Izgalmasra sikerült a 2018-as Honda Accord

08   2018 Honda Accord Touring

A 2018-as Honda Accord vadonatúj formavilággal mutatkozott be. A teljesen új külső alatt fontos újítások rejlenek, amelyek révén új mércét állít az Accord a középkategóriás szedánok között. Amerika legkelendőbb személyautója új stílussal és technológiai arzenállal száll ringbe ismét, hogy elődjeinek sikereit még tovább fokozza.

A külsőt nézve néhány részletében több családon belüli modellre is emlékeztet az új Accord, azonban látszik a tervezők igyekezete, miszerint egy sportosabb és komolyabb kiállású generációt akartak életre kelteni.

2017 Accord Ext Design Landing1400 2x2
A súlypont csak optikailag került hátra. Valójában 1 cm-re lejjebb van, az eloszlás majdnem pontosan az ideális, 60/40-es arányt követi.

Búcsúzni kell a kupé kiviteltől, az élvezetes vezetéstől viszont annál kevésbé! Sőt, az 1,5 és 2,0 literes turbómotorok, az új futómű és váltók, valamint az egyedi hangulatú belső tér új színt visz a szedánvásárlók mindennapjaiba.

Az osztott C-oszloppal és a küszöb vonalaival optikailag a hátsó tengely felé helyezték a súlypontot. Az elegáns övvonal és a megnyújtott, csapott elejű motorháztető prémium és magabiztos hatást kelt. A LED-es első lámpák és a szárnyszerű hűtőmaszk ismerős lehet a korábbi generációtól vagy Civic és Clarity modellektől, azonban a hátsó rész az osztott lámpatesttel egyedibb hatást kelt.

2017 Accord Ext Powertrains 1024 2x
Szép kipufogóvégek, mesterien megtört küszöb. 2.0t jelzés először Hondán

Az 1,5 literes turbómotor 192 lóerőt és 260 Nm-t mozgósít az első kerekekhez. A Civic Type R gyengített blokkja, a 2,0 literes erőforrás 252 lóerőt és 370 Nm-t produkál. Utóbbi egység a V6-os szívómotort hivatott helyettesíteni. Az élvezetes vezetésben rövid kapcsolású, hatfokozatú manuális sebességváltó vagy az erősebb erőforráshoz 10 fokozatú automata, a gyengébbhez CVT a partner. Utóbbiak hangolása teljesen új a dinamizmus és a hosszú végáttétel szempontokat figyelembe véve.

Motor Teljesítmény Forgatónyomaték
1,5 liter, 4 henger, turbó 192 LE (@5500 rpm) 260 Nm (@1500-5000 rpm)
2,0 liter, 4 henger, turbó 252 LE (@6500 rpm) 370 Nm (@1500-4000 rpm)

10   2018 Honda Accord Touring 2

29%-ban alkotja ultra nagy szilárdságú acél az Accord vázát, amely pillanatnyilag a legmagasabb arány a Honda autói között. A súlycsökkenésben - ezen fontos elemen kívül - a turbós blokkok és az új automata váltó alacsonyabb tömege is közrejátszott. A elsőkerék-hajtású autóknál ideális, 60/40%-os súlyeloszlást sokkal jobban közelíti mára a legnehezebb csúcsmodell is, esetében az egészen pontosan 61/39-cel ez majdnem tökéletesnek mondható. A jobb úttartásban és a nagyobb sebességnél kedvezőbb stabilitásban az alacsonyabb súlypont, üléspozíciók és magasság, továbbá a szélesebb nyom- és tengelytáv, valamint az új kormányáttétel, az ezredmásodpercekben "gondolkodó" adaptív lengéscsillapítás, és végül az új első McPherson és multi-link hátsó felfüggesztés egyaránt közrejátszik. Utóbbiak összetevői jobb merevséggel, illetve hatékonyabb helykihasználással büszkélkedhetnek.

2017 Accord Int Technology 1024 2x

Megújult a 8 colos központi egység, amely a sokak által hiányolt tekerős hangerő-szabályozót és tekerős rádióállomás-keresőt kapott. A kihangosítóhoz való telefoncsatlakoztatás sokkal egyszerűbb lett, bizonyos készülékeknél ez korábban komoly gondot okozott és rengeteg kritika érte miatta az egységet. A gyermekbetegségek orvoslásán túlhaladva egy koncertterem vagy opera inspirálta belső térben találjuk magunkat, amely valahogy a 2000-es évek első felében hangsúlyosabb törekvésekhez való újabb visszatérés: az Accord szónak megfelelő, harmonikus hangulatot igyekeztek teremteni a tervezők:

Az A-oszlop még keskenyebb lett, a megnövekedett helykínálat miatt újrapozicionált ülésekből így még zavartalanabb a kilátás előre. Most már szellőztetést is kaptak az első ülések a fűtés mellé, a hátsó ülőalkalmatosságok fűtése pedig immáron a comb- és a derékrészre egyaránt kiterjed.

Apple CarPlay™ és Android Auto™, valamint, wifi, felhőszolgáltatások, távoli diagnosztika, távoli motorindítás, biztonsági rendszerek arzenálja, 4, 8, vagy 10 hangszórós hifi (450 W) és még több várja a vásárlókat.

2017 Accord Ext Hero 1024 2x 2

A hibrid változat leköszönő tagja 212 lóerős összteljesítményével, hatékonyságával és díjarzenáljával páratlan a kategóriában. Utódja 2,0 literes, Atkinson-ciklusú, 40%-kal jobb termikus hatásfokú erőforrást kap. A Honda Accord Hybrid elektromotorja a világon először tartalmazott olyan mágneseket, amelyekben ritka földfémek nem kerültek felhasználásra. A kétmotoros hibrid rendszer hagyományos automata váltó nélkül, többféle vezetési módban működik. Az akkucsomag bekerült a hátsó ülések alá, így a csomagtartó mérete megegyezik a benzines modellekével. A gyártás egyébként pár év után visszakerült Japánból az USA-beli Ohióba.

A Honda Accordról

A középméretű szedánok között 2013 óta népszerűségben verhetetlen az Accord az egyéni vásárlók körében. 2017 első öt hónapját tekintve a modell az abszolút favorit a lépcsőshátúak birodalmában és a második legnépszerűbb személyautó Amerika-szerte. Előtte kisebb testvére, a Civic áll... Az Accord páratlan sikerekkel büszkélkedhet a Car and Driver magazin éves elismeréseit tekintve: semmilyen más autó sem 31-szeres top 10-es díjnyertes.

A Honda Accord 1976-os bemutatása óta több mint 13 millió példány kelt el belőle Amerikában. A modell az első volt a japán autógyártók termékei között, amely Amerikában készült. 1982 novembere óta gyártása szüntelenül folyik a Honda Marysville-i egységében. Az elmúlt 35 évben több mint 11 millió Accord hagyta el a létesítményt.

Az új Accord 1,5 és 2,0 literes turbós erőforrásai az Ohio-beli Anna-ben, a CVT váltó a szintén Ohio-beli Russells Pointban készülnek. Az új 10 fokozatú automata sebességváltó a Tallaposa-beli Georgiából kerül az autókba. Az utóbbi két létesítmény érdekessége, hogy a Honda nemrég egy 149 millió dolláros beruházást indított útjára, hogy az üzemek felkészüljenek a 10 fokozatú erőátviteli egységek és alkatrészeik amerikai gyártására.

04   2018 Honda Accord Touring

A Hondáról

A Honda megbízható, üzemanyag-hatékony és élvezetes vezetést biztosító autókat kínál fejlett balesetmegelőző rendszereivel együtt több mint 1000 önálló, USA-beli márkakereskedésben. A modellpalettát a Fit, a Civic és az Accord személyautók adják a HR-V, CR-V és Pilot szabadidő-autókkal együtt, a Ridgeline pickuppal és a családi Odyssey-vel kiegészítve.

A Honda 34 éve kezdett autógyártásba Amerikában. Jelenleg 19 főbb létesítményt működtet a kontinens északi részén. 2016-ban az USA-ban eladott Hondák több mint 96%-a Észak-Amerikában készült hazai és világpiaci alkatrészek felhasználásával.