A Honda Civic Type R Mugen és Mugen 2.2

Honda Civic Type R Mugen 22 Revealed Photo Gallery 38539 1

Lehet még tovább fokozni az izgalmakat

A Honda gyári tuning cége, a Mugen még tovább alakította a Civic Type R változatait. A Type R Mugen névre keresztelt autó fejlesztését Colin Whittamore vezette az Egyesült Királyságban a japán mérnökökkel szorosan együttműködve.

Az optikai finomítások mellett a lemezek alatt is megváltozott néhány dolog. A motorháztető, a lökhárítók, a szárny és a hűtőrács is új anyagból készült. A hátsó üléseket kiszerelték az autóból, az elsők helyére pedig még különlegesebb Recaro-kat tettek. A 18-as felnik 5-5 kg-mal lettek könnyebbek, és Yokohama Neova versenygumikat szereltek rájuk. Az eredmény összesen egy jó 100 kg-os fogyásnak felel meg.

Mugen Honda Civic Type R Mp238 Pic 71003 1024x683

A 2 literes motorból 240 lóerőt és 213 Nm-t hoztak ki 8300-as és 6250-es percenkénti fordulaton az új vezérműtengely, szelepek, dugattyúk segítségével. A fojtószelep is megváltozott a szívó házzal együtt, amely mellé egyedi rozsdamentes kipufogót társítottak a levegő gyorsabb áramlásának érdekében. A százas sprint alulról súrolja a 6 másodpercet. A Type R Mugen hangja erősebbé és szebbé vált mind a szívás, mind a kipufogás pillanataiban.

A Mugen változat még gyorsabban vette a kanyarokat kétféle elődjénél, továbbá fékezése is hatékonyabb a 10 mm-rel nagyobb első féktárcsáknak köszönhetően. Így nem csoda, hogy a köridők jelentősen javultak. A menettulajdonságok a mindennapi használat során, városban is jók, azonban megszokást igényel a versenypályára tervezett kemény futómű és kormányzás.

A Mugen Civic Type-R nagy lépést tett az európai változatban rejlő lehetőségek kiaknázására.

Geneva 2007 1024x731

Egyszer minden történet véget ér

A modell 2011-es búcsúztatása nem akármilyen volt, ugyanis a Mugen készített egy 20 darabos limitált kiadást az európai űr Civic Type R-ből. A K20-as motor lökettérfogatát 2156 köbcentire növelték, így 260 lóerős csúcsteljesítményre és 240 Nm-es maximális nyomatékra volt képes 8300-as és 6000-es percenkénti fordulaton. A különleges erőforrás páratlan hangon muzsikált, méltóan egy leköszönő, ám tökéletesre hangolt blokkhoz. Az 5,8 másodperces 0-100 km/h-s idő már-már vadítóul hangzik.

Hiro Toyoda, a Mugen Euro elnökhelyettese elmondta, a szívómotorok helyét lassan átveszik a turbós erőforrások, így érdemesnek látták emléket állítani a K20-as motorcsaládnak egy egyedi szériával.

A 10 mm-t ültetett Honda Civic Type-R Mugen 2.2-ből összesen 20 példány készült. Ezekért egyenként körülbelül 15 millió forintot kellett leszurkolni.

Civic4d Taffeta 1 1024x356
Négyajtós Honda Civic modellek jelentős árelőnnyel és kedvezményes finanszírozással
Kattintson!
HÍRLEVÉL - a legfrissebbek a HondaNetről