Honda hírekSport

Csodálatos győzelem Marqueztől

Marc Marquez (Repsol Honda RC213V) történelmi jelentőségű győzelmet aratott a Német Nagydíjon: megszerezte zsinórban a hetedik elsőségét a Sachsenringen a 125 köbcentis, a Moto2 és a MotoGP kategóriákat tekintve. Hogy teljes legyen a hondások arcán a mosoly, a második helyre Cal Crutchlow érkezett (LCR Honda RC213V).

Marquez és Crutchlow is örültek eredményüknek. Marquez harmadik idei győzelme révén megduplázta összetettbeli előnyét (48 pont) a címvédő Jorge Lorenzo előtt (Yamaha), aki csak a 15. hely megszerzésére volt képes. Crutchlow a tavalyi argentin dobogó után először végzett ismét a legjobb háromban, ráadásul sikerét néhány héten belül gyermekének születése követi.

moto gp germany 2

Marquez keményen megdolgozott 53. karriergyőzelméért a kihívást jelentő körülmények között. A verseny vizes pályán kezdődött, de körülbelül félidőnél egy száraz vonal jelent meg az aszfalt bizonyos részein. Marquez az első pilótaként hajtott a boxba motort cserélni, amin száraz abroncsok voltak. Döntése azért volt bátor és kockázatos, mert a pályán még mindig voltak nedves szakaszok, amik megnehezítették a gumik kellő felmelegítését.

Ennek ellenére az abroncsok elérték az ideális hőmérsékletet a 23 éves sztár agresszív vezetési stílusának köszönhetően, és Marc a leggyorsabb lovassá vált a pályán. Beérte az élbolyt, akik még mindig nedves aszfaltra való gumikkal haladtak körönként hat másodperces különbséggel. Így a motorcsere ösztönzően hatott, de egyáltalán nem volt könnyű meghozni ezt a döntést.

Az élboly zöme a boxba hajtott végül - néhányan közepes, néhányan száraz abroncsokra váltottak. Marquez előtt így csak a múlt havi győztes, Jack Miller maradt. A spanyol gyorsan leelőzte ellenfelét, majd kellő előnyt motorozott ki magának az élen. A második helyért Crutchlow és Andrea Dovizioso (Ducati) küzdött. Előbbi lovas két körrel a vége előtt került a második pozícióba, miután az utolsó kanyarban előzött és megtartotta helyét a kockás zászlóig.

Dani Pedrosa (Repsol Honda RC213V) nagy reményekkel kezdett a megmérettetésnek, miután a reggeli, esős szabadedzésen a leggyorsabbnak bizonyult. Azonban a kihívást jelentő kvalifikáció a tizedik rajthelyre sorolta a 30 éves spanyolt, így nem volt egyszerű számára átverekedni magát a tömegen. A verseny egy fázisában úgy tűnt, lesz esélye a dobogóra, de végül a hatodik helyen ért célba Miller és Valentino Rossi (Yamaha) előtt.

Hivatalos képeken az NSX GT3

Kapcsolódó cikkek

> Legnagyobb növekedés a Hondától Európában

> Dizájndíj-nyertes a legújabb Honda Civic