HondaNet

Honda Super-ONE Prototype: a kompakt EV, amely új szintre emeli a vezetés örömét

TOKIÓ, Japán – 2025. október 29.
A Honda a Japan Mobility Show 2025 nyitónapján mutatta be a világnak a vadonatúj Super-ONE Prototype kompakt elektromos jármű prototípusát. A Honda standján végig megtekinthető lesz a rendezvény teljes ideje alatt (Sajtónapok: október 29–30., Látogatói napok: október 31.–november 9.).

A Honda nagyot álmodott, amikor megalkotta az “e: Dash BOOSTER” koncepciót, amelynek célja, hogy a mindennapi ingázást valódi élménnyé alakítsa. A Super-ONE már a nevével is jelzi küldetését: egy „szuper”, a hagyományos normákat meghaladó modell, amely egyedi, kizárólag Hondára jellemző értéket kínál.

Sportos EV, amely az érzékekre hat

A Super-ONE nemcsak környezetbarát és praktikus, hanem a Honda legendás „vezetési élményét” is visszahozza – ezúttal tisztán elektromos formában. A könnyű N-sorozatú platformra épülő modell fürge, sportos vezethetőséget és stabil, széles kiállást kapott, amelyet a látványos, szélesen kiszélesített blister sárvédők hangsúlyoznak.

A vezetés élményét tovább fokozza a kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztett Boost Mode, amely:

  • megnöveli a teljesítményt,

  • aktiválja a szimulált 7 fokozatú váltót,

  • életre kelti az Active Sound Control rendszer „virtuális” motorhangját,

  • és erőteljes gyorsulási érzetet, vibrációt és dinamikus visszajelzéseket ad a vezetőnek.

A Honda célja egy olyan elektromos autó volt, amely minden érzékre hat – a látványtól a hangzásig, a tapintható gyorsulásig.

Világszintű tesztek és látványos bemutatkozás

A Super-ONE Prototype fejlesztése során Japánban, az Egyesült Királyságban és több ázsiai országban is kemény tesztelésen esett át különböző útviszonyok között. A koncepciómodell, a Super EV Concept, 2025 júliusában a legendás Goodwood Festival of Speed hegyiversenyén is bemutatkozott, ahol erőteljes teljesítményével bizonyította, milyen lehet a Honda új generációs, élményfókuszú EV-világa.

Piaci bevezetés 2026-tól

A Honda 2026-ban kezdi meg a Super-ONE Prototype-ból készült sorozatgyártású modell forgalmazását. Az indulás Japánban történik, majd olyan piacokra érkezik, ahol nagy az érdeklődés a kompakt EV-k iránt, például:

  • Egyesült Királyság,

  • különböző ázsiai országok.

A modell neve régiónként változik:

  • Super-ONE Japánban és az Ázsia–Óceánia régióban,

  • Honda Super-ONE egyes ázsiai országokban,

  • Super-N az Egyesült Királyságban.

Külső dizájn: alacsony, széles, lendületes

A Super-ONE külső formavilága már álló helyzetben is vezetési izgalmat sugall. A széles gumikat befogadó, karakteres blister sárvédők és a sportos arányok dinamikus kiállást adnak a járműnek.

A modellhez egyedi, funkcionális aerodinamikai csomag készült:

  • első és hátsó légcsatornákkal,

  • hatékony hűtést biztosító megoldásokkal,

  • olyan praktikus részletekkel, amelyek nemcsak szépek, de a vezethetőséget is javítják.

Belső tér: a vezetésre hangolva

A kabint teljes egészében a vezetési élmény köré tervezték:

  • sportülések gondoskodnak a stabil testtartásról,

  • az aszimmetrikus, kék felületekkel játszó belső dizájn vidám hangulatot teremt,

  • a vízszintes műszerfal csökkenti a vizuális zajt, így a vezető jobban koncentrálhat az útra.

Boost Mode: amikor minden életre kel

A Boost Mode bekapcsolása egy pillanat alatt átalakítja a Super-ONE karakterét. Nem pusztán több erőt ad – teljes élménycsomagot aktivál:

  • a nagyobb teljesítmény azonnali, határozott gyorsítást eredményez,

  • a 7 fokozatot imitáló váltóval a vezető szinte érezheti a fokozatváltásokat,

  • a kabinban felhangzó erőteljes motorhang a hagyományos sportkocsik világát idézi,

  • a műszeregység és a belső fények is Boost Mode üzemmódra váltanak.

A Honda célja, hogy a Super-ONE egy új, izgalmas vezetési élményt adjon az EV-k világában – olyat, amely a vezető minden érzékszervére hat.