Honda Super-ONE Prototype: a kompakt EV, amely új szintre emeli a vezetés örömét
TOKIÓ, Japán – 2025. október 29.
A Honda a Japan Mobility Show 2025 nyitónapján mutatta be a világnak a vadonatúj Super-ONE Prototype kompakt elektromos jármű prototípusát. A Honda standján végig megtekinthető lesz a rendezvény teljes ideje alatt (Sajtónapok: október 29–30., Látogatói napok: október 31.–november 9.).
A Honda nagyot álmodott, amikor megalkotta az “e: Dash BOOSTER” koncepciót, amelynek célja, hogy a mindennapi ingázást valódi élménnyé alakítsa. A Super-ONE már a nevével is jelzi küldetését: egy „szuper”, a hagyományos normákat meghaladó modell, amely egyedi, kizárólag Hondára jellemző értéket kínál.
Sportos EV, amely az érzékekre hat
A Super-ONE nemcsak környezetbarát és praktikus, hanem a Honda legendás „vezetési élményét” is visszahozza – ezúttal tisztán elektromos formában. A könnyű N-sorozatú platformra épülő modell fürge, sportos vezethetőséget és stabil, széles kiállást kapott, amelyet a látványos, szélesen kiszélesített blister sárvédők hangsúlyoznak.
A vezetés élményét tovább fokozza a kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztett Boost Mode, amely:
megnöveli a teljesítményt,
aktiválja a szimulált 7 fokozatú váltót,
életre kelti az Active Sound Control rendszer „virtuális” motorhangját,
és erőteljes gyorsulási érzetet, vibrációt és dinamikus visszajelzéseket ad a vezetőnek.
A Honda célja egy olyan elektromos autó volt, amely minden érzékre hat – a látványtól a hangzásig, a tapintható gyorsulásig.
Világszintű tesztek és látványos bemutatkozás
A Super-ONE Prototype fejlesztése során Japánban, az Egyesült Királyságban és több ázsiai országban is kemény tesztelésen esett át különböző útviszonyok között. A koncepciómodell, a Super EV Concept, 2025 júliusában a legendás Goodwood Festival of Speed hegyiversenyén is bemutatkozott, ahol erőteljes teljesítményével bizonyította, milyen lehet a Honda új generációs, élményfókuszú EV-világa.
Piaci bevezetés 2026-tól
A Honda 2026-ban kezdi meg a Super-ONE Prototype-ból készült sorozatgyártású modell forgalmazását. Az indulás Japánban történik, majd olyan piacokra érkezik, ahol nagy az érdeklődés a kompakt EV-k iránt, például:
Egyesült Királyság,
különböző ázsiai országok.
A modell neve régiónként változik:
Super-ONE Japánban és az Ázsia–Óceánia régióban,
Honda Super-ONE egyes ázsiai országokban,
Super-N az Egyesült Királyságban.
Külső dizájn: alacsony, széles, lendületes
A Super-ONE külső formavilága már álló helyzetben is vezetési izgalmat sugall. A széles gumikat befogadó, karakteres blister sárvédők és a sportos arányok dinamikus kiállást adnak a járműnek.
A modellhez egyedi, funkcionális aerodinamikai csomag készült:
első és hátsó légcsatornákkal,
hatékony hűtést biztosító megoldásokkal,
olyan praktikus részletekkel, amelyek nemcsak szépek, de a vezethetőséget is javítják.
Belső tér: a vezetésre hangolva
A kabint teljes egészében a vezetési élmény köré tervezték:
sportülések gondoskodnak a stabil testtartásról,
az aszimmetrikus, kék felületekkel játszó belső dizájn vidám hangulatot teremt,
a vízszintes műszerfal csökkenti a vizuális zajt, így a vezető jobban koncentrálhat az útra.
Boost Mode: amikor minden életre kel
A Boost Mode bekapcsolása egy pillanat alatt átalakítja a Super-ONE karakterét. Nem pusztán több erőt ad – teljes élménycsomagot aktivál:
a nagyobb teljesítmény azonnali, határozott gyorsítást eredményez,
a 7 fokozatot imitáló váltóval a vezető szinte érezheti a fokozatváltásokat,
a kabinban felhangzó erőteljes motorhang a hagyományos sportkocsik világát idézi,
a műszeregység és a belső fények is Boost Mode üzemmódra váltanak.
A Honda célja, hogy a Super-ONE egy új, izgalmas vezetési élményt adjon az EV-k világában – olyat, amely a vezető minden érzékszervére hat.




Listing statistics for: