AccordCivicHonda hírekMérföldkövek és modelltörténelemNSXType R

11 különleges Type R-pillanat

Hivatalosan is 2017 leginkább várt autója az új Honda Civic Type R. A WhatCar? magazin értékelésében jeleskedett a modell az olvasói szavazatok alapján az Egyesült Királyságban. Az idén 25 éves piros embléma történelmében tekintsük át a legfontosabb állomásokat!

1. Honda Civic Type R 2017

Genfben debütál a csúcs-Civic. Teljesítménye nem lesz kevesebb 310 lóerőnél, felépítése és súlypontja azonban még kedvezőbb elődjénél. Veled találkozunk a márciusi bemutatón?

2. Honda Civic Type R 2015

A CTR két éve bemutatott típusa több szempontból is különleges volt. Az első Type R Hondaként kapott turbómotort és öt ajtót. A sorozatgyártásra érett változat a forró ferdehátúak között állított új körrekordjával mutatkozott be a nagyközönségnek. A Nürburgringen elért idejével például a Lamborghini Gallardo LP 560-4 szuperautót is mag mögé utasította, de Hungaroringen és a Slovakiaringen sem kellett szégyenkeznie WTCC-s testvérei mellett a tesztidők alapján.

3. Honda Civic Type R 2007

A kizárólag Japánban kapható, négyajtós Civic Type R szívómotorja 225 lóerősre hízott. Európai változatával ellentétben független hátsó felfüggesztést és részlegesen önzáró differenciálművet kapott alapáron. Ütős darab volt!

4. Honda Civic Type R 2007

Az űr-Civic jó kezelhetőséggel és 201 lóerős szívómotorjával mutatkozott be. A K20-as blokkhoz frissített sebességváltó társult. Későbbi példányai részlegesen önzáró differenciálművet és híres Type R Championship White fényezést kaptak, amellyel sokak szívébe lopták be magukat.

Az igazi autósok szívük mélyén egytől-egyig rajonganak a középmotoros szuperautóért

5. Honda NSX Type R 2002

A Honda NSX Type R már első és hátsó légterelővel egyaránt büszkélkedhetett. De a legfontosabb: trükkök nélkül volt gyönyörű a hangja.

6. Honda Integra Type R 2001

Az új Integra Type R elődjének továbbnemesített változata volt. Motorja megegyezett CTR testvéréjével, de markánsabb megjelenésnek örvendhetett.

7. Honda Civic Type R 2001

A Honda UK által gyártott EP3-as modell népszerűsítette a japánok piros emblémáját a szigetországban. Elsőként rejtette a legendás K20-as sorozatot lemezei alatt, amelynek tagja később a híres Ariel Atom meghajtásáról is gondoskodott. Új mércét állított a kategóriában a kezelhetőség és a teljesítmény terén, mutatványát ennyi pénzért nem nagyon tudták utánozni a vetélytársak. Nem csoda, hogy megalkotta a reklámszlogent: "Bye bye, GTI!"

 

8. Honda Accord Type R 1999

Az ezredforduló előtti Accord Type R mindent tudott, amit az ember egy Type R-től elvárhatott. Több erő, kisebb súly, frissített motor (2.2 VTEC). Részlegesen önzáró differenciálműve javított a tapadáson és az irányíthatóságon, és akkoriban igen modernnek számított.

9. Honda Integra Type R 1998

A Civic-et egy újabb ikonikus testvér követte a sorban: az Integra. Az erősített karosszéria, a frissített felfüggesztés és az 1,8 literes VTEC motorral szerelt Type R kivívta a világ legkezesebb elsőkerekes sportkupéja címet az Auto Expressnél. Jogos a nagy dícséret!

10. Honda Civic Type R 1997

A mai napig rekord magasan, 8200-as percenkénti fordulaton leadott 185 lóerejével valóságos szörnyeteg volt a '97-es CTR. 12 literes fogyasztása jónak számított, tankja 45 literes volt akkoriban. Erő és praktikum, kétség kívül népszerűségnek örvendett a világon.

11. Honda NSX Type R 1992

Az NSX Type R nemcsak egy autó, hanem egy élő legenda. A világon elsőként kapott szuper könnyű alumínium karosszériát. Jobb kezelhetőségről álmodni sem lehetett volna. A korábbi F1-es versenyző, Ayrton Senna finomhangolása révén külön kultúrája van az autós berkekben, de Jeremy Clarkson is elismerően nyilatkozott róla 1991-ben: "Nem igazán szuperautó. Hogy miért? Mert túl könnyű vezetni."

Kapcsolódó cikkek

Nézzük, hogyan születik sokunk kedvence, a CTR!

Tavaly novemberben, volt lehetőségünk tesztelni a legújabb Type-R-t, amelyről többek között cikk is született. A teszt itt olvasható, melyben található ...
Bővebben

Kemény drog: Honda Civic Type R teszt

Megtetszik. Rászoksz. Igényled. Megszokod. Nemcsak a pálya ördöge az új Civic Type R, hanem a szívedé is. Teszten a legforróbb ...
Bővebben

Virtuálisan már kipróbáltuk a hibrid Honda CR-V-t

A Honda a hibrid technológia és a sportos vérvonal felé egyaránt nyitott az idei Párizsi Autószalonon. Az eseményt minden páros ...
Bővebben

Két kategóriában remekelt a Honda Civic Type R

A piac legforróbb elsőkerék-meghajtású ferdehátúja újabb neves elismeréssel gyarapította trófeagyűjteményét. A Civic Type R ezúttal az Autocar díjai közül zsebelt ...
Bővebben

Jenson Button, Civic Type R, Hungaroring, új rekord

Jenson Button döntötte meg az ötödik pályacsúcsot a Civic Type R Challenge - 2018 névre keresztelt eseménysorozat keretein belül A ...
Bővebben

Újból rekordot döntött a Honda Civic Type R

A 2 perc 1,84 másodperces köridőnél még soha nem ért el jobb eredményt elsőkerék-hajtású szériaautó Estorilban A WTCR-ben versenyző Tiago ...
Bővebben