátrak leszünk megváltoztatni a konvenciókat.”

Alapítónk, Soichiro Honda

Soichiro Honda 1948. szeptember 24-én alapította meg a Honda Motor Company-t. A Hamamatsuban megszületett cég bejegyzett tőkéje 1 millió yen volt. A következő év októberében Takeo Fujisawa is csatlakozott a Honda örök partnereként, ügyvezető igazgatóként.

 

 

 

Honda A Type

Motorkerékpár

A Honda Collection Hall bejáratánál kiállított motorkerékpárt egy segédmotor hajtotta, amely 1946 októberében került rá katonai rádiók generátoraként. Ez a blokk jelöli a Honda Motor eredetét, az álom kezdetét. A "Yume"-ot, vagyis az álom karakterét az alapító Soichiro Honda sajátkezűleg rajzolta az üvegre. Honda álmai mindig is nagyok voltak. Ilyen szellemiséggel bátran nézett szembe az előtte álló kihívásokkal.
 

Autó

A Honda már tizenöt éve működött, mikor gépkocsigyártásba kezdett a cég. Tíz év után ezen a téren is elismert gyártóként folytatta tevékenységét. A legelső modellek a kétüléses S500 és a T360-as könnyű teherkocsi voltak.

1963-ban csupán 136 autót adtak el, azonban 1969-ben már 232 000 járművet gyártottak, és a termelésnek csupán 5%-át exportáltak. A cég 1964-ben benevezett a Formula-1-be. Az első sportsikerek között említhetjük a Denny Hulme által vezetett S600 kategória győztességét az 1967-es Nürburgringen megrendezett ADAC 600 kilométeres tartóssági futamon.

S500
Hondajet First Released The Actual Machine In The Middle East Area Exhibited At The Air Show Held In United Arab Emirates And Dubai20161123 1

Repülőgép

HondaJet első terveit 1997-ben vázolták fel. Az elképzelések letisztulását követően kezdődhetett meg a prototípus tervezése, majd pedig az alkotórészek legyártása és összeszerelése. Ez utóbbi munkafolyamatot és a tesztelését már a vállalat greensborói üzemében végezték  A prototípus első repülésére 2003-ban került sor, majd a mindenre kiterjedő tesztek lefolytatása következett.

 

A Honda Collection Hall bejáratánál kiállított motorkerékpárt egy segédmotor hajtotta, amely 1946 októberében került rá katonai rádiók generátoraként. Ez a blokk jelöli a Honda Motor eredetét, az álom kezdetét. A "Yume"-ot, vagyis az álom karakterét az alapító Soichiro Honda sajátkezűleg rajzolta az üvegre. Honda álmai mindig is nagyok voltak. Ilyen szellemiséggel bátran nézett szembe az előtte álló kihívásokkal.

1936-ban Soichiro Honda cége dugattyúgyűrű-gyártásba kezdett. Eleinte a rideg öntvények rendre eltörtek, ezért Honda esti kurzuson kohászatot kezdett tanulni, míg végül sikerrel járt.

1945-ben a Toyotának eladta a céget, majd 1946-ban megalapította a Honda Műszaki Kutatóintézetet.  Itt a mezőgazdasági járművekben használatos kicsi Mikuni motorokat beszerelték kerékpárok vázába, így csak emelkedőn kellet a bicikliző pedálozó ereje. 1947-ben a háborúból megmaradt ilyen típusú erőforrások elfogytak, ezért saját motort fejlesztett ki Honda. Az első 50 köbcentis volt, az A-típus nevet kapta.

Honda A Type Contsruction
Honda Motor

Soichiro Honda 1948. szeptember 24-én alapította meg a Honda Motor Company-t. A Hamamatsuban megszületett cég bejegyzett tőkéje 1 millió yen volt. A következő év októberében Takeo Fujisawa is csatlakozott a Honda örök partnereként, ügyvezető igazgatóként.

A páros kemény munka árán a világ első számú motorkerékpár-gyártójává tette a vállalatot. Ezt egy 12 éven át tartó álomhajszolás előzte meg, amely során nemcsak a világ, hanem a cég is zűrzavaros korszakot élt át. Álmuk a Super Cub C100  értékesítése (1958 augusztus),  az Isle of Man TT versenyen való részvétele (1959 június) és a suzukai gyár megnyitója (1960 április) révén vált valóra.

1949-ben piacra dobták a 98 köbcentis Dream típust, amely nagy népszerűségnek örvendett. A változó igények ellenére a  társaság hamarosan a világ vezető motorkerékpár-gyártója lett. A Honda kétkerekűi a világ versenypályáin bizonyították képességeiket, és hamarosan a közutakon is legendává váltak.

A Cub C100 több mint 26 millió példányban talált gazdára, egyaránt lekörözve a Volkswagen Bogarat (mintegy 20 millió darab) és a Ford T-modell (16,5 millió). Az eladott Cub C100-asok száma évente három millióval gyarapszik, így aligha kell trónfosztástól tartani. A Honda a mai napig összesen 100 millió motorkerékpárt gyártott.

A Honda Racing Corporationt (HRC) 1954-ben alapították meg. A vállalat magas színvonalú versenygépekkel versenyez az egész világon a mai napig, például a MotoGP-ben. Motocross-ban a Honda több mint 25 világbajnoki címet szerzett meg.

Honda Dream D Type Moottoripyora Kuva Honda

A Honda már tizenöt éve működött, mikor gépkocsigyártásba kezdett a cég. Tíz év után ezen a téren is elismert gyártóként folytatta tevékenységét. A legelső modellek a kétüléses S500 és a T360-as könnyű teherkocsi voltak. 1963-ban csupán 136 autót adtak el, azonban 1969-ben már 232 000 járművet gyártottak, és a termelésnek csupán 5%-át exportáltak. A cég 1964-ben benevezett a Formula-1-be. Az első sportsikerek között említhetjük a Denny Hulme által vezetett S600 kategória győztességét az 1967-es Nürburgringen megrendezett ADAC 600 kilométeres tartóssági futamon.

1976-ban Soichiro Honda visszavonult a céges munkáktól, a társaság vezetését Kiyoshi Kawashimának adta át.

Az 1973-as olajválság és az azt követően bevezetett szigorú levegőtisztasági törvények a Honda sikerét hozták. Az 1975-ben érvénybe léptetett előírásokat elsőként teljesítette a japán gyártó. 1978-ban az ötmilliomodik Civic példány legyártását ünnepelte a cég. 1980-ban felépítették az első amerikai gyárat, egy évvel korábban piacra dobták az Accordot ugyanitt. 1983-ban három fontos esemény történt: a márka visszatért a Formula-1-be, a Civic elnyerte japánban az „Év autója” címet, valamint elkezdődött az együttműködés a brit Rover csoporttal. Az Acura 1986-ban indult hódító útjára, s két év múlva elkészült a tizenötmilliomodik autó Japánban. 1989-ben megjelent a változó szelepvezérlésű motor (VTEC) az Integra XSi típusokban. Az S2000 mostanáig a gyártó büszkesége, ebben a modellben volt a legerősebb az i-VTEC típusú erőforrás. A kétliteres, négyhengeres szívómotor 250 lóerőt produkált. Az amerikai autóipar helyzetét és a japánok előretörését jól jellemzi, hogy 1989-től három éven keresztül az Accord volt az USA legkeresettebb személyautója.

1977 óta az Amerikai Egyesült Államok a Honda legnagyobb piaca, ahol évente közel 1,25 millió autó talál gazdára. A második Japán, a harmadik Európa: itt Németország és Anglia 60-60 ezer, Olaszország pedig 40 ezer eladott gépjárművel a legjelentősebb. 2015-ben a Honda 17 millió motorkerékpárt, 6 millió munkagépet és 4,7 millió személyautót értékesített. Az óriáscég Japánban, majd Amerikában, Indiában és Európában is épített gyárakat, fejlesztési központokat.

HondaJet első terveit 1997-ben vázolták fel. Az elképzelések letisztulását követően kezdődhetett meg a prototípus tervezése, majd pedig az alkotórészek legyártása és összeszerelése. Ez utóbbi munkafolyamatot és a tesztelését már a vállalat greensborói üzemében végezték  A prototípus első repülésére 2003-ban került sor, majd a mindenre kiterjedő tesztek lefolytatása következett.

A gyártó nemcsak egy terméket kínál, hanem egy olyan összetett értékesítési és szerviztámogatást is nyújt, amely meghaladja a magánrepülőkkel és utazással kapcsolatos általános elvárásokat. Az USA-ban például egy összefüggő szervizhálózatot építenek ki, ami a repülőgép teljes élettartama alatt biztosítja a tulajdonos számára az azonnali rendelkezésre állást függetlenül attól, hogy hol és mikor vásárolta a gépét.

A Honda Aircraft Company megkezdte az első HondaJetek átadását az öreg kontinensen. A bejelentést az AERO 2016 keretein belül megrendezett, ünnepélyes átadón tette a márka képviselője. Az eseménynek a Németország-béli Friedrichshafen adott otthont 2016. április 20. és 23. között.

- Az első HondaJet átadása jelentős mérföldkő cégünk történetében, hiszen új gépünk immáron Európában is megmutathatja, milyen világraszóló újdonságokat hordoz - mondta el Michimasa Fujino, a Honda Aircraft Company elnök-vezérigazgatója. - Első vásárlóink, akik elkötelezték magukat a HondaJet irányába vállaltak némi rizikót, de kétség kívül megérte kockáztatniuk. Felemelő volt nézni őket, amikor átvették a gépet - tette hozzá.

A HondaJet teljesen új koncepciót valósít meg, s a legújabb, legmodernebb műszaki megoldásokra épül. Szárny felett elhelyezett motorja (Over-The-Wing Motor Mount), lamináris áramlású szárnyai és kompozit anyagokból készülő törzse a Honda mérnökeinek fáradhatatlan munkájával jött létre. Ezek a technikai csemegék a kategória leggyorsabb, legtágasabb és leggazdaságosabb gépévé teszik.

A HondaJet a Honda Aircraft Company - észak-karolinai Greensboróban található - központjában készül majd, HA-420 típuskódú változata 2015 decemberében kapta meg az FAA repülési engedélyét.

Hondajet
HI Cockpit Day G CockpitUpdate A 806X536 Main Másolata

A Honda 1986 óta foglalkozik humanoid robotok megalkotásával, melyek az emberre nagyon hasonlítanak, főleg mozgásban. Az ezredfordulón a közönség megismerhette ASIMO-t, a méreteiben kisgyerekre hasonlító robotot. 130 cm magas, tömege 54 kg. A mozgatást végző 34 villanymotor energiaellátásáról lítium-fémhibrid akkumulátor gondoskodik. A fejlesztési eredményeket fel tudják használni máshol a márkán belül, például a járműgyártás terén.

ASIMO vadonatúj változata nem pusztán üzleti céllal látott napvilágot, a Honda mérnökeinek feltett szándéka, hogy olyan robotot hozzanak létre, amely valódi segítséget nyújthat az emberek, illetve az emberiség számára. A minden részletében átdolgozott újdonság jelentősen fejlettebb elődjénél, amellett, hogy sokkal intelligensebb, kézmozdulatai is kifinomultabbak.

Például képes lecsavarni egy palack kupakját, majd folyadékot tölteni, sőt szükség esetén jelbeszéddel kommunikál. Szintén komoly előrelépést jelent, hogy az új Asimo gyorsabban fut és ügyesebben lépcsőzik, mint elődje, és ha kell, akár ugrik is.

Ezekkel a fejlesztésekkel a Honda ismét közelebb került egy lépéssel az ideális robothoz, ami segítséget nyújthat az otthonokban, irodákban vagy bárhol, ahol szükség mutatkozik.

A Honda által fejlesztett ultramodern vezérlőegységnek köszönhetően ASIMO szolgáltatásainak köre tovább bővült, az új változat folyamatosan figyeli környezetét, és alkalmazkodik, illetve döntést hoz, ha a helyzet úgy kívánja.

Asimo 2
Asimo

A fejlettebb intelligencia eredményeként az új ASIMO:

  • akkor is felismeri az arcokat és hangokat, ha egyszerre többen, folyamatosan beszélnek környezetében, illetve hozzá.
  • folyamatosan igazodik társaságához. Például akkor sem ütközik sétapartnerével, ha az adott személy hirtelen megáll vagy irányt vált.

A fejlettebb fizikai képességek eredményeként az új ASIMO:

  • akár 9 km/órás sebességgel is képes futni (3 km/órával gyorsabb, mint elődje).
  • immáron hátrafelé is képes futni, szükség esetén ugrik, sőt egy lábon szökdel.

További fontos fejlesztések:

  • Az új ASIMO-t ultramodern, többujjas kezek teszik igazán ügyessé.
  • Felismeri a környező tárgyakat, így képes összetett műveletek elvégzésére. Például felemeli az üveget, lecsavarja a kupakot, tölt egy puha papírpohárba, és anélkül hordozza a folyadékot, hogy kiborítaná.
  • Jelbeszédre is képes japán és angol nyelven.

hírek

Történelem

A GM és a Honda megkezdi a kereskedelmi célú hidrogén-üzemanyagcellák előállítását

[…]

Történelem

Mi a Honda jövője?

A Honda 0 Series modellcsaládot 2026-ban vezeti be a nemzetközi piacra a japán vállalat. Az új típusok értékesítése Észak-Amerikában kezdődik.

Történelem

A Honda előrelépést jelentett be fenntarthatósági céljai kapcsán

A márka környezetvédelmi politikáját, minden gyakorlatát és kezdeményezését az  befolyásolja a régióban, hogy csökkentse az európai szén-dioxid-kibocsátást és energiafelhasználást, nem mellesleg rengeteget áldozott arra, hogy jelentősen megnövelje a fenntartható alapanyagok és a megújuló energia arányát nem csak a gyártásban, hanem az üzemeltetésben is. 

összes