AutókHonda hírekHR-VMérföldkövek és modelltörténelem

A Honda HR-V születése

Masaki Kobayashi rajong az új HR-V-ért. A stílusos crossover vezető tervezőjeként minden egyes apró részletet tökéletesen ismer az újdonságon, emellett elsőként tapasztalta meg a kényelmet és a jó anyagminőséget a kategória legnagyobb belső terében. Kobayashi nagyon büszke a gyakorlatiasság, a pontosság és az érzelmi hatások segítségével megalkotott autóra, s most betekintést nyerhetünk a színfalak mögé általa.

“Nem csak egy kisebb méretű szabadidő-autót akartunk megalkotni” – magyarázta. “A Hondának már van egy CR-V-je, amely könnyed, de hagyományos személyautós jegyeket képvisel SUV köntösben. A HR-V valami teljesen más. A fejlesztőcsapat új érték teremtését tűzte ki céljául már a projekt legelején.”

Masaki Kobayashi, a Honda HR-V designcsoportjának projektvezetője

Az új irányzat a kupék elegáns és délceg vonalait, valamint a szabadidő-autók praktikusságát és robusztusságát kombinálja. “A magas szemvonal és így a sugárzó magabiztosság – amely a SUV-ok legfontosabb tulajdonsága – az új szinttű érzelmi töltéssel való egyesítése volt a célunk” – mondta Kobayashi. “Ennek jegyében készítettük el a koncepció külsejét és a személyre szabott, kiterjedt belső világot. Azt akartuk, hogy a látszólag ellentétes értékekből valami friss szülessen.”

A stílusjegyek dinamikus és igényes vásárlói profilhoz illenek. Kobayashi és csapata aktív vevőket célzott meg, akik egyaránt élvezik munkájukat és az otthoni létet. Ezek az emberek jól érzik az egyensúlyt a divat és a praktikusság között. A HR-V-nél kihívás volt megtalálni ezt a középutat a tervezés során. “Nagyon nehéz volt kívánatos belsőt, tágas és jól kihasználható teret készíteni a dinamikus és az érzelemre ható dizájnnal” – kezdte Kobayashi. “Azonban az út viszonylag egyszerű: a tervezők meghatározták azokat a pontokat, amelyek a térkínálatot és a küllemet a legjobban befolyásolják. Innentől kezdve a külső és belső dizájnért felelős csapat feladata az volt, hogy a koncepciót ezekkel a kötött pontokkal együtt valóságossá kovácsolja.”

A HR-V a kupék elegáns és délceg vonalait, valamint a szabadidő-autók praktikusságát és robusztusságát kombinálja

Ha az elmélet tényleg ilyen egyszerű volt, a dinamikus, de sokoldalú belső és az aerodinamikailag hatékony, izgalmas és meggyőző külső összeegyeztetése valóban sikerült. “Természetesen ez nem egészen így nézett ki a valóságban” – tette hozzá Kobayashi elmosolyodva. “A dizájnerek és a mérnökök minden egyes dolgot megbeszéltek milliméterről milliméterre… Talán még érvelned is kellett a meggyőzés érdekében! De mivel az egyeztetések nyitottak voltak, a projekt igazán megvalósulhatott.”

Egyszer ez az egész feladat a HR-V modellezésével kezdődött. “A legtöbb időt ezzel töltöttük el” – mondta Kobayashi. “Tervezés, modellezés és a teljes méretű prototípus tényleges alakítása követte egymást, hogy megláthassuk, a HR-V hogyan is nézne ki az utakon. Ezen a ponton kezdett valósággá válni az elképzelés. Az alakok és a formák által sikerült szellős kabint megalkotni, miközben a külső folyamatossága és feszültsége is megmaradt.

Tágas

Az új Honda HR-V egységesítésére nagy részletességű megoldást használtak, amelyre Kobayashi igen büszke. “A kabin alakja a jó aerodinamikai jellemzőkkel együtt és a megnyerő, alacsonyabb kocsitest képezi a HR-V dinamikus formájának alapját. Ami elégedettségre ad okot, hogy képesek voltunk a méret, a funkcionalitás és a dizájn terén kompromisszumok nélküli terméket megalkotni.” Ez azt jelenti, hogy a praktikus utastér személyesnek és üdítőnek is hat egyben. “A vezetői pozíció nagyon hasonlít a kupékhoz egyfajta agilitást és dinamizmust sugározva, miközben a középpontban elhelyezett tanknak és a Honda Magic Seat ülésrendszerének köszönhetően hatalmas helyet kínálunk az utasok és a csomagok számára jó variálhatósággal. Ezen remek kombináció jutalmazhatja meg a tervezői csapat erőfeszítéseit.”

“A külsőt illetően, nagyon elégedettek vagyunk a dinamikus formával, a felületek minőségével és bonyolult, de kevéssé észrevehető részletezéssel. Azt mondhatom, hogy amikor együtt, az egész csapat meglátta a prototípust, büszkeség töltött el bennünket, hogy képesek voltuk valóra váltani álmainkat az új autóval kapcsolatban. Hiszem, hogy a HR-V birtokolja azt az eleganciát, amely minden körülmény között megnyerően hat, emellett magabiztosságot is sugároz. Elhatározásomat, hogy igazi tulajdonosi autó legyen, véghez vittük.

A vadonatúj HR-V az elhatározás, a frissesség és az innováció egyesítéséből kelt életre középpontban a valós emberek és valós családok életével. A Honda egyedi környezetet biztosít termékei megterezéséhez. “A Honda egy olyan vállalat, ahol használjuk akaratunkat az új értékek megteremtésére a múltban való keringés helyett” – magyarázta Kobayashi. “Ez az éltető erőnk. A tervező szempontjából ez érdekes és ösztönző környezet. Az érzet, hogy haladunk előre, és hogy közben figyelünk vevőink életére, akik termékeinkkel léteznek együtt szerte a világban, nagyon izgalmas.”

Formás

Leon Brannan, a Honda UK autós részlegének elnöke hozzátette: “1999-ben építettük meg az első generációs HR-V-t ebben a szegmensben, s mára elérkezett az új változat is. Nagy elvárásaink vannak ezen praktikus, csinos és tovább finomított Qashqai-ellenféllel szemben, amely máris hatalmas érdeklődésnek örvend vásárlói részről.”

HÍRLEVÉL - a legfrissebbek a HondaNetről