Honda hírekVállalat

A Honda elnökének beszéde

Takahiro Hachigo a héten tartott sajtótájékoztatót, amelyben ismertette a vállalat terveit a jövőt illetően. A legfontosabb szempont az egyedi termékek gyártása, amelyek a Hondához hű vagy új vásárlók igényeinek egyaránt megfelelnek.

Néhány belpiacos modell – mint például Észak-Amerikában a Pilot vagy Indiában a Brio – a sajátos igények és körülmények miatt továbbra is a kínálat részét fogja képzeni, ugyanakkor a kulcsfontosságú változatok, mint az Accord, a Civic, a CR-V, a Fit és a HR-V lesznek a cég húzótermékei a jövőben is az autós vonalon.

A piaci igényeknek megfelelően újragondolná az elnök a Japán-Európa, Japán-USA szállítási és gyártási kapcsolatokat. A CR-V kanadai gyártása előnyös a nagy észak-amerikai kereslet miatt, ugyanakkor Európába már nehezebb szállítani innen – ugyanez a helyzet a HR-V-vel Mexikóban. Hachigo rugalmas termelést képzel el Japánon belül, amely gyorsan képes alkalmazkodni a legfontosabb és kisebb piacok változásához egyaránt. Éppen ezért merült fel ötlete, hogy az európai modellek egytől-egyig Japánban készülnének, ahonnan egyebek mellett ezek közül máshova is szállítanának (pl. USA), ha a helyi, nagy volumenű gyártás kiegészítésre szorulna bizonyos specifikus modellek esetén (pl. Accord Hybrid).

A 10. generációs Civic fontos szerepet tölt majd a Honda elkövetkező pár évében. Az új turbómotorokkal szerelt modellt Kínába is szállítanák az európai gyártóbázisból, továbbá fontolóra veszik forgalmazását Japánban.

Az Accord és a CR-V új alapokra épül majd, hogy kulcsmodellekként továbbra is sikeres és vonzó választásnak bizonyulhassanak az autós piacon. Emellett kisméretű turbómotorokat kapnak, hogy az emissziót mérsékelje a Honda.

2016 márciusától elérhető Japánban a hidrogénhajtású Clarity. A zéró emissziós és elektromos autók új koncepciói 2020-ra készülnek el, így 2030-ra a modellpaletta 2/3-a ilyen járművekből állhat majd.

A termékfejlesztésben több új pozíciót is bevezetett a világcég annak érdekében, hogy hatékonyabb és áttekinthetőbb legyen egy-egy adott projekt. Az új beosztások és a kinevezett felügyelők révén még jobban kirajzolódik a vállalat egyedisége a fejlesztésben.

Takahiro Hachigo szeretné jobban összehangolni az értékesítést, a tervezést és a fejlesztést, hogy a hatékonyabb kommunikáció révén mindegyik részleg kellően érvényesülhessen a fontos döntések meghozatalában. A hivatalában egy éve tevékenykedő elnök döntéseivel Az álmok ereje jelmondathoz hű vállalat és termékek születését segíti.