AutókHonda hírekNSXSport

Zsinórban másodjára nyert az NSX GT3

A Michael Shank Racing pilótái, Andy Lally és Katherine Legge megszerezte második győzelmét a GTD kategóriában a 2017-es WeatherTech SportsCar Championship legutóbbi versenyhétvégéjén. A páros nemrég Detroitban aratott sikert, s most New Yorkban állhattak a dobogó legfelső fokára.

A detroiti, kemény sprintet követően a Watkins Glen pályán hat órán át küzdöttek egymással a felek. A 93-as számú Acura NSX GT3 az élről rajtolt. Pilótája, Lally négy másodperces előnyt autózott ki magának. A harmadik óra környékén a veszélyt jelző zászlók miatt alternatív boxkiállási stratégiák születtek, így a 86-os és 93-as számú NSX-ek nem estek visszább az ötödik helynél, sőt, később az első két helyre kerültek.

Egy órával később következett a pilótaváltás. 36 perccel a kockás zászló fellendülése előtt egy oldalirányú ütközés következtében az egyik Acura felfüggesztése megsérült és kiállásra kényszerült.

25 perccel a vége előtt, a zöld zászlót követően a GTD kategóriában Ferrari, BMW, Mercedes-Benz és egy Lexus páros előtt ért célba a 93-as számú Acura NSX GT3.

Az Acura NSX GT3-ról

Az elmúlt két versenyhétvége igazolja az NSX GT3 versenyautókon végzett fejlesztési munka sikerességét. A gépezet egyébként első évében jár, 2017-ben csatlakozott a szériához.

A GTD osztályban olyan prémium autógyártókkal küzd az Acura, mint az Aston Martin, az Audi, a BMW, a Ferrari, a Lamborghini, a Lexus, a Mercedes-Benz és a Porsche.

Az NSX GT3 meghajtásáról 3,5 literes, 75 fokos hengerszögű, dupla turbós, DOHC V6-os motor gondoskodik, amely a blokkot, a hengerfej részt, a vezérmű- és főtengelyt, a dugattyúkat és a száraz kenési rendszert tekintve megegyezik a sorozatgyártású változatéval. A szabályoknak megfelelően az erőforrást hatfokozatú, szekvenciális versenyváltóhoz társítják, amely a hátsó kerekekhez továbbítja az erőt.

Az NSX GT3 a sorozatgyártású testvér ultra-merev, könnyű és több anyag kevert felhasználásával megalkotott karosszériáját kapta meg. A kiegészítő merevítéseket a Performance Manufacturing Centerben készítették.