Lehet még tovább fokozni az izgalmakat
A Honda gyári tuning cége, a Mugen még tovább alakította a Civic Type R változatait. A Type R Mugen névre keresztelt autó fejlesztését Colin Whittamore vezette az Egyesült Királyságban a japán mérnökökkel szorosan együttműködve.
Az optikai finomítások mellett a lemezek alatt is megváltozott néhány dolog. A motorháztető, a lökhárítók, a szárny és a hűtőrács is új anyagból készült. A hátsó üléseket kiszerelték az autóból, az elsők helyére pedig még különlegesebb Recaro-kat tettek. A 18-as felnik 5-5 kg-mal lettek könnyebbek, és Yokohama Neova versenygumikat szereltek rájuk. Az eredmény összesen egy jó 100 kg-os fogyásnak felel meg.
A 2 literes motorból 240 lóerőt és 213 Nm-t hoztak ki 8300-as és 6250-es percenkénti fordulaton az új vezérműtengely, szelepek, dugattyúk segítségével. A fojtószelep is megváltozott a szívó házzal együtt, amely mellé egyedi rozsdamentes kipufogót társítottak a levegő gyorsabb áramlásának érdekében. A százas sprint alulról súrolja a 6 másodpercet. A Type R Mugen hangja erősebbé és szebbé vált mind a szívás, mind a kipufogás pillanataiban.
A Mugen változat még gyorsabban vette a kanyarokat kétféle elődjénél, továbbá fékezése is hatékonyabb a 10 mm-rel nagyobb első féktárcsáknak köszönhetően. Így nem csoda, hogy a köridők jelentősen javultak. A menettulajdonságok a mindennapi használat során, városban is jók, azonban megszokást igényel a versenypályára tervezett kemény futómű és kormányzás.
A Mugen Civic Type-R nagy lépést tett az európai változatban rejlő lehetőségek kiaknázására.
Egyszer minden történet véget ér
A modell 2011-es búcsúztatása nem akármilyen volt, ugyanis a Mugen készített egy 20 darabos limitált kiadást az európai űr Civic Type R-ből. A K20-as motor lökettérfogatát 2156 köbcentire növelték, így 260 lóerős csúcsteljesítményre és 240 Nm-es maximális nyomatékra volt képes 8300-as és 6000-es percenkénti fordulaton. A különleges erőforrás páratlan hangon muzsikált, méltóan egy leköszönő, ám tökéletesre hangolt blokkhoz. Az 5,8 másodperces 0-100 km/h-s idő már-már vadítóul hangzik.
Hiro Toyoda, a Mugen Euro elnökhelyettese elmondta, a szívómotorok helyét lassan átveszik a turbós erőforrások, így érdemesnek látták emléket állítani a K20-as motorcsaládnak egy egyedi szériával.
A 10 mm-t ültetett Honda Civic Type-R Mugen 2.2-ből összesen 20 példány készült. Ezekért egyenként körülbelül 15 millió forintot kellett leszurkolni.